X

«Σκαρφαλώνουν» οι τιμές των ξενοδοχείων, ενώ «καλπάζει» ο αποπληθωρισμός

Για 27ο συναπτό μήνα συνεχίστηκε η αποπληθωριστική τάση στην οικονομία, ωστόσο το κόστος διαμονής στα καταλύματα αυξήθηκε σημαντικά

Ant1news

Τον «μακρύ δρόμο» του αποπληθωρισμού διάβηκε και τον Μάιο η ελληνική οικονομία, που συνέχισε για 27ο συναπτό μήνα σε τέτοιες συνθήκες. Ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή τον Μάιο κατέγραψε αρνητική απόδοση της τάξης του 2,1%, ακριβώς όση και τον Απρίλιο.

Ωστόσο, από τα στοιχεία της σχετικής έρευνας  της ΕΛΣΤΑΤ ξεχωρίζει η αύξηση κατά 9,3% στις τιμές των ξενοδοχείων τον Μάιο σε σχέση με τον Απρίλιο, εξέλιξη ….μάλλον «φυσιολογική» βαδίζοντας προς την κορύφωση της τουριστικής σεζόν, όμως ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η αύξηση κατά 6,1% στις τιμές των ξενοδοχείων σε ετήσια βάση, δηλαδή Μάιο 2015 με Μάιο 2014.

Στο 2,1% ο αποπληθωρισμός Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, τον Μάιο συγκριτικά με τον Απρίλιο μειώθηκαν οι τιμές, μεταξύ άλλων: σε ψωμί και δημητριακά (0,8%), χοιρινό κρέας (1,5%), αρνί και κατσίκι (2,5%), γαλακτοκομικά και αυγά (1%), νωπά λαχανικά (13,4%), νωπά φρούτα (1,3%) και φυσικό αέριο (11,2%).

Στον αντίποδα αυξήθηκαν: σε ελαιόλαδο (1,5%), μη σερβιριζόμενα αλκοολούχα ποτά (1,3%), τσιγάρα (0,5%), φαρμακευτικά προϊόντα (5,1%), βενζίνη (2,2%), μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (16,2%) και ξενοδοχεία (9,3%).

Σε ετήσια βάση, οι κυριότερες μειώσεις τιμών εμφανίστηκαν σε: ψωμί (2,2%), νωπά φρούτα (4,8%), γαλακτοκομικά και αυγά (1,2%), ζάχαρη (15,1%), ένδυση και υπόδηση (5,5%), ενοίκια κατοικιών (3,9%), πετρέλαιο θέρμανσης (24%), φυσικό αέριο (4,4%), έπιπλα (2,6%), βενζίνη (7,5%), θέατρα (14,4%) και βιβλία (2,8%).

Σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρσι, τον Μάιο καταγράφηκαν ανατιμήσεις, μεταξύ άλλων: σε νωπά λαχανικά (13,2%), ελαιόλαδο (12,7%), ξηρούς καρπούς (9,1%), νωπά ψάρια (1,1%), καφέ (3,6%), τσιγάρα (2,9%), τιμολόγια ΔΕΗ (2%), φαρμακευτικά προϊόντα (1,5%), συνδυασμένες μεταφορές επιβατών (10,6%) και ξενοδοχεία (6,1%).