X

Συνεχίζεται η «κατηφόρα» στις τιμές των καυσίμων

Η τάση που διαμορφώνεται στην αγορά αφήνει περιθώρια για περαιτέρω μειώσεις.

Ant1news

Με ανακούφιση παρατηρούν οι καταναλωτές την συνεχιζόμενη πτώση στις τιμές των υγρών καυσίμων ,λόγω της μεγάλης μείωσης που παρατηρείται στην τιμή του αργού πετρελαίου. Μάλιστα οι τελευταίες αποφάσεις του ΟΠΕΚ, για την ημερήσια παραγωγή δημιουργούν την τάση για σταθεροποίηση της τιμής του αργού κάτω από τα 70 δολάρια το βαρέλι, με προοπτική να μειωθεί περαιτέρω, συμπαρασύροντας μοιραία και τις τιμές των καυσίμων.

Πετρέλαιο θέρμανσης

Εντυπωσιακότερη όλων είναι η πτώση που καταγράφεται στην τιμή του πετρελαίου θέρμανσης. Η τιμά για τους δικαιούχους του σχετικού επιδόματος διαμορφώνεται αυτή τη στιγμή στα 62 σεντς το λίτρο, τιμή που είχαν να δουν οι καταναλωτές από το 2009. Μάλιστα αν υπολογίσουμε ότι στις 15 Οκτωβρίου που άνοιξε η αγορά η τιμή ήταν στο 1,25 και τώρα βρίσκεται στο 1 ευρώ, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς γιατί λόγο συνθηκών το πετρέλαιο αυτή τη στιγμή θεωρείται ιδιαίτερα συμφέρουσα λύση για θέρμανση.

 Η ζήτηση από το καταναλωτικό κοινό είναι ήδη αυξημένη κατά 25% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, αλλά εξακολουθεί να απέχει παρασάγγας από την προ κρίσης εποχή.

Φυσικό αέριο

Σε ότι αφόρα το φυσικό αέριο, η μείωση της τιμής αναμένεται να γίνει αισθητή μέσα στον Δεκέμβριο και αυτό γιατί η σύνδεση με την τιμή του πετρελαίου είναι αυτονόητη, αλλά έχει μια τρίμηνη καθυστέρηση μέχρι να εμφανιστεί. Πάντως αυτή τη στιγμή έστω και οριακά, το πετρέλαιο θέρμανσης για τους καταναλωτές  έχει χαμηλότερη τιμή από το φυσικό αέριο, αν και αυτό εκτιμάται ότι θα αντιστραφεί σύντομα.

Πρατηριούχοι και εταιρίες εμπορίας καυσίμων

Ο πρόεδρος του ΠΟΠΕΚ Γιώργος Ασμάτογλου σε δηλώσεις του στην εφημερίδα «Καθημερινή», υποστηρίζει πως μόνο η μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα προ εξίσωσης επίπεδα θα μπορούσε να δώσει την δυνατότητα στην αγορά να ανακτήσει ένα σημαντικό κομμάτι από το χαμένο μερίδιο της τελευταίας διετίας, γιατί ακόμα και με αυτές τις μειώσεις ο κόσμος δυσκολεύεται να παραγγείλει και μειώνει τις ποσότητες σε σημαντικό βαθμό.

Αν υπάρχουν χαμένοι από αυτή την κατάσταση, αυτοί δεν είναι άλλοι από τις εταιρίες εμπορίας καυσίμων κι αυτό γιατί είναι υποχρεωμένες από το νόμο να έχουν απόθεμα, το οποίο στην συγκεκριμένη περίπτωση έχει αγοραστεί σε αρκετά υψηλότερες τιμές. Ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ Γιάννης Αλιγιζάκης, υποστήριξε πως οι επιπτώσεις για τους ισολογισμούς των εν λόγο εταιρειών είναι τραγικές, ειδικά για τον μήνα Νοέμβριο και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει μέχρι να σταθεροποιηθούν οι τιμές και σε κάθε περίπτωση δεν ισοσκελίζεται από την αυξημένη ζήτηση.

Βενζίνη

Ακόμα και τιμές που φτάνουν το 1,466 ευρώ το λίτρο, μπορούν να βρουν οι οδηγοί σε ορισμένα πρατήρια αυτή τη στιγμή και οι μειώσεις σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, έχουν αγγίξει το 20% το τελευταίο εξάμηνο. Έτσι λοιπόν η Ελλάδα βρίσκεται στην 13η θέση -της κατάταξης που περιλαμβάνει 61 χώρες- βάση της μέσης τιμής πώλησης της βενζίνης.

Η μέση τιμή για ένα γαλόνι (3,79 λίτρα), ανέρχεται στα 7,06 δολάρια στην Ελλάδα, με την Νορβηγία να είναι ακριβότερη με 9,26 δολάρια και την Σαουδική Αραβία φθηνότερη με 0,45 δολάρια.