X

Έρχονται “αναλογικά διόδια” και εισιτήριο με χιλιομετρική απόσταση στα ΜΜΜ

Αναμένονται καινούργια λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τον Υπ. Μεταφορών. Τι είπε για το τραμ. "Πόλεμος" για το σχέδιο υποδομών της ΝΔ.

Ant1news

Εκατοντάδες καινούργια λεωφορεία θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης στον ραδιοφωνικό σταθμό News24/7 .

Συγκεκριμένα, ανέφερε τα εξής: «Τις επόμενες 10-15 μέρες θα βγει ο διαγωνισμός που αφορά 350 λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη και μεγαλύτερο αριθμό για την Αθήνα. Ο διαγωνισμός θα γίνει κεντρικά από το υπουργείο, θα περιλαμβάνει τη συντήρηση και τα ανταλλακτικά».

Για την επιστροφή του τραμ είπε ότι «γίνεται μελέτη από την ΕΥΔΑΠ για το υδραυλικό μέρος του αντιπλημμυρικού έργου, για το άνοιγμα του Ιλισσού, ένα τμήμα του θα ανοιχτεί πάλι, τα κλειστά ρέματα ανοίγουν πάλι, το τραμ θα πάει στο κέντρο της Αθήνας, ενώ υπάρχει και εναλλακτική λύση.

Σημείωσε πάντως ότι εκτός από τα "αναλογικά διόδια" όπου το νέο σύστημα θα είναι δίκαιο και με μικρότερη χρέωση και στα αστικά λεωφορεία, αλλά και στο σύνολο των δημόσιων συγκοινωνιών θα υπάρξει μια άλλη λογική στην χρέωση των εισιτηρίων. "Αυτή θα περιλαμβάνει αναλογικό εισιτήριο, χρέωση ανάλογα με την μετακίνηση. Αν κάποιος δηλαδή διανύει 80 χλμ απόστασης ή 20χλμ ή 5χλμ να έχει την αντίστοιχη χρέωση".

Ασκώντας κριτική στο πρόγραμμα υποδομών που παρουσίασε η ΝΔ υποστήριξε: «Η ΝΔ παρουσίασε έργα που είτε υλοποιούνται, είτε δημοπρατούνται είτε πρόκειται να δημοπρατηθούν. Οι Έλληνες πολίτες έχουν ζήσει ότι δεν ολοκληρωνόταν για δεκαετίες η Αθηνών - Θεσσαλονίκης και τη διαδρομή με τα κολωνάκια στην Αθηνών-Πατρών. Ο "σφάχτης" του σιδηροδρόμου είναι ο κ. Χατζηδάκης: Τον άφησε με εκκρεμότητες πολλών δισ. απέναντι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και δεν είχαν την πρόνοια να αφήσουν άλλους - που δεν είχαν σχέση με τα εγκλήματα του παρελθόντος - να παρουσιάσουν το πρόγραμμα υποδομών της ΝΔ».

Στις καταγγελίες της ΝΔ για την υποψηφιότητα Κόκκαλη στο ευρωψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ απάντησε ως εξής: «Θα ήταν καλό να κάνει η ΝΔ μια λίστα με τους ευρωβουλευτές της και να κάνει την αυτοκριτική της. Ο κ. Κόκκαλης ανήκει σε μια οικογένεια που έχει ιστορικά στενούς δεσμούς με την Αριστερά. Στην επιχειρηματική του δραστηριότητα ποτέ δεν βοηθήθηκε από την κυβέρνηση. Όσο ήταν δημοτικός σύμβουλος στον Πειραιά δεν τους πείραζε;»

Ο κ. Σπίρτζης εκτίμησε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα κερδίσει τις εκλογές: «Ο κ. Θεοδωρικάκος έχει μεγάλη εμπειρία στις δημοσκοπήσεις αλλά αντί να κάνει μετρήσεις για να αποτυπώνει τη φωτογραφία της στιγμής, τις χρησιμοποιεί για να κάνει προπαγάνδα. Θεωρώ ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα υποστεί ήττα. Οι προοδευτικές δυνάμεις της χώρας θα κερδίσουν τις εκλογές. Ο κ. Μητσοτάκης έχει την τάση να επιλέγει για συνεργάτες του πρώην στελέχη του ΚΚΕ. Ενώ καταγγέλλουν τον Αλ. Τσίπρα ότι παίρνει στελέχη από το ΠΑΣΟΚ». 

“Πόλεμος” Κυβέρνησης – ΝΔ για τις υποδομές 

Πάντως, ο πόλεμος μεταξύ κυβέρνησης και Νέας Δημοκρατίας συνεχίζεται. Αυτή την φορά «φωτιές» άναψε το πρόγραμμα υποδομών που παρουσίασε η ΝΔ. Σπίρτζης και Δούρου εξαπέλυσαν σφοδρή επίθεση στην ΝΔ με τον Τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της ΝΔ, Κώστα Καραμανλή, να απαντά:

«O κ. Σπίρτζης είναι, όπως πάντα, εκτός τόπου και χρόνου. Για να συκοφαντήσει το Εθνικό μας Σχέδιο για τις Υποδομές, ισχυρίστηκε ότι ήδη υλοποιούνται έργα που βρίσκονται μόνο στα χαρτιά, ή ακόμα χειρότερα, μόνο στη φαντασία του. Την παράσταση όμως έκλεψε η κ. Δούρου, που μπέρδεψε έναν υφιστάμενο επαρχιακό δρόμο, με την πρότασή μας για έναν νέο αυτοκινητόδρομο που θα συνδέει τη Θήβα με την Ελευσίνα, ο οποίος θα δώσει ανάσα στην Αττική. Οι πολίτες το γνωρίζουν πια: Οι συνεχείς περικοπές στις Δημόσιες Επενδύσεις και οι μουσαμάδες στο μετρό της Θεσσαλονίκης απεικονίζουν με τον καλύτερο τρόπο την ανύπαρκτη πολιτική της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για τα μεγάλα έργα».   

Εν τω μεταξύ, με σκωπτικό τρόπο σχολίασε η Ρένα Δούρου τις εξαγγελίες του προέδρου της ΝΔ Κυριάκου Μητσοτάκη για το έργο Ελευσίνα-Υλίκη, αναφέροντας ότι «θα πρέπει κάποιος να ενημερώσει τον πρόεδρο της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι υλοποιείται από την Περιφέρεια Αττικής».

Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωση αναφέρεται: «Έργο που υλοποιεί σήμερα, με ίδιους πόρους, η Περιφέρεια Αττικής, εξήγγειλε χθες, στο πλαίσιο “προγραμματικού χάρτη με έργα εθνικής εμβέλειας”, ο Πρόεδρος της ΝΔ! Συγκεκριμένα πρόκειται για τον αυτοκινητόδρομο που συνδέει απευθείας την Υλίκη με την Ελευσίνα.

Όπως τόνισε σε δηλώσεις της χθες το βράδυ, η Περιφερειάρχης Αττικής πρόκειται για σημαντικό έργο για την Αττική, συνολικού προϋπολογισμού 75 εκατομμυρίων ευρώ. Έργο που είχε, εδώ και δεκαετίες, επί κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, βαλτώσει, και το οποίο σήμερα βρίσκεται υπό εκτέλεση με δημόσια χρηματοδότηση εξ ιδίων πόρων της Περιφέρειας, με ασφαλή σχεδιασμό, βγάζοντας τον δρόμο μέσα από το ρέμα Σούρες, και χωρίς διόδια.

Ειδικότερα σήμερα η Περιφέρεια Αττικής έχει προχωρήσει στη σύμβαση και την εκτέλεση του πρώτου τμήματος του έργου, από την αρχή ως το 5ο χιλιόμετρο, προϋπολογισμού 24,5 εκατομμυρίων το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του τρέχοντος έτους. Παράλληλα έχει δημοπρατηθεί και ολοκληρωθεί η μελέτη για το δεύτερο τμήμα (5ο χλμ έως 18ο χλμ) και αναμένεται η έγκριση της τροποποίησης των Περιβαλλοντικών Όρων προκειμένου να εκτελεσθεί το έργο, συνολικού προϋπολογισμού άλλων 50 εκατομμυρίων ευρώ. Παράλληλα επίκειται η δημοπράτηση της μελέτης και για το τμήμα του έργου, από το 18ο ως το 43ο χιλιόμετρο - όπου είναι τα όρια της Περιφέρειας Αττικής.

Η Περιφερειάρχης κάλεσε τον Πρόεδρο της ΝΔ και τους συνεργάτες του να επισκεφθούν μαζί το υπό υλοποίηση έργο, σχολιάζοντας παράλληλα ότι η εξαγγελία αυτή «είναι μάλλον σαν το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, το οποίο επίσης εξήγγειλε ότι θα υλοποιήσει με την ανάληψη των καθηκόντων του...».