X

New York Times : Ανάρπαστα στην Κίνα το ελληνικό κρασί και λάδι

Στις σχέσεις της Ελλάδας με την Κίνα αναφέρεται εκτενές ρεπορτάζ του Reuters Business που έγινε για λογαριασμό των New York Times.

Ant1news

Στις οικονομικές και εμπορικές συναλλαγές μεταξύ Κίνας και Ελλάδας αναφέρεται το εκτενές δημοσίευμα του Reuters Business που έγινε για τους New York Times.

Η δημοσιογράφος επικεντρώνεται στις προσπάθειες προώθησης των ελληνικών προϊόντων αλλά και του τουρισμού που εξάγει η Ελλάδα στην ανατολική χώρα, κυρίως μετά από το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης.

«Τα έξι χρόνια της ύφεσης αποτέλεσαν ένα απότομο ξύπνημα για τους Έλληνες επιχειρηματίες» αναφέρει η δημοσιογράφος και συνεχίζει «οι οποίοι στέφονται σε οικονομίες εκτός Ευρώπης με το μάτι στραμμένο στην Κίνα». Αναφορά γίνεται και στις συμφωνίες που έγιναν μεταξύ των κυβερνήσεων Ελλάδας και Κίνας, όσο και διαφόρων επιχειρηματικών κλάδων που προωθούν τα προϊόντα τους στον «άρχοντα» της Ανατολής.

«Η Ελλάδα είναι ονειρικός προορισμός για τους περισσότερους, ωστόσο, την περασμένη χρονιά μόλις 30.000 Κινέζοι ήρθαν για διακοπές στη χώρα, αριθμός πολύ μικρός σε σύγκριση με τα εκατομμύρια που πήγαν στην Γαλλία» ξεκινά το ρεπορτάζ, ενώ παρουσιάζεται το παράδειγμα του τουριστικού πρακτορείο «My Odyssey», το οποίο προσφέρει πολυτελείς διακοπές σε Κινέζους, ενώ χρηματοδότησε την παραγωγή κινεζικής κινηματογραφικής παραγωγής που θα γυριστεί στην Ελλάδα.

Λάδι και κρασί: Τα ελληνικά

Τα δύο ελληνικά προϊόντα που θεωρούνται μακράν από τα καλύτερα της παγκόσμιας αγοράς, το κρασί και το λάδι, έχουν κύρια θέση στο ρεπορτάζ, όπως και στις συναλλαγές μεταξύ Ελλήνων και Κινέζων επιχειρηματιών.

Οι παραγωγοί λαδιού που πωλούσαν το λάδι τους στις αγορές της Ισπανίας και της Ιταλίας έχουν στραφεί προς την κινεζική αγορά, ενώ ξεχωριστή αναφορά γίνεται στον Παύλο Κοντομίχαλο που τα τελευταία είκοσι χρόνια διαπρέπει στην Κίνα και με αφορμή την κρίση έχει γίνει ο συνδετικός κρίκος μεταξύ Ελλήνων παραγωγών και Κινέζων επιχειρηματιών.

«Οι ελληνικές εξαγωγές στην Κίνα έχουν υπερδιπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια, αλλά είναι μηδαμινές σε σχέση με τις κινεζικές εισαγωγές στην Ελλάδα. Αλλά η Ελλάδα είναι αποφασισμένη να αυξήσει τις εξαγωγές και τον τουρισμό, για να αυξήσει το ΑΕΠ της».

Όσο για το κρασί, ο Μιχάλης Μπουτάρης, γιος του δημάρχου Θεσσαλονίκης, μίλησε στο ρεπορτάζ με αφορμή τη συνεργασία που υπέγραψε με κινεζική εταιρεία ύψους 11, 3 εκατομμύρια ευρώ, για τα επόμενα χρόνια.

«Ημασταν εσωστρεφής μέσα στον παράδεισο μας και δεν μοιραζόμασταν τα υπέροχα προϊόντα του, όπως μου είπε ένας Γερμανός φίλος. Τώρα έχουμε υποχρεωθεί να το κάνουμε και για αυτόν τον λόγο έχουμε τεράστια αύξηση στις εξαγωγές» δηλώνει στο Reuters ο οινοπαραγωγός.

Μηταράκης: Η ποιότητα των ελληνικών προϊόντων έφερε επιτυχημένες εξαγωγές

Στο ρεπορτάζ φιλοξενείται και συνέντευξη του υφυπουργού Ανάπτυξης, Νότη Μηταράκη, ο οποίος σημειώνει ότι «Από τη στιγμή που μειώθηκε η εσωτερική κατανάλωση, οι εταιρείες άρχισαν να ταξιδεύουν περισσότερο και να εξερευνούν ξένες αγορές, συμμετείχαν σε διεθνείς εκθέσεις, δημιούργησαν νέους δεσμούς και λόγω της ποιότητας των ελληνικών προϊόντων, έχουν υπάρξει πολύ επιτυχείς σε αυτό τους το άνοιγμα».