X

Η Φλωρεντία γιορτάζει τα 500 χρόνια από τη συγγραφή του «Ηγεμόνα»

Για τους εορτασμούς της 500ής επετείου από τη συγγραφή του «Ηγεμόνα» του Νικολό Μακιαβέλι προετοιμάζεται η Φλωρεντία, όπου θα φιλοξενηθεί έκθεση που θα σκιαγραφεί τη γένεση του βιβλίου και την σημασίας της.

Ant1news



Πρόκειται για ένα έργο που θεωρείται θεμέλιο των Πολιτικών Επιστημών και το οποίο, σύμφωνα με τον πρόεδρο της επιτροπής της Φλωρεντίας, είναι το πιο μεταφρασμένο ιταλικό βιβλίο στον κόσμο, μαζί με τον «Πινόκιο».

Ο «Ηγεμόνας» ολοκληρώθηκε από τον Νικολό Μακιαβέλι (1469-1527) στις 10 Δεκεμβρίου 1513 έπειτα από εργασία μόλις δέκα μηνών. «Η έκθεση με τίτλο  «Ο Δρόμος προς τον 'Ηγεμόνα' του Νικολό Μακιαβέλι»  (10 Δεκεμβρίου 2013-22 Φεβρουαρίου 2014, Κεντρική Εθνική Βιβλιοθήκη της Φλωρεντίας)  θα είναι η ευκαιρία για να αποδοθούν  τιμές στον θεμελιωτή των Πολιτικών Επιστημών, σε αυτόν που κατανόησε πριν από όλον τον κόσμο ότι η εξουσία δεν είναι παρά εφήμερη και δεν ανατίθεται από τον Θεό σε ορισμένους ανθρώπους», ανέφερε ο Βάλντο Σπίνι.

Σύμφωνα με τους διοργανωτές, η έκθεση θα επιτρέψει την κατάρριψη του στερεότυπου που καθιερώθηκε ως «μακιαβελισμός» για να ορίζει έναν συνδυασμό που συνθέτουν η πανουργία, ο κυνισμός και η διπροσωπία. Ο Μακιαβέλι έγραψε τον «Ηγεμόνα», «καρπό των εμπειριών  και των σκέψεών του ως ανθρώπου στην υπηρεσία της κυβέρνησης», κατά τη διάρκεια της εξορίας του μακριά από τη Φλωρεντία.

Ο Μακιαβέλι υπερασπίσθηκε μέχρι το τέλος της ζωής του την Φλωρεντινή Δημοκρατία, ελπίζοντας ότι θα τού επιτραπεί η επιστροφή στη Φλωρεντία μέσω χάρης.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 22 Φεβρουαρίου και θα περιλαμβάνει 90 έγγραφα με την υπογραφή του Μακιαβέλι, χειρόγραφα, μεταξύ των οποίων η «Τέχνη του Πολέμου», αυτόγραφα, επιστολές γραμμένες σε κωδική γλώσσα, αλλά και πορτρέτα, καθώς και πίνακες της εποχής του», όπως ανέφερε η υποδιευθύντρια της Κεντρικής Εθνικής Βιβλιοθήκης της Φλωρεντίας, Σίλβια Αλεσάντρι.

Στην έκθεση θα φιλοξενηθεί και  το έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι «Η Μάχη του Ανγκιάρι», που φιλοτεχνήθηκε ανάμεσα στο 1503 και 1504. Ο πίνακας, αντίγραφο του κεντρικού τμήματος της νωπογραφίας του Λεονάρντο ντα Βίντσι "Η Μάχη του Ανγκιάρι" για μία αίθουσα του Παλάτσο Βέκιο, η οποία έμεινε ημιτελής και στη συνέχεια επικαλύφθηκε για αιώνες, είχε κλαπεί στη Νάπολη κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.

Το έργο ανακαλύφθηκε πρόσφατα από τους καραμπινιέρους  και θα εκτεθεί για πρώτη φορά στη Φλωρεντία, πριν επιστρέψει, σύμφωνα με τους όρους διμερούς συμφωνίας ανάμεσα στην Ιταλία και την Ιαπωνία, στο Μουσείο του Τόκιο, το οποίο απέκτησε τον πίνακα χωρίς να ξέρει ότι είναι κλεμμένος.