X

Συνάντηση Κεφαλογιάννη-Τζιτζικώστα για τον τουρισμό

Η ανάπτυξη του τουρισμού βρέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης εργασίας που είχαν η Όλγα Κεφαλογιάννη και ο Απόστολος Τζιτζικώστας.

Ant1news



Την ανάγκη επέκτασης της τουριστικής περιόδου, μέσα από την εμβάθυνση και τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος με ειδικές μορφές τουρισμού τόνισε η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη κατά τη συνάντησή της την Πέμπτη με τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα.

«Για εμάς στο Υπουργείο Τουρισμού, η Κεντρική Μακεδονία έχει έναν πολύ σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια που γίνεται για την περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού. Με επίκεντρο την πόλη της Θεσσαλονίκης και με την ανάδειξη των μοναδικών συγκριτικών πλεονεκτημάτων της ευρύτερης περιοχής, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μπορεί να πρωταγωνιστήσει στη συλλογική προσπάθεια για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού», σημείωσε μεταξύ άλλων η κ. Κεφαλογιάννη.

«Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας διαθέτει τέτοια πλεονεκτήματα που πρέπει να αναδειχθούν και να προβληθούν περαιτέρω με στόχο την προσέλκυση επισκεπτών όλο το χρόνο είτε για τις τουριστικές και πολιτιστικές διαδρομές είτε μέσα από  την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού όπως ο αγροτουρισμός, ο γαστρονομικός τουρισμός και ο οινο-τουρισμός», πρόσθεσε.

Στη συνάντηση δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στη διασύνδεση της τουριστικής ανάπτυξης με την αγροτική οικονομία και τα τοπικά προϊόντα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας καθώς και την ανάγκη ανάδειξης της μακεδονικής κουζίνας, σε σχέση με τον τουρισμό, ενώ ο κ. Περιφερειάρχης επισήμανε την ανάγκη υλοποίησης ενός ολοκληρωμένου σχεδίου προβολής και αξιοποίησης του ιστορικού και αρχαιολογικού πλούτου της Κεντρικής Μακεδονίας.

«Μας ενδιαφέρει πάρα πολύ να συνδυάσουμε τον τριτογενή τομέα του τουρισμού με τον πρωτογενή τομέα. Η Κεντρική Μακεδονία συγκεντρώνει συγκριτικά πλεονεκτήματα στον αγροτικό τομέα και μοναδικά προϊόντα τα οποία θα αποτελέσουν μέρος της καμπάνιας προβολής της Π.Κ.Μ. Στοχεύουμε επίσης στην ανάδειξη τουριστικών προορισμών με τοπικές κουζίνες. Με αυτό τον τρόπο επιθυμούμε να στηρίξουμε τις τοπικές οικονομίες και τις τοπικές κοινωνίες, τους νέους που θέλουν να παραμείνουν στις περιφέρειές τους και μπορούν να συνδυάσουν την παροχή τουριστικών υπηρεσιών με την αγροτική παραγωγή. Η προσπάθεια για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού είναι μια συλλογική δουλειά που περνά μέσα από συνεργασίες και συνέργειες και μέσα από την ευαισθητοποίηση και συνειδητοποίηση της ευθύνης του καθενός από εμάς», υπογράμμισε επίσης η κ. Κεφαλογιάννη.

«Με την κα Κεφαλογιάννη είχαμε μια διεξοδική συζήτηση για όλα τα θέματα που άπτονται του τουρισμού στην Κεντρική Μακεδονία. Συζητήσαμε για τα κονδύλια του ΕΣΠΑ και του νέου ΣΕΣ 2014-2020 που ξεκινά σε λίγο καιρό και για το  πώς αυτά θα πρέπει να διατεθούν σε μια κοινή πλεύση με το Υπουργείο Τουρισμού καθώς είναι αναγκαίο η  χώρα να έχει μια ενιαία τουριστική παρουσία στο εξωτερικό, τόσο στις εκθέσεις τουρισμού όσο και σε άλλες δράσεις προβολής και προώθησης του τουριστικού προϊόντος. Δεν μπορεί η κάθε Περιφέρεια και ο κάθε Δήμος να έχουν τις δικές τους πολιτικές ανεξάρτητα από την πολιτική που χαράσσει το Υπουργείο Τουρισμού», τόνισε από πλευράς του ο κ. Τζιτζικώστας.

Όπως είπε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, «πρέπει επιτέλους να αναδείξουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, τα αρχαιολογικά  μονοπάτια σημαντικών χώρων της Κεντρικής Μακεδονίας όπως η Βεργίνα, τα Στάγειρα, η Πέλλα, το Δίον, η Μίεζα, η Αμφίπολη, αλλά και χώρων με διεθνή φήμη και μεγάλη αναγνωρισιμότητα στο εξωτερικό, οι οποίοι δεν έχουν αξιοποιηθεί τουριστικά μέχρι σήμερα επαρκώς όπως είναι ο Όλυμπος».