Γενικά

04 Σεπτεμβρίου 2018 06:14

Αντιδράσεις της αντιπολίτευσης για τις αλλαγές στις Πανελλαδικές

Τι επισημαίνουν τα κόμματα για το νέο σύστημα που ανακοίνωσε ο Κώστας Γαβρόγλου.

Αντιδράσεις της αντιπολίτευσης για τις αλλαγές στις Πανελλαδικές

Εντονες αντιδράσεις από την αντιπολίτευση προκαλούν οι εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας για τις αλλαγές στο Λύκειο, τις Πανελλαδικές και την είσοδο σε Σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ακόμη και χωρίς εξετάσεις

ΚΚΕ: ακόμη πιο σκληρό εξεταστικό κέντρο το Λύκειο

Σε ανακοίνωσή του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας αναφέρεται «Οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για το Λύκειο και τον τρόπο εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση ενισχύουν παραπέρα το χαρακτήρα του σχολείου ως “σκληρού εξεταστικού κέντρου”, με νέες εξετάσεις τύπου πανελλαδικών, στη Γ’ Λυκείου, με σοβαρό περιορισμό των επιλογών των μαθητών στο μηχανογραφικό, θέτοντας, ακόμα πιο νωρίς και βίαια, εμπόδια και διλήμματα σε νέα παιδιά. Ακόμα και τα ψήγματα της -αναγκαίας για τον σύγχρονο άνθρωπο- γενικής παιδείας, που έχουν απομείνει, σταματάνε στην ηλικία των 15 ετών. “Γεύση” για το που το πάει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με το Λύκειο, έχει πάρει ήδη η λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της.

Η “κανονικότητα” του σχολείου που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση είναι η καθημερινότητα των κενών σε εκπαιδευτικούς, είναι οι συμπτύξεις μαθημάτων και ειδικοτήτων εκπαιδευτικών. Είναι ο εκπαιδευτικός αναγχρονισμός να αναγκάζονται, δηλαδή, οι εκπαιδευτικοί να κάνουν μαθήματα άσχετα με την επιστήμη τους. Η “κανονικότητα” του σχολείου είναι η παραπαιδεία, την αιτία της οποίας η κυβέρνηση αποδίδει ακόμα και στη νοοτροπία των γονιών! Το ενδιαφέρον της είναι εντελώς υποκριτικό, όταν χρόνια τώρα, με ευθύνη τόσο αυτής, όσο και των προηγούμενων κυβερνήσεων, δεν λειτουργούν ουσιαστικά η ενισχυτική διδασκαλία και η πρόσθετη διδακτική στήριξη στο δημόσιο Γυμνάσιο και Λύκειο.

Οι διακηρύξεις για δήθεν ελεύθερη πρόσβαση, κρύβουν ότι και σήμερα, σε τμήματα ΑΤΕΙ, που διαρκώς απαξιώνονται από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, συνεχίζοντας την πολιτική της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, οι νέοι εισάγονται ούτως ή άλλως με πολύ χαμηλούς βαθμούς. Το κύριο είναι ότι το σχολείο που ετοιμάζουν βρίσκεται σε κραυγαλέα αντίθεση με τις σύγχρονες ανάγκες για ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα και δεν θα εξοντώνει, για ουσιαστική και ποιοτική αύξηση του ελεύθερου χρόνου των εφήβων.

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2018

Το άγχος των μαθητών του Λυκείου, η απώλεια του μορφωτικού ρόλου του, έχουν τις ρίζες τους στην κοινωνία της εκμετάλλευσης, του ανταγωνισμού και των ταξικών φραγμών. Αυτήν την κοινωνία υπηρετεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, αλλά και η ΝΔ που μάλιστα προτείνει προκλητικά την επαναφορά της “βάσης του δέκα” για να κόψει τα φτερά χιλιάδων νέων λαϊκών οικογενειών. Το βασικό ζήτημα είναι ότι το σχολείο και ειδικά το Λύκειο γίνεται απωθητικό, γιατί ο ανταγωνισμός για μια “θέση στον ήλιο” εντείνεται, γιατί η ανεργία και η ανασφάλεια καλπάζουν, γιατί η μόρφωση γίνεται εμπόρευμα και η πρόσβαση σε αυτήν καθορίζεται από την τσέπη του καθενός.

Το ΚΚΕ απευθύνεται στους μαθητές, στους εκπαιδευτικούς, συνολικά στην εργατική - λαϊκή οικογένεια, με επίγνωση της συσσωρευμένης πείρας που διαθέτουν και τους καλεί να μην πιστέψουν ούτε λέξη από την προπαγάνδα της κυβέρνησης, να απορρίψουν τους σχεδιασμούς της και να βρεθούν σε θέση μάχης, παλεύοντας για ένα σχολείο που θα δουλεύει σταθερά με όλα -και για όλα- τα παιδιά, αναπτύσσοντας όλες τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα, τα ταλέντα, που θα καλλιεργεί τη δίψα για μόρφωση και θα δίνει διέξοδο στις νεανικές ανησυχίες. Το σχολείο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας». 

Πανελλαδικές - Πανελλήνιες Εξετάσεις

Ποτάμι: Η Παιδεία του «βλέποντας και κάνοντας…» με χαμηλό πήχη και το βλέμμα στις κάλπες

Σε ανακοίνωσή του Το Ποτάμι αναφέρει «Ο κ. Υπουργός παρουσίασε ένα σχέδιο για την αναδιάρθρωση του Λυκείου και την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση το οποίο έχει αρκετά κενά όπως φάνηκε από μια μάλλον αμήχανη πρώτη παρουσίαση. Εκτός από κάποιες μεγαλόστομες προσδοκίες, δεν απαντήθηκαν πολλά καίρια ερωτήματα που βρίσκονται υπό συζήτηση τα τελευταία χρόνια όπως για παράδειγμα το ποιος θα καθορίζει τον αριθμό των εισακτέων σε κάθε τμήμα; Η αυτονομία των Πανεπιστημίων θα είναι μόνο στα χαρτιά;

Πώς θα διασφαλίζεται το ενιαίο επίπεδο των θεμάτων για τις ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις από τον Έβρο ως την Κρήτη χωρίς τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας από την οποία θα γίνεται η επιλογή των θεμάτων; Πώς θα αποφύγουμε τα «20άρια για όλους» όταν το 60% του βαθμού απόλυσης στα ενδοσχολικά εξεταζόμενα μαθήματα και το 100% στα υπόλοιπα, θα βγαίνει από τους βαθμούς των τετραμήνων; Εφόσον ο βαθμός του απολυτηρίου θα συμμετέχει στην εισαγωγή, πρέπει να διασφαλιστεί η αξιοπιστία, η αντιπροσωπευτικότητα και το αδιάβλητο, κάτι που δεν γίνεται με το προτεινόμενο σύστημα όπου θα συμμετέχουν στον βαθμό απολυτηρίου και μη εξεταζόμενα μαθήματα σε μεγάλο ποσοστό. Επίσης, η Α’ και Β’ Λυκείου δεν θα συμμετέχουν καθόλου στο εθνικό απολυτήριο;

Φοβόμαστε ότι η πολυδιαφημισμένη εισαγωγή χωρίς εξετάσεις (δηλ. μόνο με το απολυτήριο) θα αφορά τελικά πολύ λίγα τμήματα χαμηλής ζήτησης στα οποία το Υπουργείο θα ξεχειλώσει τον αριθμό των εισακτέων, ώστε να δείξει ότι το μέτρο πέτυχε… Δυστυχώς για άλλη μια φορά, οι ανάγκες της επικοινωνίας, πάνω από τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας, στον τομέα της εκπαίδευσης αυτή τη φορά…».

VIDEO