X

Έρχεται το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα αντικαταστήσει τα χάρτινα εισιτήρια και τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών.

Ant1news


Της Φαίης Χρυσοχόου

Μετά από καθυστερήσεις και γραφειοκρατικές διαδικασίες το ηλεκτρονικό εισιτήριο σε δύο χρόνια θα λειτουργεί με στόχο τη μείωση της εισιτηριοδιαφυγής. 

Η σχετική σύμπραξη υπεγράφη μεταξύ  του Ομίλου ΟΑΣΑ (Συγκοινωνίες Αθηνών) και της κοινοπραξίας «LG Ενεργειακή – ΤΕΡΝΑ»  για τη χρηματοδότηση, το σχεδιασμό, την υλοποίηση και συντήρηση και τεχνική διαχείριση του Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. 

Η σύμβαση θα είναι διάρκειας 12 ετών, με τις πληρωμές να πραγματοποιούνται βάσει της διαθεσιμότητας του συστήματος και της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών. Με την ολοκλήρωση της  διάρκειας της σύμβασης, το σύστημα παραμένει στην κυριότητα των Συγκοινωνιών Αθηνών. 

Το σύστημα καλύπτει και εξυπηρετεί το σύνολο των επιβατών των Μέσων αστικών Συγκοινωνιών (λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ, μετρό), αλλά και του προαστιακού σιδηρόδρομου.

Περιλαμβάνει την έκδοση ηλεκτρονικών καρτών, οι οποίες θα αντικαταστήσουν πλήρως τα χάρτινα εισιτήρια και τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών. 

Το έργο περιλαμβάνει, επίσης, την προμήθεια και εγκατάσταση επικυρωτικών μηχανημάτων σε όλα τα Μέσα, κέντρων διαχείρισης, εξοπλισμού ελέγχου κομίστρων, αλλά και εγκατάσταση πυλών εισόδου στους σταθμούς του Μετρό και του προαστιακού σιδηρόδρομου.

Ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα δίνει  ο τεχνολογικός κολοσσός της Κορέας LG

Μήνυμα εμπιστοσύνης στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, έστειλε σήμερα ο αντιπρόεδρος του κορεατικού τεχνολογικού κολοσσού LG CNS, κ. E.J. Lee,  ο οποίος συναντήθηκε με τον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Κώστα Σκρέκα. 

 Στο πλαίσιο της συνάντησης, ο κ. Σκρέκας, εκπροσωπώντας το Ελληνικό Δημόσιο, υπέγραψε τη συμφωνία ΣΔΙΤ μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, του ΟΑΣΑ και της κοινοπραξίας των αναδόχων. 

Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας , με αφορμή την υπογραφή της συμφωνίας δήλωσε: 

«Παρά το γεγονός ότι δυστυχώς η αξιωματική αντιπολίτευση και οι δυνάμεις που συναθροίστηκαν μαζί της, ποντάρουν στην αναταραχή, το χάος και την αβεβαιότητα, η ελληνική κυβέρνηση συνεχίζει να εργάζεται για την πραγματική ευημερία της χώρας μας. Η συμφωνία που υπογράψαμε σήμερα έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς μια εταιρεία με το μέγεθος της LG εμπιστεύεται την ελληνική οικονομία και επενδύει στις προοπτικές της. Η συμφωνία αυτή μπορεί να αποτελέσει τη βάση για ακόμη ευρύτερες συνεργασίες. Την ώρα που κάποιοι παίζουν με την τύχη της χώρας, η κυβέρνηση συνεχίζει να δίνει τη μάχη για να ενισχυθεί η πορεία ανάπτυξης της Ελλάδας».

«Το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα δώσει πολλές δυνατότητες στους επιβάτες, θα συμβάλλει καθοριστικά στη μείωση της εισιτηριοδιαφυγής», επεσήμανε ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Παπαδόπουλος. 

Δράσεις  ΟΑΣΑ το 2014  

 *   Εισαγωγή νέα τιμολογιακής πολιτικής, με μείωση του εισιτηρίου από 1,40€ σε 1,20€ και την κάρτα απεριορίστων διαδρομών από 45€ στα 30€

  *   Λανσάρισμα της εφαρμογής mobile ticketing με ονομασία TfA tickets, με την οποία οι επιβάτες μπορούν να προμηθεύονται και να επικυρώνουν ηλεκτρονικά εισιτήρια μέσω έξυπνων τηλεφώνων και tablets (iOS και Android)

 *   Υπογραφή του έργου συστήματος πληροφόρησης επιβατών και διαχείρισης στόλου (τηλεματική) και πιλοτική εφαρμογή στη Γραμμή 224. Εντός του 2015 το σχετικό έργο θα καλύψει το σύνολο του στόλου και 1.000 έξυπνων στάσεων σε όλη την Αθήνα.

 *   Υπογραφή σύμβασης σύμπραξης για το έργο του Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου.

 *   Νέα εταιρική  ταυτότητας (Συγκοινωνίες Αθηνών – Μια πόλη. Ένα Δίκτυο). Εισαγωγή νέων προϊόντων κομίστρου: 3-μηνες, 6-μηνες κάρτες απεριορίστων διαδρομών και εισιτήριο 5 ημερών.

 *   Εξοπλισμός των σημείων πώλησης εισιτηρίων, όλων των Μέσων, με συσκευές πληρωμής μέσω πιστωτικών / χρεωστικών καρτών.

 *   Επέκταση των πρότυπων γραμμών από 2 σε 6, με προσθήκη των γραμμών 14, 25, 224, 131, 407 και 837, καλύπτοντας τις περιοχές κέντρου, Καισαριανής, Μπραχαμίου, Αγίας Παρασκευής και Αγίας Βαρβάρας. Οι πρότυπες γραμμές τρόλεϊ και λεωφορείων αποτελούν γραμμές στις οποίες δοκιμάζονται βέλτιστες πρακτικές διαχείρισης δρομολόγησης, καθώς και νέες τεχνολογίες, όπως τα τουρνικέ εισόδου, σύστημα αναγγελίας στάσεων, πληροφόρηση επιβατών στις στάσεις.

 *   Ολοκλήρωση της μελέτης αναδιάρθρωσης του δικτύου λεωφορείων και τρόλεϊ και υλοποίηση των αλλαγών σε 4 δέσμες περιοχών με στόχο την βελτίωση της ενοποίησης του δικτύου Μετρό με τα λεωφορεία. Εντός του 2014 υλοποιήθηκε ο νέος σχεδιασμός στις δύο δέσμες, στα βόρεια και στα νότια προάστια.