X

Έπεσαν οι υπογραφές στον φιλικό διακανονισμό ΟΛΠ-COSCO

Προβλέπει επενδυτικά έργα ύψους 230.000.000 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά.

Ant1news


Παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη υπεγράφη το νέο αναθεωρημένο σχέδιο φιλικού διακανονισμού ΟΛΠ και ΣΕΠ (COSCO), μεταξύ του Προέδρου και Δ/ντος Συμβούλου του ΟΛΠ Α.Ε. Γιώργου Ανωμερίτη και του Δ/ντος Συμβούλου της ΣΕΠ Α.Ε. cpt. Fu Cheng Qiu,. 

Η επιχειρηματική - επενδυτική συμφωνία ύψους 230.000.000 αφορά στην κατασκευή του δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ Εμπορευματοκιβωτίων, την κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε. του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και την εγκατάσταση νέου μηχανολογικού εξοπλισμού στους Προβλήτες II και ΙΙΙ. 

Επί των εσόδων που θα προκύψουν συνολικά από τη λειτουργία των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων υπό τη διαχείριση της ΣΕΠ Α.Ε., ο ΟΛΠ θα εισπράττει το 24,5%, ήτοι το 2021 βάσει των προϋπολογισθέντων μεγεθών, ποσό 109.314.280 ευρώ, όσο δηλαδή ο σημερινός του κύκλος εργασιών. 

Το τελικό κείμενο του φιλικού διακανονισμού, που έχει εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, από το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού, τη Γενική Συνέλευση των μετόχων αναμένεται να αποσταλεί από το υπουργείο Ναυτιλίας προς έγκριση στη Βουλή.


«Είναι η μεγαλύτερη ξένη επένδυση στην Ελλάδα στην εποχή της κρίσης. Με αυτή την επένδυση, το λιμάνι του Πειραιά καθίσταται πρωταγωνιστής στη Μεσόγειο», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας.

Ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης τόνισε, μεταξύ άλλων, πως «η καθαρά παρούσα αξία της σύμβασής μας ανέρχεται στα 678 εκατομμύρια ευρώ και παράλληλα δημιουργούνται υποδομές στο λιμάνι του Πειραιά που μπορούν να φιλοξενήσουνε πάνω από 6 εκατομμύρια κοντέινερ ετησίως».

Στο τελικό κείμενο, όπως επισημαίνει ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς ενσωματώθηκαν όλες οι παρατηρήσεις του ελεγκτικού συνεδρίου. 

Ως προς την αποδοχή της αναστολής του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος και μετά το 2021, αν το ΑΕΠ δεν έχει επιστρέψει στα επίπεδα του 2008, λόγω της οικονομικής κρίσης, ο ΟΛΠ διευκρινίζει πως στη νέα διατύπωση, το ελάχιστον εγγυημένο αντάλλαγμα, αντικαταστάθηκε με την εγγυημένη δυναμικότητα, που αφορά στη διακίνηση φορτίων. 

Ο ΟΛΠ αναφέρει επίσης, ότι στο σκεπτικό του, το Ελεγκτικό Συνέδριο κρίνει, ότι οι τροποποιήσεις αυτές, ανάγονται σε ζητήματα σκοπιμότητας και όχι νομιμότητας και εκφεύγουν της ελεγκτικής του αρμοδιότητας. 

Ωστόσο, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) μέσω του προέδρου της Γιώργου Γεωργακόπουλου, άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο νέας προσφυγής στη Δικαιοσύνη, εκτιμώντας ότι δεν τηρήθηκε ο σαφής όρος του ελεγκτικού συνεδρίου που μιλάει για αναστολή του εγγυημένου ανταλλάγματος μόνο για επτά χρόνια μέχρι το 2021 όσο θα διαρκέσουν τα έργα.