X

EgyptAir: Σε “θρίλερ” εξελίσσονται οι έρευνες για την ανεύρεση του αεροπλάνου

Συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους της πτήσης 804. Πώς ανατράπηκαν τα δεδομένα. Βίντεο από το σημείο των ερευνών.

Ant1news

Χωρίς ουσιαστική πρόοδο συνεχίζονται οι έρευνες για την ανεύρεση του αεροσκάφους της Egypt Air, που εξαφανίστηκε από τα ραντάρ τα ξημερώματα της Πέμπτης, στη Μεσόγειο.

Τα δύο αντικείμενα που είχαν εντοπιστεί νωρίς το απόγευμα της ίδιας μέρας, από τα σκάφη που διενεργούν επιτόπια έρευνα, και είχε αρχικά θεωρηθεί ότι ανήκουν στο αεροπλάνο, διαψεύστηκε από τον αντιπρόεδρο της Egypt Air, Αχμέτ Αντέλ, ότι ανήκουν στο αεροσκάφος της πτήσης 804.

Οι ελληνικές αρχές είχαν ανακαλύψει σωσίβια και αντικείμενα από πλαστικό να επιπλέουν στη Μεσόγειο, αφού εξαφανίστηκε από τα ραντάρ το αεροσκάφος των Αιγυπτιακών Αερογραμμών το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι-Κάιρο με 66 επιβάτες και προσωπικό.

«Διορθώνουμε το λάθος στην ανακάλυψη των συντριμμιών γιατί αυτό που αναγνωρίσαμε δεν ανήκει σε τμήμα του αεροσκάφους μας, οπότε η έρευνα και διάσωση συνεχίζονται», είπε ο Αντέλ στο CNN.

 

«Με βάση τα στοιχεία που είχαμε μέχρι τις 9 το βράδυ τα αντικείμενα που βρέθηκαν στην θαλάσσια περιοχή δεν ταυτοποιήθηκαν ότι είναι συντρίμμια αεροσκάφους» δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων Αθ.Μπίνης.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο, «το ένα αντικείμενο είναι ξύλινο και το άλλο δεν είναι για σωσίβιο, επομένως δεν ανταποκρίνονται σε συντρίμμια αεροσκάφους».

Οι έρευνες πάντως συνεχίστηκαν κατά τη διάρκεια της νύχτας και θα συνεχιστούν και το πρωί με εναέρια μέσα τόσο από τις ελληνικές όσο και από τις αιγυπτιακές αρχές. Από τις έρευνες αποσύρονται τα ελληνική πλοία, λόγω πληθώρας σκαφών στο σημείο, ενώ συνεχίζονται οι έρευνες από ελληνικά εναέρια μέσα.

Την ίδια ώρα, τρεις Γάλλοι ερευνητές και ένας τεχνικός εμεπιρογνώμονας της εταιρείας Airbus έφθασαν στο διεθνές αεροδρόμιο του Καΐρου σήμερα το πρωί για να συμμετάσχουν στις έρευνες για το αεροσκάφος της EgyptAir , σύμφωνα με πηγές του αεροδρομίου της αιγυπτιακής πρωτεύουσας.

Η Γαλλία συμμετέχει στην επιτροπή έρευνας που έχει συστήσει η Αίγυπτος, ως η χώρα κατασκευής του αεροσκάφους και προέλευσης των 15 από τους 66 επιβαίνοντες στο αεροσκάφος.

«Θα συνεχιστούν μέχρι να βρεθούν τα συντρίμμια και τα μαύρα κουτιά που θα διαλευκάνουν τα αίτια συντριβής του αεροσκάφους » είπε ο Αθανάσιος Μπίνης.

 

Επικοινωνία Τσίπρα με Αλ Σίσι

 

Τα συλλυπητήριά του για το αεροπορικό συμβάν στο αεροσκάφος της Egyptair, εξέφρασε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, στο Αιγύπτιο πρόεδρο Αμπντέλ Φατάχ Αλ Σίσι.

Στην επικοινωνία που είχε ο πρωθυπουργός με τον Αιγύπτιο πρόεδρο, τον διαβεβαίωσε ότι η Ελλάδα είναι έτοιμη να συμβάλει με κάθε μέσο και να συνεργαστεί με την Αίγυπτο, προκειμένου να διερευνηθούν τα αίτια της υπόθεσης αυτής.

Η Κυβέρνηση της Αιγύπτου εκτιμά ότι η πτώση του αεροπλάνου μπορεί να οφείλεται περισσότερο σε τρομοκρατική ενέργεια παρά σε μηχανική βλάβη.

Σύμφωνα με τον Πάνο Καμμένο, το αεροσκάφος έκανε μια απότομη στροφή 90 μοιρών αριστερά και 360 μοιρών δεξιά, πήγε από τα 37.000 στα 9.000 πόδια και μετά η εικόνα του χάθηκε.

 

"Το αεροσκάφος συνετρίβη νότια της Καρπάθου"

Το αεροσκάφος της Egyptair συνετρίβη νότια της Καρπάθου, εντός του αιγυπτιακού εναερίου χώρου, δήλωνε απο νωρίς το πρωί της Πέμπτης, στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP) πηγή της ελληνικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

«Περί τις 03.29 ώρα Ελλάδος , την ώρα που βρισκόταν στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο, το αεροσκάφος εξαφανίσθηκε από τα ελληνικά ραντάρ... συνετρίβη σε απόσταση περίπου 130 μιλίων από το νησί της Καρπάθου», διευκρίνισε η πηγή, σύμφωνα με τα στοιχεία για το χρονικό της εξαφάνισης του Airbus, που πυροδότησε διάφορα σενάρια.

Σύμφωνα με αξιωματούχο των αιγυπτιακών αερογραμμών, το αεροσκάφος της EgyptAir βρίσκονταν 16 χιλιόμετρα εντός του εθνικού εναέριου χώρου της Αιγύπτου, όταν το στίγμα του εξαφανίστηκε από τα ραντάρ στις 2:45 τα ξημερώματα τοπική ώρα.

Η τελευταία επικοινωνία του αεροσκάφους των αιγυπτιακών αερογραμμών ήταν πάνω από την Κέα με τους Έλληνες ελεγκτές, οι οποίοι στην συνέχεια ενημέρωσαν τους Αιγύπτιους.

«Το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε 1,5 λεπτό αφού βγήκε από τον ελληνικό εναέριο χώρο», σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στην εκπομπή του ΑΝΤ1 "Καλημέρα Ελλάδα", ο Διοικητής Πολιτικής Αεροπορίας Κωνσταντίνος Λιντζεράκος.

Άμεσα κινητοποιήθηκαν δύο C 130, ενώ στην περιοχή του συμβάντος έσπευσε η Φρεγάτα Νικηφόρος Φωκάς. Την άμεση συνδρομή των δυνάμεων της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας και του Ναυτικού στην επιχείρηση έρευνας και διάσωσης για το αεροσκάφος της EgyptAir, υπογραμμίζει το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών με tweet όπου αναφέρει: Η Ελλάδα στο πλευρό της Αιγύπτου, η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία και το Πολεμικό Ναυτικό βοηθούν με κάθε δυνατό τρόπο την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης.

 

Επικεφαλής των ερευνών στη θαλάσσια περιοχή έχει τεθεί το φορτηγό πλοίο Sofia Express, ενώ στο σημείο βρίσκονται και παραπλέοντα πλοία.

 

Τη στιγμή που χάθηκε το στίγμα του πετούσε πάνω από τη Μεσόγειο, νοτιοανατολικά της Καρπάθου, είχε μπει 10 μίλια μέσα στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο, απείχε 280 χλμ. από τις αιγυπτιακές ακτές και βρισκόταν σε ύψος 37.000 ποδιών.

Είχε 48.000 ώρες πτήσης το Airbus

Το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε αποκτηθεί από την Egyptaιr τοn Νοέμβριο του 2003 και είχε 48.000 ώρες πτήσης, ενώ ο πιλότος, σύμφωνα με πληροφορίες, ήταν ιδιαίτερα έμπειρος.

"Με λύπη της η Airbus επιβεβαιώνει πως ένα A320 της EgyptAir χάθηκε (...) πάνω από τη Μεσόγειο", αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία. "Το εν λόγω αεροσκάφος, με στοιχεία εγγραφής Su-GCC, έφερε τον σειριακό αριθμό 2088 και παραδόθηκε στην EgyptAir με την έξοδό του από τη γραμμή παραγωγής τον Νοέμβριο του 2003. Το αεροσκάφος είχε στο ενεργητικό του περίπου 48.000 ώρες πτήσης", σύμφωνα με την ίδια πηγή, δηλ. περίπου το μισό της συνολικής διάρκειας πτήσεων ενός Airbus A320.

"Η Airbus είναι έτοιμη να παράσχει κάθε τεχνική βοήθεια στο γαλλικό Γραφείο Έρευνας και Αναλύσεων (BEA), καθώς και στις αρχές που έχουν επιφορτισθεί με την έρευνα", προσθέτει η εταιρεία, συμμεριζόμενη "την ανησυχία όλων των επηρεαζομένων προσώπων" από την απώλεια του αεροπλάνου.

Σήμερα πετούν περίπου 6.700 αεροσκάφη τέτοιου τύπου σε όλο τον κόσμο.

 

Δεν ήταν κακές οι καιρικές συνθήκες

Σύμφωνα με την υπηρεσία διαχείρισης του ευρωπαϊκού δικτύου αεροπορικής κυκλοφορίας Eurocontrol, δεν υπήρχαν άσχημες καιρικές συνθήκες την ώρα και στην περιοχή όπου το αεροσκάφος της EgyptAir εξαφανίστηκε.

Τουρκικά, ελληνικά και γαλλικά αεροσκάφη καθώς και μια ελληνική φρεγάτα συμμετέχουν στις έρευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους, δήλωσε εκπρόσωπος του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού. Τα μέσα αναπτύχθηκαν νότια/νοτιοανατολικά της Καρπάθου, διευκρίνισε ο πλοίαρχος Ντιντιέ Πιατόν, διευκρινίζοντας πως "προβλέπονται και άλλα μέσα ανάλογα με τις ανάγκες που θα εκφράσουν οι αιγυπτιακές αρχές", οι οποίες συντονίζουν τις έρευνες.

Σε αυτού του είδους τις επιχειρήσεις "υπάρχει μια πρώτη φάση έρευνας επιφανείας για τον εντοπισμό του αεροσκάφους, των επιβατών και στη συνέχεια μια επόμενη φάση έρευνας για τον εντοπισμό υποθαλάσσιων συντριμμιών και μαύρων κουτιών για τα οποία μπορεί να κληθούν να επέμβουν ειδικά μέσα όπως υποβρύχια", είπε. "Αυτό που είναι σημαντικό είναι να αποσταλούν γρήγορα μέσα ώστε η περιοχή των ερευνών να περιοριστεί όσο γίνεται περισσότερο", πρόσθεσε.

Εξέπεμπψε ή όχι σήμα κινδύνου το αεροσκάφος

Κανένα «σήμα κινδύνου» δεν ελήφθη από το αεροσκάφος της Egyptair που εκτελούσε την πτήση Παρίσι-Κάιρο, ανακοίνωσε ο αιγυπτιακός στρατός στον λογαριασμό του στο Facebook, διαψεύδοντας ισχυρισμό που ανακοινώθηκε νωρίτερα από την αιγυπτιακή αεροπορική εταιρεία.

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι το γεγονός ότι οι πιλότοι δεν είχαν χρόνο να εκπέμψουν σήμα κινδύνου σημαίνει ότι κάτι αιφνιδιαστικό συνέβη στο αεροσκάφος.

Πρόκειται για την τελευταία μίας σειράς αντιφατικών ανακοινώσεων για την εκπομπή ή μη σήματος κινδύνου από το πλήρωμα της πτήσης MS804 ή αυτόματου σήματος SOS από τα συστήματα του αεροσκάφους.

 

Αρχικά το πρωί, ο αντιπρόεδρος της Egyptair είχε διαβεβαιώσει ότι δεν εξεπέμφθη κανένα σήμα κινδύνου. Αργότερα, ανακοίνωση της αεροπορικής εταιρείας ανέφερε το αντίθετο, ενώ εκπρόσωπος της εταιρείας διευκρίνιζε ότι «σήμα κινδύνου» ελήφθη από τον αιγυπτιακό στρατό «λιγότερο από 10 λεπτά» πριν από την εξαφάνιση του αεροσκάφους από τα ραντάρ.

«Οι αιγυπτιακές ένοπλες δυνάμεις δηλώνουν ότι δεν έλαβαν κανένα σήμα κινδύνου προερχόμενο από την πτήση αυτή», διαβεβαίωνε πριν από λίγη ώρα ο εκπρόσωπος του αιγυπτιακού στρατού στο Facebook.

Δύο βρέφη και ένα παιδί μεταξύ των επιβατών

Το αεροσκάφος απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της γαλλικής πρωτεύουσας στις 23:09 το βράδυ της Τετάρτης με 56 επιβάτες, επταμελές πλήρωμα και τρεις ενόπλους ως προσωπικό ασφαλείας για την αποφυγή αεροπειρατειών εν πτήσει.

Συνολικά δηλαδή στο αεροσκάφος επέβαιναν 66 άτομα. Μάλιστα, όπως έχει γίνει γνωστό από την αεροπορική εταιρεία ανάμεσα στους επιβάτες βρίσκονταν δύο βρέφη και ένα παιδί. Σύμφωνα με τον κατάλογο των επιβατών που δημοσίευσε η EgyptAir, πρόκειται για 30 Αιγύπτιους, 15 Γάλλους, 1 Βρετανό, 1 Καναδό, 1 Βέλγο, 1 Πορτογάλο, 1 Αλγερινό, 1 Σουδανό, 1 πολίτη του Τσαντ, 2 Ιρακινούς, 1 Σαουδάραβα και 1 Κουβεϊτιανό.

Οι συγγενείς των 56 επιβατών και των δέκα μελών του πληρώματος έχουν συγκεντρωθεί τόσο στο αεροδρόμιο στο Παρίσι απ’ όπου αναχώρησε το αεροσκάφος, όσο και στο αεροδρόμιο στο Κάιρο όπου αναμενόταν.