X

Άλυτος ο γρίφος με το Boeing, που ούτε συνετρίβη, ούτε εξερράγη στον αέρα

Δέκα ημέρες μετά την εξαφάνιση του Boeing 777 των Μαλαισιανών αερογραμμών και οι έρευνες παραμένουν στο σημείο μηδέν.

Ant1news

Νέα σενάρια έρχονται καθημερινά στο φως όσο ο γρίφος με την εξαφάνιση της πτήσης MH370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών, δεν λύνεται. Το ενδεχόμενο της αεροπειρατείας φαντάζει τώρα πιο πιθανό, μετά και την βεβαιότητα της οργάνωσης Comprehensive Nuclear-Test-Ban Treaty, των Ηνωμένων Εθνών, ότι δεν υπάρχει περίπτωση το χαμένο αεροσκάφος των Malaysia Airlines να ανατινάχτηκε στον αέρα ή να συνετρίβη.

«Σχετικά με το χαμένο αεροσκάφος, η οργάνωση CTBTO με έδρα της τη Βιέννη επιβεβαίωσε ότι δεν έχει εντοπίσει ούτε σημάδια έκρηξης, ούτε σημάδια συντριβής στο έδαφος; ή το νερό», δήλωσε κατηγορηματικά ο εκπρόσωπος του γενικού γραμματέα του ΟΗΕ Μπαν Κι Μουν.

Ο Στέφαν Ντουζάριτς. εξήγησε ότι τα συστήματα εντοπισμού που διαθέτει η CTBTO, ειδικά για πυρηνικές εκρήξεις, μπορούν να εντοπίσουν αν έχει γίνει έκρηξη αεροσκάφους στον αέρα, ενώ μπορούν να βρουν και τα σημεία πρόσκρουσης αεροσκαφών στη θάλασσα ή τη στεριά. Στην περίπτωση της πτήσης MH370 όμως, όσο κι αν έψαξαν δεν βρήκαν τίποτε!

Και καθώς ίχνος από το αεροσκάφος ακόμη δεν έχει βρεθεί, τα σενάρια οργιάζουν και τώρα έρχεται στο φως η πληροφορία ότι η αλλαγή στην πορεία που ακολουθούσε η πτήση του Boeing ήταν προγραμματισμένη μέσω υπολογιστή, σύμφωνα με τους  New York Times που επικαλούνται αμερικανούς αξιωματούχους 

Τα νέα δεδομένα ενισχύουν την άποψη ότι η αλλαγή πορείας έγινε εσκεμμένα και ότι καλώς έπραξαν οι αρχές που έβαλαν στο επίκεντρο της έρευνάς τους τον πιλότο και τον συγκυβερνήτη

Το σχετικό δημοσίευμα επισημαίνει ακόμα πως, ενώ κάποιος θα μπορούσε να καθορίσει και χειροκίνητα την πορεία της πτήσης, ο άνθρωπος ο οποίος παρενέβη προτίμησε να πατήσει επτά με οκτώ πλήκτρα σε έναν υπολογιστή που βρίσκεται ανάμεσα στον πιλότο και τον συγκυβερνήτη.

Αυτό που παραμένει αδιευκρίνιστο, υποστηρίζει το δημοσίευμα, είναι αν η διαδρομή αυτή του Boeing προγραμματίστηκε ξανά για δεύτερη φορά πριν ή μετά την απογείωση

Η ιστοσελίδα businessinsider προσπαθεί να βρει απαντήσεις στο ερώτημα τι απέγινε το αεροσκάφος, που απασχολεί όλη την υφήλιο τις τελευταίες δέκα ημέρες, γι αυτό ρώτησε πιλότους, οι οποίοι δίνουν τη δική τους εξήγηση.

Ένας από αυτούς στηρίζει το σενάριο της αεροπειρατείας, εκτιμώντας ότι κάποιος έμπειρος, αφού απενεργοποίησε τα συστήματα επικοινωνίας του αεροσκάφους, στη συνέχεια κατάφερε να αποφύγει τα ραντάρ των χωρών πάνω από τις οποίες πέρασε, πετώντας παράλληλα και πολύ κοντά με άλλο αεροσκάφος της Singapore Airlines. Ωστόσο, άλλοι πιλότοι απορρίπτουν αυτό το σενάριο, καθώς εκτιμούν πως αν επρόκειτο για αεροπειρατεία και το αεροσκάφος έχει προσγειωθεί κάπου, με ομήρους τους επιβάτες, τότε κάποιος θα είχε εκφράσει τα αιτήματα των αεροπειρατών.

Ο Μαλαισιανός υπουργός μεταφορών και άμυνας, κληθείς να σχολιάσει όλα τα σενάρια που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, τόνισε ότι ζητούμενο είναι ο εντοπισμός του μαύρου κουτιού, που θα δώσει απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα για το τι πραγματικά συνέβη.          

Άλλο σενάριο μιλά για μηχανική βλάβη η οποία ευθύνεται για την απενεργοποίηση των συστημάτων επικοινωνίας του αεροσκάφους, ανατρέποντας την μέχρι τώρα επικρατέστερη εκδοχή ότι αυτό έγινε σκόπιμα.

Νέες αποκαλύψεις για τον πιλότο

Ο πιλότος του αεροσκάφους ήταν όχι μόνο ένθερμος υποστηρικτής του ηγέτη της αντιπολίτευσης της Μαλαισίας, Ανβάρ Ιμπραήμ αλλά έχει συγγένεια με τον γαμπρό του.

Στο μεταξύ, οι μαλαισιανές αρχές εξετάζουν μεταξύ των σεναρίων και την πιθανότητα ο πιλότος ή ο συγκυβερνήτης να είχαν την πρόθεση να αυτοκτονήσουν ως αιτία της εξαφάνισης. Σε δημοσίευμα με τίτλο «πέταξε προς την καταστροφή λόγω απογοήτευσης;» η Bild, αναφέρεται στο ενδεχόμενο ο πιλότος, Zaharie Ahmad Shah, να έριξε το αεροπλάνο στη θάλασσα, παίρνοντας μαζί του στο θάνατο άλλους 238 επιβάτες, επειδή τον εγκατέλειψε η σύζυγος με τα τρία παιδιά τους.

Από την πλευρά τους, οι Κινέζοι έσπευσαν να επισημάνουν ότι οι 154 από τους συνολικά 227 επιβάτες του Boeing οι οποίοι κατάγονται από την Κινα ή το Χονγκ Κονγκ, δεν εμπλέκονται στην υπόθεση εξαφάνισης του αεροσκάφους. 

Περιορίζει τη ζώνη ερευνών η Αυστραλία 

Η Αρχή Ναυτικής Ασφάλειας της Αυστραλίας (AMSA) ανακοίνωσε ότι έχει περιορίσει δραστικά την ζώνη όπου πραγματοποιεί έρευνες για το Boeing 777 των μαλαισιανών αερογραμμών σε μία έκταση 600.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων στον νότιο Ινδικό Ωκεανό, ωστόσο η ζώνη παραμένει μεγάλη και έχει το μέγεθος της Ισπανίας της Πορτογαλίας μαζί. Τα ισχυρά ρεύματα και οι κακές καιρικές συνθήκες δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο τις έρευνες. 

Στο βόρειο ημισφαίριο, οι έρευνες περιλαμβάνουν ένα τόξο που ξεκινά από τη Μαλαισία και εκτείνεται προς τη βόρεια Ταϊλάνδη, τη Μιανμάρ, την Κίνα και το Καζακστάν. 

Η AMSA διευκρίνισε ότι η νότια ζώνη ερευνών για το χαμένο αεροσκάφος μειώθηκε από τα 19 εκατομμύρια τετραγωνικά χιλιόμετρα που ήταν αρχικά με βάση την ανάλυση των δορυφορικών στοιχείων που πραγματοποιήθηκε από το Εθνικό Κέντρο Ασφάλειας των Μεταφορών των Ηνωμένων Πολιτειών, ενώ η ίδια η AMSA περιόρισε ακόμη περισσότερο τη ζώνη με βάση τις κινήσεις των θαλασσίων ρευμάτων κατά το διάστημα των τελευταίων δέκα ημερών. 

Ίχνη του αεροσκάφους στο έδαφος αναζητούν οι Κινέζοι 

Δέκα ημέρες μετά την μυστηριώδη εξαφάνιση του Boeing 777 της Malaysia Airlines, η Κίνα ξεκίνησε επιχειρήσεις αναζήτησης του αεροσκάφους στο έδαφός της, ανακοίνωσε την Τρίτη ένας κινέζος αξιωματούχος. 

Το Πεκίνο άρχισε την έρευνα και πιθανώς τη διάσωση καθώς από τον εναέριο χώρο της Κίνας περνά ο βόρειος αεροδιάδρομος των πιθανών «δρόμων» του αεροπλάνου, που είχε απογειωθεί από τη Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας με προορισμό το Πεκίνο, όπως δήλωσε ο πρεσβευτής της Κίνας στη Μαλαισία και μετέδωσε το πρακτορείο Ειδήσεων Νέα Κίνα. 

Ο ίδιος αξιωματούχος της κινεζικής κυβέρνησης ανέφερε εν τω μεταξύ ότι από την έως τώρα έρευνα μεταξύ των κινέζων επιβατών του Boeing 777 που χάθηκε απο τα ραντάρ στις 8 Μαρτίου δεν έχει προκύψει κάποιο στοιχείο που να σχετίζεται με την εξαφάνιση του αεροπλάνου.  «Εμείς δεν βρήκαμε στοιχεία ότι οι κινέζοι επιβάτες φέρουν ευθύνη ή είναι πιθανώς οι δράστες της εξαφάνισης», δήλωσε ο πρέσβης στη Μαλαισία, όπως  αναφέρει το πρακτορείο Ειδήσεων Νέα Κίνα. 

Ερωτηματικό οι αγνοούμενοι επιβάτες 

Όσο οι έρευνες βυθίζονται στο σκοτάδι τόσο η αγωνία των συγγενών των επιβατών της μοιραίας πτήσης μετατρέπεται σε απελπισία...

Η απουσία κάθε επικοινωνίας σε έναν κόσμο όπου τα κινητά είναι πανταχού παρόντα είναι αντικείμενο ζωηρής αντιπαράθεσης μεταξύ των ειδικών που ερευνούν τις συνθήκες εξαφάνισης του αεροσκάφους. Ανεξήγητο παραμένει το γεγονός ότι κανένας από τους επιβάτες δεν επιχείρησε καμία μορφή επικοινωνίας, είτε τηλεφωνώντας, είτε γράφοντας κάτι σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης.  

Μάλιστα οι New York Times κάνουν έναν παραλληλισμό με την πτήση 93 της United Airlines, η οποία κατελήφθη από τους τρομοκράτες στις ΗΠΑ στις 11 Σεπτεμβρίου 2001. Μόλις το αεροπλάνο έπεσε στα χέρια των τρομοκρατών, ορισμένοι επιβάτες κατόρθωσαν να επικοινωνήσουν με τους συγγενείς τους από τα κινητά τους τηλέφωνα.

New York Times, Associated Press, αλλά και οι ιστότοποι Slate και Mashable, επιχειρούν να ρίξουν φως στην «επικοινωνιακή σιωπή» των επιβατών της μοιραίας πτήσης αξιοποιώντας στοιχεία από συνεντεύξεις ειδικών στην αεροναυπηγική και τις τηλεπικοινωνίες.

Το site Slate σημειώνει ότι μπορεί να έγινε ένα είδος αεροπειρατείας χωρίς βία, με αποτέλεσμα κανένας από τους επιβάτες να μην αντιλήφθηκε την αλλαγή πορείας μέσα στη βαθιά νύχτα. Ένα άλλο σενάριο είναι να σημειώθηκε αποσυμπίεση της καμπίνας-δεδομένου ότι το αεροσκάφος πετούσε σε πολύ μεγάλο ύψος όταν εξαφανίστηκε-κι αυτό μπορεί να προκάλεσε την λιποθυμία των επιβατών, εξαιτίας της έλλειψης οξυγόνου.

Η σιωπή των επιβατών μπορεί επίσης να οφείλεται και στο ότι σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται σε κάθε πτήση, τα κινητά ήταν απενεργοποιημένα. Όπως σημειώνει το Slate, εδώ συμβαίνει ένα μεγάλο μυστήριο: «Παρότι τα κινητά είναι κλειστά σε μια πτήση, σήματα στέλνονται κάθε είκοσι δευτερόλεπτα, τα οποία προσπαθούν να εντοπίσουν την πιο κοντινή κεραία...Είναι δηλαδή μια ηλεκτρομαγνητική πηγή η οποία μπορεί να εντοπιστεί.

Οι New York Times από την πλευρά τους σημειώνουν το ενδεχόμενο οι συσκευές κινητής τηλεφωνίας να μην είχαν σήμα, γιατί το αεροπλάνο πετούσε πολύ ψηλά, σχεδόν στα 29.000 πόδια.  Αναφέρουν ακόμη και το σενάριο το αεροπλάνο να συνετρίβη ή να αναγκάστηκε να προσγειωθεί, σενάρια κατά τα οποία ένας επιβάτης δύσκολα θα κατάφερε να βρεθεί με άθικτο κινητό. Αν το Boeing είχε προσγειωθεί τότε κάποιος θα άνοιγε το τηλέφωνό του και θα επιχειρούσε να επικοινωνήσει. Εκτός, αν και τα κινητά, τα ipad και τα tablets τα πήραν οι αεροπειρατές, σημειώνει η New York Times.