X

Υποβρύχιες έρευνες για το Boeing-«φάντασμα»

Υποβρυχίως συνεχίζονται οι εκτεταμένες έρευνες για τον εντοπισμό του εξαφανισμένου Boeing 777 και των «μαύρων κουτιών», που θεωρούνται η λύση του μυστηρίου.

Ant1news



Ο επικεφαλής των επιχειρήσεων, Αυστραλός Ανγκους Χιούστον, ανέφερε την Παρασκευή ότι η διεθνής έρευνα για τον εντοπισμό του Boeing 777 της Malaysia Airlines, που εξαφανίστηκε στις 8 Μαρτίου, εντείνεται και επεκτείνεται και υποβρυχίως.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του Κέντρου Συντονισμού Υπηρεσιών (JACC), ένα αυστραλιανό πολεμικό πλοίο και ένα βρετανικό άρχισαν κοινή υποβρύχια επιχείρηση, σύροντας ευαίσθητους ανιχνευτές ηχητικών σημάτων για να εντοπίσουν σήμα από το «μαύρο κουτί» του αεροπλάνου, την ώρα που στενεύουν, πάντως, τα χρονικά περιθώρια για να βρεθεί.

Ο Χιούστον δήλωσε στους δημοσιογράφους στο Περθ ότι πλοία έχουν αναπτυχθεί χωριστά σε απόσταση 240 χλμ. σε μια πορεία που θα συγκλίνει σταδιακά και ελέγχουν τον πυθμένα του ωκεανού για να εντοπίσουν το σήμα που εκπέμπει το μαύρο κουτί.

Το αυστραλιανό πλοίο Ocean Shield σύρει ανιχνευτή ηχητικών σημάτων με ταχύτητα μόλις πέντε χλμ. την ώρα, ενώ το βρετανικό υδρογραφικό πλοίο HMS Echo έχει το δικό του υποβρύχιο εξοπλισμό ανίχνευσης σημάτων. Η μπαταρία στο μαύρο κουτί αναμένεται να εξαντληθεί κάποια στιγμή μετά τις 7 Απριλίου, όμως εκτιμάται ότι θα μπορούσε να διαρκέσει έως τα μέσα Απριλίου.

Όπως είπε ο επικεφαλής του Κέντρου Συντονισμού Υπηρεσιών, δύο υποβρύχια μετέχουν πλέον στην έρευνα όπως και τέσσερα αεροσκάφη της πολιτικής αεροπορίας, που προστίθενται στα δέκα στρατιωτικά αεροσκάφη τα οποία πραγματοποιούν σήμερα τις έρευνες.

Την ίδια ώρα, Αυστραλοί εθελοντές εργάζονται ως παρατηρητές από αέρος σε τρία πολιτικά αεροσκάφη, ενώ το τέταρτο αεροσκάφος λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος, σύμφωνα με το Κέντρο Συντονισμού Υπηρεσιών. Μια φρεγάτα της Μαλαισίας καταφθάνει το Σάββατο στην περιοχή και μια αυστραλιανή φρεγάτα θα ενταχθεί στις έρευνες σε τέσσερις ημέρες.

Επιπλέον, το Κέντρο Συντονισμού ανακοίνωσε ότι το βρετανικό πολεμικό πλοίο HMS Echo έλαβε ένα σήμα χθες, ενώ κατευθυνόταν στην περιοχή των ερευνών, αλλά το σήμα δεν προήλθε από το μαύρο κουτί του αεροσκάφους, όπως μετέδωσε το αυστραλιανό τηλεοπτικό δίκτυο ABC. Θόρυβοι από φάλαινες ή από πλοία θα μπορούσαν να ενεργοποιήσουν τους ευαίσθητους ηχητικούς δέκτες του πλοίου, σύμφωνα με το JACC.

Η πολυεθνική επιχείρηση έρευνας στον Ινδικό Ωκεανό βρίσκεται ήδη στην 18η ημέρα της, με την περιοχή των ερευνών έκτασης 217.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων να μετατοπίζεται ελαφρώς βορειότερα των περιοχών όπου είχαν διεξαχθεί οι προηγούμενες άκαρπες έρευνες. 

Η αυστραλιανή Υπηρεσία για την Ασφάλεια των Μεταφορών ανακοίνωσε ότι συνεχίζει την έρευνα σε περιορισμένη περιοχή όπου το αεροπλάνο θα μπορούσε να πέσει στη θάλασσα, χρησιμοποιώντας δεδομένα που παρέχονται από ομάδα έρευνας αεροπορικών δυστυχημάτων με αναλυτές από τη Μαλαισία, τις ΗΠΑ, τη Βρετανία, την Κίνα και την Αυστραλία.

Είναι πιθανό το μοιραίο Boeing των Μαλαισιανών αερογραμμών να μη βρεθεί ποτέ, δήλωσε, πάντως, ο Αυστραλός πρωθυπουργός.