X

ΙΕΛΚΑ: Έρευνα για τις προσφορές των σουπερμάρκετ ετησίως

Οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ και οι προμηθευτές προσφέρουν στους Έλληνες καταναλωτές πάνω από 750 εκατ. ευρώ σε προσφορές ετησίως, τονίζει το ΙΕΛΚΑ.

Ant1news



Σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΕΛΚΑ για την εξέταση της συμβολής που είχαν οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες στην αγορά το 2013, το πραγματικό επίπεδο των τιμών είναι κατά 7% χαμηλότερο από αυτό που μετριέται στο «ράφι» αν ληφθούν υπόψη οι προσφορές.

Τα αποτελέσματα, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, δείχνουν ιδιαίτερα υψηλά μεγέθη:

• Η συνολική αξία των προσφορών που παρέχεται στους καταναλωτές μέσω των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ υπολογίζεται στα 620 εκατ. ευρώ.

• Μαζί με τα προωθητικά κουπόνια και τις διάφορες δωροεπιταγές που προσφέρουν τα σουπερμάρκετ η συνολική αυτή αξία εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 750 εκατ. ευρώ.

• Το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί σε μέσο ετήσιο όφελος ανά νοικοκυριό πάνω από 200 ευρώ (σύμφωνα με την ΕΛ.ΣΤΑΤ. Το 2012 μετρήθηκαν στην Ελλάδα 3.760.329 νοικοκυριά).

• Οι εκπτώσεις αυτές δεν λαμβάνονται υπόψη στις μετρήσεις του επιπέδου και εξέλιξης των τιμών. Με βάση την παρούσα μελέτη, η μέση έκπτωση στο σύνολο των προϊόντων που παρέχεται μέσω των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ εκτιμάται σε 6,9%, το οποίο σημαίνει ότι οι πραγματικές τιμές είναι κατά 7% χαμηλότερες από αυτές που μετριόνται στο ράφι. Με τα δεδομένα αυτά υπολογίζεται ότι το 2013 σε σχέση με το 2012 οι τιμές μειώθηκαν στην πραγματικότητα κατά 3,07%, έναντι της μείωσης -0,68 που μετρήθηκε στο ράφι.

• 4 στα 10 προϊόντα εκτιμάται ότι πωλούνται μέσω κάποιας προωθητικής ενέργειας. Τα προϊόντα που πωλούνται μέσω προσφοράς παρουσιάζουν αύξηση κατά 10% το 2013 σε σχέση με το 2012.

• Οι κατηγορίες με τα μεγαλύτερα ποσοστά πωλήσεων μέσω προσφορών που πλησιάζουν το 50% είναι τα απορρυπαντικά και τα είδη υγιεινής.



Τα στοιχεία της πρόσφατης ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα, δείχνουν ακόμη ότι το 86% των καταναλωτών επέλεξε προσφορές το 2013 έναντι 82% το 2012, ενώ το 82% συνέκρινε περισσότερο τις τιμές το 2013, έναντι 80% το 2012.

Σημειώνεται επίσης ότι 3 στους 4 καταναλωτές δηλώνουν ότι πλέον εξαργυρώνουν περισσότερα εκπτωτικά κουπόνια σε σχέση με το παρελθόν. Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές αποκομίζουν ακόμα μεγαλύτερο όφελος από τον έξυπνο συνδυασμό επιλογής προσφορών και σύγκρισης τιμών το οποίο μπορεί να φτάνει και τα 500 ευρώ ετησίως (Μ.Ο.).

Ακόμη τονίζεται ότι το 80% των καταναλωτών θεωρεί ότι στο σουπερ μάρκετ βρίσκει περισσότερες προσφορές και έχει τη δυνατότητα να συγκρίνει και να επιλέξει ανάμεσα σε πολλά και διαφορετικά προϊόντα (διαφορετικές μάρκες, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, διαφορετικές ποικιλίες προϊόντων, διαφορετικές τιμές, διαφορετικές συσκευασίες, διαφορετικές χώρες κλπ).