X

Κατάργηση του φόρου πολυτελείας μελετά το υπουργείο Οικονομικών

Την κατάργηση του φόρου πολυτελείας και την μείωση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης έως και 30%, εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών.

Ant1news

Του Νίκου Ρογκάκου

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ant1news.gr, o  υφυπουργός Οικονομικών, Γιώργος Μαυραγάνης έχει εισηγηθεί την κατάργηση του φόρου πολυτελείας, όμως οι όποιες αποφάσεις δεν πρόκειται να ληφθούν τώρα, αλλά σε δεύτερο χρόνο. 

Αυτό σημαίνει ότι στο φορολογικό που θα κατατεθεί την άλλη εβδομάδα στην Βουλή, δεν θα περιλαμβάνει αυτές τις ρυθμίσεις, αλλά πιθανόν μέσα στο επόμενο εξάμηνο. 

Σύμφωνα και με την εφημερίδα Ημερησία, αναμένεται μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης κατά 30%, μείωση 30% του φόρου πολυτελούς διαβίωσης που πληρώνουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω και κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας.

Επίσης, θα αλλάξει το καθεστώς ασφάλισης στα οχήματα, που έχουν οι εταιρείες χρονομίσθωσης, αλλά και οι εμπορίες, καθώς και το φορολογικό καθεστώς των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ κατά τη χρήση.

Όσον αφορά στα τεκμήρια, το οικονομικό επιτελείο φέρεται να έχει αποφασίσει τη μείωση των τεκμηρίων κατά 30%, με αποτέλεσμα το ύψος τους να είναι πιο κοντά στο πραγματικό κόστος χρήσης.

Ωστόσο, με τη μείωση των τεκμηρίων κατά 30% μειώνεται αυτομάτως και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα ΙΧ με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένας ιδιοκτήτης ενός δίλιτρου αυτοκινήτου τετραετίας, εκτός των 660€ για τα Τέλη Κυκλοφορίας, θα καταβάλει και 440€ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, ενώ το τεκμήριο ανέρχεται σε 8.800€.

Σύμφωνα με τις αλλαγές που εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών, το τεκμήριο μειώνεται στα 6.160€ από 8.800€, με αποτέλεσμα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης να μειώνεται στα 308€.

Μεγαλύτερο θα είναι το όφελος για τους ιδιοκτήτες οχημάτων με κινητήρες από 3 λίτρα και πάνω, καθώς σε αυτή την κατηγορία οχημάτων το τεκμήριο κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Κατάργηση του φόρου πολυτελείας

Ο Φόρος Πολυτελείας επιβάλλεται σε καινούρια και εισαγόμενα αυτοκίνητα με εργοστασιακή αξία από 20.000 ευρώ και άνω.

Το ισχύον μέτρο δεν απέφερε τα αναμενόμενα έσοδα, ενώ στρέβλωσε και τις πραγματικές εργοστασιακές αξίες που δήλωναν κάποιες εισαγωγικές εταιρείες στην Υπηρεσία Αξιών, με αποτέλεσμα το κράτος να χάνει εκατομμύρια ευρώ από έσοδα.

Με την κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας και την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης η αγορά θα λειτουργήσει με πιο σωστό ανταγωνιστικό πλαίσιο και θα πέσουν οι τιμές στα ακριβά μοντέλα.