Πολιτική

01 Αυγούστου 2019 10:58

Σύσκεψη υπό τον Μητσοτάκη για τα μεγάλα έργα (εικόνες)

Διάβασέ μου το...

Φορολογικά κίνητρα για την αγορά προστατευτικού κράνους εξήγγειλε ο Μητσοτάκης. Η δέσμευση Καραμανλή για την αλλαγή στην εικόνα των συγκοινωνιών.

Σύσκεψη υπό τον Μητσοτάκη για τα μεγάλα έργα (εικόνες)
-

Στο πλαίσιο των επισκέψεών του στα υπουργεία, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έφτασε στις 09:00 στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπου τον υποδέχθηκε ο υπουργός Κώστας Καραμανλής, ο υφυπουργός, αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης και οι γενικοί γραμματείς Νίκος Σταθόπουλος και Γιώργος Καραγιάννης.

Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκαν τα θέματα της οδικής ασφάλειας, των έργων υποδομής, αλλά και η εικόνα των συγκοινωνιών.

«Δεν πρόκειται να δεχθώ καμία απόκλιση από την υποχρεωτική χρήση κράνους για τα δίκυκλα. Όπως εφαρμόζουμε τον αντικαπνιστικό νόμο, έτσι θα καταστήσουμε και απολύτως σαφές ότι τα κράνη είναι υποχρεωτικά», δήλωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, μετά τη σύσκεψη που είχε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου.

Ο πρωθυπουργός κατέστησε σαφές ότι δεν πρόκειται να επιτρέψει να υπάρχουν θάνατοι από μη χρήση κράνους και σημείωσε ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε θεσμοθέτηση φορολογικών κινήτρων, ώστε η απόκτηση του κράνους να γίνει πιο οικονομική.

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ - ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

«Τα ζητήματα της οδικής ασφάλειας αποτελούν απόλυτη πολιτική προτεραιότητα για τη νέα διακυβέρνηση. Είναι αδιανόητο να θρηνούμε τόσους ανθρώπους στην άσφαλτο και έχουμε δεσμευθεί σε ένα μακροχρόνιο σχέδιο αντιμετώπισης του προβλήματος με μία σειρά από παρεμβάσεις που αφορούν στον τρόπο με τον οποίο εκπαιδεύουμε τους νέους οδηγούς, στην ποιότητα των δρόμων μας αλλά προφανώς και την πολύ αυστηρή εφαρμογή του ΚΟΚ», ανέφερε ο πρωθυπουργός, ο οποίος τόνισε ότι όλα αυτά τα μέτρα θα έχουν εξαγγελθεί μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου.

Επιπλέον επισήμανε ότι απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η βελτίωση της εικόνας των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, δηλώνοντας χαρακτηριστικά, «Ο Σεπτέμβριος δεν θα βρει την πόλη των Αθηνών στην ίδια κατάσταση με αυτήν που επικρατεί σήμερα και έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στην ηγεσία του υπουργείου να κάνει ό,τι χρειάζεται ώστε να αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων. Το ίδιο ισχύει και για τα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης». Γνωρίζουμε, πρόσθεσε, πόσο προβληματική είναι η κατάσταση που παραλάβαμε, αυτό όμως δεν είναι άλλοθι για να μη βελτιωθεί άμεσα η κατάσταση.

Επίσης, στη συνάντηση συζητήθηκαν τα μεγάλα έργα υποδομών, τα οποία έχει εξαγγείλει και σχεδιάζει το υπουργείο.

«Θέλω να ευχηθώ και πάλι στην ηγεσία του υπουργείου καλή δύναμη. Διαχειρίζονται ένα χαρτοφυλάκιο απολύτως κρίσιμο και για την καθημερινότητα των πολιτών αλλά και για τις μεγάλες αναπτυξιακές δυνατότητες της χώρας. Καλή επιτυχία και καλή δύναμη στο έργο σας. Είμαι σίγουρος, ότι με την άξια υποστήριξη των υπαλλήλων του υπουργείου σύντομα θα δούμε απτά αποτελέσματα», κατέληξε ο πρωθυπουργός.

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ - ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, αναφέρθηκε στην κατάσταση που επικρατεί στις αστικές συγκοινωνίες, τόσο στην Αθήνα όσο και στην Θεσσαλονίκη, υπογραμμίζοντας, «Οι πολίτες των Αθηνών καθημερινά βιώνουν μία κατάσταση, η οποία είναι απαράδεκτη στο μετρό. Αυτό το οποίο βλέπουμε, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, είναι τεράστιες καθυστερήσεις».

«Στην πρόσφατη επίσκεψη που έκανε η ηγεσία του υπουργείου στο μετρό είδε ότι και οι καθυστερήσεις είναι τεράστιες και ότι το 1/3 των συρμών δεν βρίσκεται σε λειτουργία», συμπλήρωσε.

«Αυτό λοιπόν που εμείς θέλουμε να κάνουμε είναι να βρούμε άμεσα λύση. Κι αυτές τις λύσεις τις σχεδιάζουμε έτσι ώστε τον Σεπτέμβριο, που πλέον θα γυρίσει ο κόσμος από τη θερινή περίοδο, το μετρό να λειτουργεί, όπως θα έπρεπε να λειτουργεί σε κάθε πολιτισμένη ευρωπαϊκή χώρα» τόνισε ο υπουργός.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες, αυτήν τη στιγμή, λόγω αδειών, δουλεύουν στη ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) 145 οδηγοί από τους 500 που εργάζονται.

Τέλος ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι συζήτησαν για την οδική ασφάλεια και τα μεγάλα έργα «διότι μεγάλα έργα και οδική ασφάλεια πάνε μαζί», σημειώνοντας πως «Πάτρα-Πύργος και ΒΟΑΚ είναι δύο δρόμοι που πρέπει να γίνουν και θα γίνουν».

Μειώνεται ο ΦΠΑ για τα κράνη των δικυκλιστών

Ύστερα από συνεννόηση του Πρωθυπουργού με το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης και σε συνέχεια της δέσμευσής του για τη χορήγηση φορολογικών κινήτρων που αφορούν τη χρήση κράνους από τους δικυκλιστές, γίνεται γνωστό ότι ο ΦΠΑ για τα κράνη μειώνεται από το 24% στο 13%. Η σχετική διάταξη θα ενταχθεί στο δεύτερο φορολογικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης.

ΣΥΡΙΖΑ: αόριστες εξαγγελίες και αναπάντητα ερωτήματα

Σειρά ερωτημάτων θέτει η αν. τομεάρχη Μεταφορών και βουλευτής του  ΣΥΡΙΖΑ, Θ. Πέρκα σχολιάζοντας τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού και του υπουργού ΥΠΟΜΕ

Αναλυτικά η δήλωση της κ. Πέρκα:

«Μετά τις αόριστες εξαγγελίες του κ. Μητσοτάκη και του Υπουργού ΥΠΟΜΕ θέτουμε τα ερωτήματα και να είναι σίγουροι πως θα παρακολουθούμε συνεχώς: Θα προχωρήσουν την ανανέωση του στόλου λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη; Θα προχωρήσουν στη συντήρηση και εκσυγχρονισμό των συρμών του ηλεκτρικού που εμείς εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση; Θα συνεχίσουν την πορεία ενίσχυσης του Ελληνικού Σιδηρόδρομου;

Η έτοιμη από καιρό κυβέρνηση Μητσοτάκη εξήγγειλε την ήδη έτοιμη ρύθμιση για μείωση φόρου στα κράνη, την αφηρημένη ενίσχυση των συγκοινωνιών και την αόριστη προώθηση μεγάλων έργων.

Ωστόσο δεν ακούσαμε κουβέντα για σιδηρόδρομο, για συνδυασμένες μεταφορές, για εφοδιαστική αλυσίδα (logistics). Θα συνεχίσουν τον Εθνικό Σχεδιασμό για την εφοδιαστική αλυσίδα; Θα συνεχίσουν τον Εθνικό Στρατηγικό Σχεδιασμό Μεταφορών που διαμορφώσαμε σε συνεργασία με ΕΕ και ΕΤΕΠ;

Θα ολοκληρώσουν τα έργα που εμείς έχουμε δρομολογήσει (οδικά, σιδηροδρομικά, αντιπλημμυρικά) στους χρόνους τους;

Εμείς να δείτε τι παραλάβαμε και σε αυτόν τον τομέα κ. Μητσοτάκη: Το σκάνδαλο ΟΑΣΘ, τα πλαστά εισιτήρια, τα κανιβαλισμένα λεωφορεία της ΟΣΥ που ενίοτε παίρναν και φωτιά, τα παρατημένα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, την έλλειψη οποιουδήποτε είδους σχεδιασμού, την παραμέληση των νέων τεχνολογιών, την πλήρη απαξίωση του τομέα των μεταφορών!»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ