X

WSJ: Αδικαιολόγητο λάθος ο δανεισμός του γλυπτού του Παρθενώνα

Η απόφαση του Βρετανικού Μουσείου θέτει σε κίνδυνο «ένα ισχυρό σύμβολο της Δημοκρατίας», αναφέρει άρθρο της Wall Street Journal.

Ant1news



Σφοδρή κριτική στην απόφαση του Βρετανικού Μουσείου να δανείσει το γλυπτό του Παρθενώνα στη Ρωσία ασκεί σε άρθρο του στη Wall Street Journal ο Έρικ Γκίμπσον, κάνοντας λόγο για «ένα σοβαρό και αδικαιολόγητο λάθος».

Το άρθρο αναφέρεται αρχικά στην ανακοίνωση του Βρετανικού Μουσείου, την περασμένη Παρασκευή, τονίζοντας ότι το μαρμάρινο γλυπτό του Θεού Ιλισσού ήταν ήδη δανεισμένο στο Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη και θα εκτίθετο στο κοινό την επόμενη ημέρα, κάτι που υποστηρίζει ότι πρόκειται για «πρωτοφανή κατάσταση», δεδομένου ότι κανονικά τα Μουσεία ανακοινώνουν τέτοιες αποφάσεις μήνες νωρίτερα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται.

Αυτό κάνει την ανακοίνωση να μοιάζει με αυτές που βγάζουν οι κυβερνήσεις όταν γνωρίζουν ότι οι πληροφορίες (στην ανακοίνωση) θα είναι επιζήμιες, σημειώνεται στο άρθρο και τονίζεται πως «όπως ήταν αναμενόμενο, η κατακραυγή ήταν άμεση».

«Δεδομένου ότι τα γλυπτά (του Παρθενώνα) δεν εγκατέλειψαν ποτέ το Βρετανικό Μουσείο, μερικοί άνθρωποι ανησυχούν ότι αυτή η ενέργεια θα ανοίξει την πόρτα για τη Βρετανία να υποκύψει στη μακροχρόνια και επανειλημμένη απαίτηση της Ελλάδας για την επιστροφή τους. Άλλοι εξέφρασαν την οργή τους για την αποστολή ενός τέτοιο ισχυρού συμβούλου της Δημοκρατίας στη Ρωσία του Βλαντιμίρ Πούτιν. Αυτό ανάγκασε τον Βρετανό πρωθυπουργό Ντέιβιντ Κάμερον να απαντήσει καθησυχαστικά στους φόβους, ότι ο κ. Πούτιν θα κρατήσει το γλυπτό και μετά την ολοκλήρωση της έκθεσης, ή, ακόμη χειρότερα, θα το στείλει στην Αθήνα αντί για το Λονδίνο.

Κανένα από αυτά τα σενάρια δεν φαίνεται πιθανό. Αλλά ας είμαστε σαφείς: Το να επιτραπεί στον  ποτάμιο Θεό Ιλισσό να εγκαταλείψει το Βρετανικό Μουσείο ήταν ένα σοβαρό και αδικαιολόγητο λάθος που δεν πρέπει να επαναληφθεί», επισημαίνεται στο άρθρο και υπογραμμίζεται ότι όταν τέτοια σπουδαία έργα τέχνης, που είναι εξαιρετικά εύθραυστα, μετακινούνται, εκτίθενται σε κίνδυνο.

«Τα γλυπτά αντιπροσωπεύουν το υψηλότερο επίτευγμα της αρχαίας ελληνικής τέχνης», προστίθεται και αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι «η επιρροή τους στους καλλιτέχνες κατά τους αιώνες υπήρξε ανυπολόγιστη».