X

Αυξήθηκε ο αριθμός των εισακτέων σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ

Σε 70.305 θέσεις ανέρχεται ο γενικός αριθμός εισακτέων σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ για το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας.

Ant1news



Ειδικότερα, ο συνολικός αριθμός των εισακτέων αυξήθηκε κατά 1,50% σε σχέση με πέρυσι (σε 70.305 θέσεις από 69.398). Πρόκειται για 46.735 θέσεις στα Πανεπιστήμια και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες και 23.570 θέσεις στα ΤΕΙ, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και Α.Σ.Τ.Ε.

Ο γενικός αριθμός εισακτέων είναι αυξημένος από τον αντίστοιχο περσινό (57.895 γενική σειρά + 11.503 θέσεις για τις υπό κατάργηση ειδικές περιπτώσεις υποψηφίων ήτοι πολύτεκνοι, τρίτεκνοι και κοινωνικά κριτήρια) κατά περίπου 20%.

Η φαινομενική αυτή αύξηση, τονίζει το υπουργείο, προκύπτει από την κατάργηση των επιπλέον θέσεων που δίνονταν ως πέρυσι στις ειδικές περιπτώσεις υποψηφίων (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, κοινωνικά κριτήρια) και την ενσωμάτωσή τους στο γενικό αριθμό εισακτέων, που θα διεκδικούν πλέον όλοι οι υποψήφιοι. Άρα, σε πραγματικούς αριθμούς ο φετινός αριθμός εισακτέων είναι αυξημένος κατά 1,5%.

Ο αριθμός εισακτέων για τα Πανεπιστήμια αναλύεται κατά επιστημονικό πεδίο, ως εξής:

1ο πεδίο Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών 18.690
2ο πεδίο Θετικών Επιστημών  10.480
3ο πεδίο Επιστημών Υγείας 2.935
4ο πεδίο Τεχνολογικών Επιστημών   7.525
5ο πεδίο Επιστημών Οικονομίας και Διοίκησης 7.105
ΣΥΝΟΛΟ  46.735

Ο αριθμός εισακτέων για τα ΤΕΙ αναλύεται κατά επιστημονικό πεδίο, ως εξής:

1οπεδίο Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών  1.170
2ο πεδίο Θετικών Επιστημών   800
3ο πεδίο Επιστημών Υγείας  4.000
4ο πεδίο Τεχνολογικών Επιστημών   11.555
5ο πεδίο Επιστημών Οικονομίας και Διοίκησης    6.035
ΣΥΝΟΛΟ  23.570

Στον ανωτέρω αριθμό εισακτέων (70.305 θέσεις) δεν συμπεριλαμβάνονται και άρα προστίθενται οι θέσεις εισακτέων:

1. Για τις Στρατιωτικές Σχολές
2. Για τις Σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας και της Πυροσβεστικής Ακαδημίας
3. Για τις Σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
4. Οι θέσεις που ορίζονται καθ’ υπέρβαση  του αναφερόμενου αριθμού εισακτέων για τις ειδικές κατηγορίες υποψηφίων, όπως αθλητές με διακρίσεις, Έλληνες του εξωτερικού, αλλοδαποί-αλλογενείς, πάσχοντες από σοβαρές παθήσεις κλπ.

Με συμπληρωματική Υπουργική Απόφαση που θα ακολουθήσει, θα καθοριστούν οι θέσεις καθ’ υπέρβαση  του αναφερόμενου αριθμού εισακτέων και η ποσοστιαία κατανομή των θέσεων εισακτέων για το ακαδημαϊκό έτος 2014-5.

Δείτε εδώ αναλυτικά τους πίνακες.

Άλλες ρυθμίσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Σύμφωνα με νομοθετικές ρυθμίσεις που προωθούνται άμεσα, για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015, προβλέπονται τα παρακάτω.

1.  Οι ειδικές περιπτώσεις υποψηφίων (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, κοινωνικά κριτήρια) που ως τώρα εισάγονταν καθ’υπέρβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε δικό τους ποσοστό θέσεων καταργούνται. Όλοι οι υποψήφιοι πλέον θα διεκδικούν των εισαγωγή τους επί ίσοις όροις και μετά την εισαγωγή τους θα δίνονται ελεύθερες μετεγγραφές στους πολύτεκνους, τρίτεκνους και όσους πληρούν κοινωνικά κριτήρια.

2.  Ειδικά και μόνο στους υποψηφίους της Κεφαλλονιάς, που θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) ή των Επαγγελματικών Λυκείων(ΕΠΑΛ), προβλέπονται θέσεις σε ποσοστό 0,5% επιπλέον του αριθμού εισακτέων για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015.

3.  Όσοι υποψήφιοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ το 2012 θα έχουν κι αυτοί το δικαίωμα να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους το 2014 σε ποσοστό 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς δηλαδή νέα εξέταση, καταθέτοντας μόνο μηχανογραφικό δελτίο.

Αύξηση θετικών επιστημών και παραγωγικών σχολών και μείωση θεωρητικών

Σημειώνεται ότι όπως πέρσι, έτσι και φέτος, συνολικά οι θεωρητικές επιστήμες (Φιλολογία κτλ), μειώνονται κατά 20%, και αυξάνονται ισόποσα στις σχολές θετικών επιστημών καθώς στις παραγωγικές σχολές.

«Σχεδιάζοντας την Ελλάδα του 2020 ενισχύουμε τις θετικές επιστήμες, τις "παραγωγικές" σχολές. Με αυτόν τον τρόπο επιδιώκουμε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που εξασφαλίζει ανταγωνιστικό ανθρώπινο δυναμικό σε Ελλάδα και Ευρώπη. Για να μπορέσει αυτή η χώρα σταματήσει να "παράγει" ανέργους πτυχιούχους, ή πτυχιούχους χωρίς δεξιότητες και επάρκεια.  Για να δώσουμε την δυνατότητα στη νέα γενιά, σε κάθε νέα γενιά, να πολλαπλασιάζει τους εθνικούς πόρους, εξασφαλίζοντας ευκαιρίες ζωής και στη χώρα ανάπτυξη», δήλωσε σχετικά ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, ο οποίος προσφατα είχε αναφερθεί και στις ελεύθερες μεταγραφές φοιτητών από τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες.