X

«Η Ελλάδα βάζει τα καλά της για μεγάλες συμφωνίες με την Κίνα»

«Ακτοπλοϊκώς και αεροπορικώς η Ελλάδα ταιριάζει στις φιλοδοξίες της Κίνας να επεκταθεί  βαθύτερα στην Ευρώπη».

Ant1news


Η Κίνα βλέπει την Ελλάδα ως κεντρική εμπορική πύλη για τη Νότια Ευρώπη, γράφει η εφημερίδα Financial Times του Λονδίνου, επικαλούμενη σχετική δήλωση του Κινέζου προέδρου Xi Jinping κατά τη συνάντησή του με τους Κάρολο Παπούλια και Αντώνη Σαμαρά, τον Αύγουστο, στη Ρόδο   

Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα μια κοινοπραξία που αποτελείται από τη Friedman Pacific Asset Management, ένα fund στο Hong Kong  και τη Shenzhen International Airport Group  είναι η πιθανότερη πλειοδότης για το διεθνές αεροδρόμιο των Αθηνών.

Το Υπουργείο Μεταφορών, εξάλλου, αναμένει από το State Construction Engineering Corporation της Κίνας να συμμετάσχει στο διεθνή διαγωνισμό για την κατασκευή και εκμετάλλευση ένα νέου αεροδρομίου στην Κρήτη, αξίας 800 εκατομμυρίων ευρώ.

Η κρατική ναυπηγική εταιρεία Fujian, η οποία ελέγχει τρία ναυπηγεία στην Κίνα, έχει εκφράσει ενδιαφέρον για τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας καθώς η ναυτιλία είναι το ισχυρό χαρτί της Ελλάδας. Τα Ελληνικά πλοία μεταφέρουν το 60% των στρατηγικών εισαγωγών της Κίνας- αργό πετρέλαιο, άνθρακα και σιδηρομετάλλευμα-.  Σε αντάλλαγμα, οι Έλληνες ιδιοκτήτες κατασκευάζουν πλοία  στην Κίνα. Τον Ιούνιο, υπεγράφησαν συμφωνίες κατασκευής πλοίων αξίας 3,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων που θα χρηματοδοτηθούν από την κρατική China Development Bank.

Κορυφαία κινεζική επένδυση, παραμένει, πάντως, η λειτουργία της Cosco στον Πειραιά. Ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που μεταφέρονται μέσω του τερματικού, ετησίως, έχει φτάσει τα 2,5 εκατομμύρια, μετά από την επέκταση της εγκατάστασης αξίας 400 εκατομμυρίων ευρώ. Η Cosco είναι  η επικρατέστερη, μεταξύ πέντε προεπιλεγεισών πλειοδοτών, να αγοράσει το 67%  των μετοχών του λιμανιού του Πειραιά.

Μια νέα σιδηροτροχιά έχει φέρει στο λιμάνι και κάποια άλλα μεγάλα επιχειρηματικά ονόματα όπως την Huawei,  κινεζική εταιρεία τηλεπικοινωνιών, και τη Sony της Ιαπωνίας, που στέλνουν σιδηροδρομικώς τα προϊόντα τους , μέσω Πειραιά, στην Κεντρική Ευρώπη.

Ο Fosun, ένας όμιλος ετερογενών δραστηριοτήτων, που έχει, ήδη, αποκτήσει μερίδιο της ελληνικής εταιρείας κοσμημάτων Folli Follie, συμμετέχει στο project, συνολικού κόστους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ, για την ανάπτυξης της παράκτιας περιοχής του πρώην αεροδρομίου Αθηνών.

Μεγάλο κεφάλαιο αποτελεί και η διευρυνόμενη αγορά του κινεζικού τουρισμού. Οι αφίξεις των Κινέζων τουριστών στην Ελλάδα αναμένονται να φτάσουν, εφέτος, τις 40.0000 από 28.000 το 2013. Εμπόδιο, για την περαιτέρω αύξηση των αφίξεων, αποτελεί, προς το παρόν,   η έλλειψη απευθείας πτήσεων από το Πεκίνο και τη Σαγκάη με προορισμό την Αθήνα.