X

Στρατηγική συμφωνία μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και COSCO

Υπεγράφη η συμφωνία για τη μεταφορά φορτίων με τον ελληνικό σιδηρόδρομο από το λιμάνι του Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη και αντίστροφα.

Ant1news

Της Φαίης Χρυσοχόου

To Μνημόνιο Συνεργασίας που υπεγράφη μεταξύ του Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Αθανάσιου Ζηλιασκόπουλου και του Διευθύνοντα Συμβούλου  της COSCO κ. Λι Γιουνπένγκ, παρουσία του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου, έχει στόχο να καθιερωθεί το λιμάνι του Πειραιά ως Παγκόσμιο Διαμετακομιστικό Κέντρο, όπου θα διακινούνται φορτία από και προς την Άπω Ανατολή.

«Πιστεύω ότι με τη συνεργασία αυτή θα εξυπηρετηθεί η κίνηση φορτίων από τον Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη και τις Βαλκανικές χώρες και αντίστροφα. Οι δεσμεύσεις που αναλαμβάνουν με την υπογραφή αυτού του μνημονίου συνεργασίας οι δύο εταιρείες, θα συμβάλλουν στην υλοποίηση του στόχου αυτού,» τόνισε ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος. «Η μέχρι σήμερα επιτυχής προσέγγιση κορυφαίων πολυεθνικών εταιρειών να χρησιμοποιήσουν το λιμάνι του Πειραιά ως λιμάνι εισόδου στην αγορά της Κεντρικής Ευρώπης, καθιστά επιτακτική την υπογραφή του μνημονίου αυτού,» πρόσθεσε.

Η συμφωνία περιλαμβάνει 8 σημεία με τα οποία οι δύο πλευρές δεσμεύονται  για την ενίσχυση και τη βελτιστοποίηση των εμπορικών δραστηριοτήτων και της κίνησης φορτίων από το λιμάνι του Πειραιά προς τις Βαλκανικές χώρες και την Κεντρική Ευρώπη. Η κατάρτιση του ανέκυψε έπειτα από την επιτυχή προσέλκυση κορυφαίων πολυεθνικών εταιρειών ηλεκτρονικών, προκειμένου να χρησιμοποιήσουν το λιμάνι ως είσοδο στην αγορά της Κεντρικής Ευρώπης και το έντονο ενδιαφέρον πολλών άλλων παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων, να χρησιμοποιήσουν αυτή τη διαδρομή.

Η εταιρία δεσμεύεται να παράσχει την απαιτούμενη χωρητικότητα ώστε να διευκολύνει την κίνηση φορτίων που εκκινούν από το λιμάνι του Πειραιά, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες των συνθηκών άφιξης των πλοίων.

Η COSCO δεσμεύεται να χρησιμοποιεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως τον κύριο πάροχο σιδηροδρομικών υπηρεσιών στην Ελλάδα για τη μεταφορά του φορτίου που εισέρχεται ή εξέρχεται από τον λιμένα του Πειραιά.

Το Μνημόνιο Συνεργασίας θα αποτελέσει στο μέλλον το προσχέδιο, προκειμένου να καθιερωθεί ένας αποτελεσματικός διάδρομος για την προώθηση του φορτίου από τον Πειραιά στην Κεντρική Ευρώπη. 

«Η σημερινή συμφωνία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την COSCO είναι ιστορικής σημασίας για τον ελληνικό σιδηρόδρομο καθώς δημιουργεί ανεξάντλητες ευκαιρίες ανάπτυξης και ανοίγει το δρόμο για να γίνει η Ελλάδα Παγκόσμιο Διαμετακομιστικό Κέντρο και πύλη εισόδου εμπορευμάτων για την Ευρώπη. Αναβαθμίζεται ο ρόλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως κύριας σιδηροδρομικής εταιρίας που θα συντονίζει τη διέλευση φορτίων της COSCO προς την Κεντρική Ευρώπη», δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος.

Οι εμπορευματικές δραστηριότητες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δραστηριοποιείται στις εμπορευματικές μεταφορές, από το λιμάνι του Πειραιά, μέσω της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θριάσιο-Ικόνιο μήκους 17 χλμ. που βρίσκεται σε λειτουργία και πάνω στην οποία μεταφέρονται τα εμπορεύματα από το Ικόνιο στο Θριάσιο, ενώ στη συνέχεια κατευθύνονται μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη.

Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες στη διακίνηση εμπορευμάτων προς την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη είναι η συντόμευση του χρόνου παράδοσης των προϊόντων, που μεταφράζεται σε εξοικονόμηση κόστους μεταφοράς.

Για τη χρήση της σιδηροδρομικής υποδομής μέχρι την Κεντρική Ευρώπη έχουν συναφθεί συμφωνίες με Σκόπια, Βουλγαρία, Σερβία, Ρουμανία, Κροατία, Σλοβενία, Αυστρία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Τσεχία κ.α) και έχουν προχωρήσει οι σχετικές διαδικασίες ώστε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μπορεί να κάνει ανά πάσα στιγμή χρήση του μεγαλύτερου μέρους του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου.

Η αναβάθμιση των υποδομών και η κατασκευή νέων, έχουν συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών με τον σιδηρόδρομο. Οι υπηρεσίες που παρέχει η «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» στους πελάτες της δεν περιορίζονται μόνο σε μεταφορές εμπορευμάτων στην Ελλάδα. Σε συνεργασία με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, είναι σε θέση να εξυπηρετήσει κάθε ανάγκη για μεταφορές εμπορευμάτων προς και από τις Χώρες της Ευρώπης.

Στις 26 Απριλίου 2014, δρομολογήθηκε η πρώτη αμαξοστοιχία με containers από τον Λιμένα Νέου Ικονίου προς Ουγγαρία (Gyor). Μέχρι στιγμής έχουν δρομολογηθεί συνολικά 31 αμαξοστοιχίες, με προορισμό την Ουγγαρία – Gyor, Budapest, την Σλοβακία – Bratislava και την Τσεχία – Ceska Trebova.

Η διαδρομή των αμαξοστοιχιών, ανάλογα με τον προορισμό τους, είναι η ακόλουθη:

α)  για Ουγγαρία, με χρόνο διακίνησης μέχρι 3 ημέρες: διαδρομή Ικόνιο – Ειδομένη / Gevgelija (ΠΓΔΜ) – Tabanovci / Presevo (Σερβία) – Subotica / Kelebia (Ουγγαρία) – Gyor ή Budapest (Terminal BILK),

β)  για Σλοβακία, με χρόνο διακίνησης μέχρι 3 ημέρες: διαδρομή Ικόνιο – Ειδομένη / Gevgelija (ΠΓΔΜ) – Tabanovci / Presevo (Σερβία) – Subotica / Kelebia (Ουγγαρία) – Szob / Sturovo (Σλοβακία) – Bratislava,

γ)  για Τσεχία, με χρόνο διακίνησης μέχρι 3,5 ημέρες: διαδρομή Ικόνιο – Ειδομένη / Gevgelija (ΠΓΔΜ) – Tabanovci / Presevo (Σερβία) – Subotica / Kelebia (Ουγγαρία) – Szob / Sturovo (Σλοβακία) – Kuty / Breslava (Τσεχία) – Ceska Trebova.