X

Έμπρακτη στήριξη της ελληνικής ναυτιλίας από την Εθνική Τράπεζα

Τον κρίσιμο ρόλο και τη συνεισφορά της ελληνικής ναυτιλίας στην οικονομία επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΕ, στο δείπνο που παρέθεσε η Εθνική Τράπεζα, με την ευκαιρία της έκθεσης «Ποσειδώνια 2014».

Ant1news



Παρουσία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, Ευάγγελου Βενιζέλου, των υπουργών Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα και Ναυτιλίας & Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ο διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας, Αλέξανδρος Τουρκολιάς, κατά την ομιλία του στο δείπνο, εξέφρασε την έμπρακτη στήριξη της ΕΤΕ στην ελληνική ναυτιλία.

«Με συμμετοχή περισσοτέρων από 1.800 εκθέτες από 93 χώρες, η έκθεση των Ποσειδωνίων  αναμένεται να υποδεχθεί περισσότερους από 20.000 επισκέπτες. Γεγονός που επιβεβαιώνει ότι πρόκειται για ένα διαχρονικό θεσμό διεθνούς κύρους», ανέφερε ο κ. Τουρκολιάς στο δείπνο που παρέθεσε η Εθνική Τράπεζα με την ευκαιρία της Διεθνούς Ναυτιλιακής Έκθεσης των Ποσειδωνίων, στο οποίο παρακάθισαν 575 προσκεκλημένοι, κυρίως από το χώρο της ναυτιλίας.

«Είναι σπάνιο και ίσως μοναδικό, στη διεθνή σκηνή, ένας τομέας οικονομικής δραστηριότητας να είναι σε τέτοιο βαθμό άρρηκτα συνδεδεμένος με ένα Έθνος, ώστε  να μετατρέπεται σε χαρακτηριστικό  σύμβολο της πορείας του. Οι Έλληνες εφοπλιστές με τη διορατικότητα, την τόλμη, τον ορθολογισμό, την επινοητικότητά τους έχουν καταξιωθεί ως ηγέτες του κλάδου διεθνώς. Ενός κλάδου, που η ζήτηση και η προσφορά μετασχηματίζονται με ταχείς ρυθμούς σε παγκόσμια κλίμακα, γεγονός που δεν επιτρέπει την ολιγωρία και την επανάπαυση, αλλά ούτε και την υπερβολή», υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΕ, επισημαίνοντας τον κρίσιμο ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία.

«Παρά τη βαθύτατη κρίση στον κλάδο, οι Έλληνες πλοιοκτήτες επέδειξαν αξιοσημείωτη αντοχή, όπως αποδεικνύεται από την ηγετική τους θέση στη διεθνή ναυτιλιακή αγορά και τη συνεισφορά της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία. Η ελληνική ναυτιλία, τα τελευταία χρόνια της κρίσης, υπέστη λιγότερες ζημίες από οποιαδήποτε άλλη ναυτιλιακή δύναμη, διότι είχε αποφύγει τις υπερβολές και αντιμετώπισε την κρίση ως ευκαιρία», πρόσθεσε, σημειώνοντας ότι «πέτυχε τη σημαντικότατη ανανέωση του στόλου, τη μεγέθυνση και την εξειδίκευση, ενώ διατήρησε την πρωτοκαθεδρία σε όρους χωρητικότητας στα δεξαμενόπλοια και τη σημαντική θέση στα φορτηγά».

«Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί τον κορμό της ευρωπαϊκής, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να ελέγχουν το 46,7% του ευρωπαϊκού στόλου, σε όρους dwt, ενώ παραμένει στην πρώτη θέση διεθνώς. Αυτό και μόνο το γεγονός σημαίνει ότι η ελληνική ναυτιλία πρέπει όχι μόνο να έχει λόγο, αλλά και στήριξη, ώστε να διαδραματίζει ρόλο παρεμβατικό στη διαμόρφωση της ευρωπαϊκής, αλλά ακόμη και της διεθνούς ναυτιλιακής πολιτικής», επισήμανε ακόμη ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΕ, τονίζοντας ότι «μεγάλη πρόκληση σε επίπεδο εθνικής οικονομίας είναι να προσελκύσουμε τη ναυτιλιακή κοινότητα ώστε να στηρίξει όσο το δυνατόν περισσότερο την ανάπτυξη  της ελληνικής οικονομίας».

Αυτό, σημείωσε, «μπορεί να γίνει  πρωτογενώς αναπτύσσοντας το πλέγμα και την υποδομή όσων υπηρεσιών και αγαθών μπορούν να προσφερθούν εγχωρίως στις επιχειρήσεις του κλάδου. Αλλά και δευτερογενώς, προσελκύοντας επανεπένδυση ναυτιλιακών κερδών σε άλλους τομείς της οικονομίας.».

Σύμφωνα με τον κ. Τουρκολιά, «η αναζήτηση και ανάδειξη εθνικών πρωταθλητών  θα πραγματοποιηθεί μέσα από: - τις εταιρικές αυξήσεις κεφαλαίου,
- την αναζήτηση στρατηγικών επενδυτών,
- τις διαδικασίες συγχώνευσης και απορρόφησης, καθώς και
- την εκλογίκευση του λειτουργικού κόστους.
- Και, τέλος, με τις απαιτούμενες αναδιαρθρώσεις των εταιρειών σε συνδυασμό με τη θετική συνδρομή  του τραπεζικού συστήματος».