X

Το επενδυτικό πλάνο του ΟΛΠ για την αναμόρφωση του λιμανιού του Πειραιά

Οι επενδύσεις που θα γίνουν στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και θα αλλάξουν εντελώς το τοπίο τόσο στο λιμάνι όσο και στην πόλη του Πειραιά.

Ant1news

Το επενδυτικό πλάνο του παρουσίασε ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς σε φορείς και δήμους της περιοχής. Στόχος του ΟΛΠ είναι η μετατροπή του λιμανιού του Πειραιά σε κόμβο παγκόσμιο συστήματος μεταφορών που θα σηματοδοτήσει την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Για το σκοπό αυτόν ο σχεδιασμός περιλαμβάνει έργα ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ, για την επόμενη δεκαετία.

Στα σχέδια που αποκάλυψαν χθες οι Κινέζοι περιλαμβάνεται η δημιουργία της μεγαλύτερης ναυπηγοεπισκευαστικής βάσης της ανατολικής Μεσογείου, η οποία θα έχει την ικανότητα να εξυπηρετήσει έως και 450 πλοία ετησίως, ενώ θα μπουν και επισκευές mega yachts.

Σύμφωνα με την Ναυτεμπορική, θα ενισχυθεί παράλληλα η προσπάθεια της πόλης να μετατραπεί σε τουριστικό προορισμό, καθώς θα κατασκευαστούν τέσσερα ξενοδοχεία, νέα βάση κρουαζιέρας για έξι κρουαζιερόπλοια (κάτι που σημαίνει ότι περίπου 600.000 επιβάτες για κύριο λιμάνι προορισμού, με τους 100.000 εξ αυτών να είναι Κινέζοι), ενώ θα δίπλα στη νέα βάση κρουαζιέρας θα υπάρχει και ένα νέο εμπορικό κέντρο.

Επιπλέον, θα αναπτυχθεί και το εμπορικό λιμάνι, τόσο στον τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων (container), όσο και αυτοκινήτων, αφού εκτός των έργων που θα γίνουν, θα επιχειρηθεί και η διασύνδεση με τα διαμετακομιστικά κέντρα διά της σιδηροδρομικής οδού.

Οι φορείς θα μελετήσουν το master plan και στη συνέχεια θα εκφράσουν τις απόψεις τους, οι οποίες θα ληφθούν σοβαρά υπ’όψιν της διοίκησης του ΟΛΠ, σύμφωνα με κύκλους της.

Οι αντιδράσεις είναι καταρχήν θετικές, έχουν όμως εκφραστεί κάποιες ανησυχίες πριν από τη δημοσίευση του master plan, τόσο για το κέντρο logistics, όσο και για τα ξενοδοχεία, το εμπορικό κέντρο και τη βάση της κρουαζιέρας, αναφορικά με τεχνικά ζητήματα. Αυτό που όλες οι πλευρές επιζητούν, πάντως, είναι το λιμάνι και η πόλη να βγουν μαζί κερδισμένα από τον «επενδυτικό πυρετό» της επόμενης δεκαετίας.

Οι τέσσερις άξονες

Οι στρατηγικές επενδύσεις του ΟΛΠ διαμορφώνονται σε τέσσερις άξονες, σύμφωνα με την Ναυτεμπορική:

1. Ηγετική θέση για το home port στην κρουαζιέρα, με προσέλκυση πρόσθετων 580.000 επιβατών, που θα χρησιμοποιούν τον Πειραιά ως λιμάνι εκκίνησης, εκ των οποίων οι 100.000 θα είναι Κινέζοι. Σκοπός είναι να δημιουργηθεί σημαντικό όφελος για την τοπική οικονομία. Θα γίνουν και υποστηρικτικές επενδύσεις, που θα αφορούν την αναβάθμιση της ξενοδοχειακής υποδομής σε εμπορικές και άλλες δραστηριότητες.

2. Κόμβος ναυπηγοεπισκευής στην ανατολική Μεσόγειο, με εγκατάσταση νέας πλωτής δεξαμενής και προσέλκυση 350-450 πλοίων ανά έτος μέσω καλύτερης τιμολόγησης των υπηρεσιών, αυξημένης αξιοπιστίας και γρήγορης εξυπηρέτησης.

3. Νότια πύλη για το σινοευρωπαϊκό εμπόριο: Επέκταση των δραστηριοτήτων του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων μέσω της χερσαίας διασύνδεσής του με τα διαμετακομιστικά κέντρα (με τρένα), προσέλκυση νέων πελατών ro-ro και επέκταση των δραστηριοτήτων της εφοδιαστικής αλυσίδας με την κατασκευή νέων σύγχρονων αποθηκευτικών χώρων.

4. Πύλη για τη μεταφορά επιβατών σε όλη την Ελλάδα με τη διατήρηση του υπάρχοντος επιπέδου δραστηριότητας και αναβάθμιση των παρεχομένων μέσω στοχευμένων επενδύσεων μικρής κλίμακας (πάρκινγκ, εκβάθυνση λιμένα, ανάπτυξη εμπορικής δραστηριότητας).