X

Αστυνομική ταυτότητα χωρίς χαρτούρα

Το νέο γρήγορο και απλό σύστημα έκδοσης αστυνομικής ταυτότητας, το οποίο εντός των προσεχών ημερών, τίθεται πιλοτικά σε εφαρμογή, σε ορισμένες περιοχές της χώρας, παρουσίασαν οι Υπουργοί Προστασίας του Πολίτη και Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

Ant1news


Του Γιώργου Παπακωνσταντίνου

Από τον ερχόμενο Οκτώβριο η νέα διαδικασία θα εφαρμόζεται σε ολόκληρη την επικράτεια και κάθε πολίτης θα μπορεί πλέον να πηγαίνει μόνο με δυο φωτογραφίες του στο Αστυνομικό Τμήμα και να λαμβάνει άμεσα και εύκολα την ταυτότητα του, χωρίς να προσκομίζει πιστοποιητικά ή βεβαιώσεις.

Μόλις ξεκινήσει η καθολική εφαρμογή του νέου συστήματος, κάθε πολίτης θα μπορεί να υποβάλει αίτηση για έκδοση αστυνομικής ταυτότητας στο Αστυνομικό Τμήμα του τόπου κατοικίας του και να την παραλαμβάνει όχι απλά αυθημερόν, αλλά μέσα σε λίγα λεπτά.

Αυτό γίνεται εφικτό χάρη στην πρώτη διασύνδεση δημοσίων υπηρεσιών (government to government υπηρεσία), ,εν προκειμένω των αστυνομικών τμημάτων με τα δημοτολόγια.

Όπως προβλέπει η Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Εσωτερικών, Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη, που δημοσιεύθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στο ΦΕΚ, θεσμοθετείται η αυτεπάγγελτη αναζήτηση, μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ), των απαραίτητων στοιχείων για την έκδοση δελτίου ταυτότητας, και συγκεκριμένα:

  1. επώνυμο, όνομα,
  2. όνομα πατέρα, επώνυμο πατέρα,
  3. όνομα μητέρας, επώνυμο μητέρας,
  4. ημερομηνία γέννησης,
  5. τόπος γέννησης,
  6.  δήμος      δημοτολογίου,
  7.  αριθμός      οικογενειακής μερίδας,
  8. ιθαγένεια.

Με αυτό τον τρόπο, η διαδικασία έκδοσης αστυνομικής ταυτότητας θα περιλαμβάνει συνοπτικά τα παρακάτω στάδια:

  1.           I.    Μετά την ολοκλήρωση της αυτεπάγγελτης αναζήτησης και την ταυτοποίηση του αιτούντος από τον αρμόδιο υπάλληλο της αστυνομικής αρχής, διαμορφώνεται αυτόματα η σχετική αίτηση, στην οποία περιλαμβάνονται μέχρι τρία τυχαία ερωτήματα επί των δημοτολογικών στοιχείων που βρίσκονται καταχωρημένα στο ΟΠΣΕΔ.
  2.         II.    Τα ερωτήματα εκτυπώνονται και ο αιτών απαντά εγγράφως σε αυτά. Αφού υπογράψει την αίτηση − υπεύθυνη δήλωση, ο αρμόδιος υπάλληλος της αστυνομικής αρχής καταχωρεί στην εφαρμογή τις σχετικές απαντήσεις.
  3.        III.    Στη συνέχεια ο υπάλληλος εκτυπώνει την αίτηση, επικολλά τη φωτογραφία και καλεί τον αιτούντα και το μάρτυρα να υπογράψουν. Το δελτίο ταυτότητας πλαστικοποιείται και παραδίδεται στον αιτούντα.

Όπως επισημαίνει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, με τον νέο αυτόν τρόπο, μεταξύ άλλων, εξοικονομούνται πάνω από 200.000 ανθρωποώρες εργασίας δημοτικών υπαλλήλων και αστυνομικών υπαλλήλων ετησίως.