X

Η νέα ελληνική πρόταση προς τους θεσμούς

Στο 0,07% του ΑΕΠ η διαφορά Αθήνας - εταίρων στον ΦΠΑ. Τι αναφέρει το κείμενο για συντάξεις και αμυντικές δαπάνες. Ποιες οι διαφορές με την τελευταία πρόταση των δανειστών.

Ant1news

Το φως της δημοσιότητας βλέπει το νέο σχέδιο της ελληνικής κυβέρνησης που κατατέθηκε λίγη ώρα πριν αρχίσει το χθεσινό Eurogroup.

Σύμφωνα με το κείμενο που παρουσιάζει η «Καθημερινή» παραμένουν αποκλίσεις σε ζητήματα σχετικά με τον ΦΠΑ στον τουρισμό, τον ΦΠΑ στα νησιά και τις αμυντικές δαπάνες. Στο ασφαλιστικό εντοπίζονται διαφορές στο ΕΚΑΣ, στην αύξηση των εισφορών υγείας των συνταξιούχων, αλλά και στο χρόνο έναρξης μείωσης των πρόωρων συντάξεων.

Ειδικά για τον ΦΠΑ η διαφορά Αθήνας - δανειστών είναι 0,07% του ΑΕΠ. Η ελληνική κυβέρνηση δεσμεύεται για αλλαγές στο καθεστώς από την 1η Ιουλίου 2015 με στόχο ετήσια έσοδα 0,93% του ΑΕΠ έναντι 1% που ζητούν οι δανειστές.

Σύμφωνα με την πρόταση, δημιουργείται ένας ενιαίος συντελεστής ΦΠΑ 23% για τη συντριπτική πλειοψηφία προϊόντων και υπηρεσιών και την εστίαση. Διατηρέιται ο μειωμένος συντελεστής 13% για όλα τα τρόφιμα, την ενέργεια, την ύδρευση και τα ξενοδοχεία (που οι δανειστές θέλουν να ανεβάσουν στο 23%), και ενός υπερμειωμένου συντελεστή 6% για φαρμακευτικά είδη, βιβλία και εισιτήρια θεάτρου. Η ελληνική κυβέρνηση διατηρεί επίσης την έκπτωση 30% στο ΦΠΑ στα νησιά.

Για τις αμυντικές δαπάνες η Ελλάδα  προτείνει μείωση κατά 200 εκατ. ευρώ, -αντί 400 εκατ. που ζητούν οι δανειστές- και δέχεται  τον περιορισμό του προσωπικού και των εξοπλιστικών προγραμμάτων.

Η κυβέρνηση εναρμονίζεται με την πρόταση των δανειστών προς τον συντελεστή φορολόγησης των επιχειρήσεων και προβλέπει συντελεστή 28% από 26%. . Επίσης η Ελλάδα επιμένει στην φορολόγηση εφάπαξ ύψους 12% των επιχειρήσεων με κέρδη άνω των 500.000 ευρώ για να πετύχει το ζητούμενο δημοσιονομικό αποτέλεσμα για το 2015.

Η ελληνική πλευρά  δεν κάνει καμία αναφορά για την ανάγκη πλήρους εφαρμογής του νόμου 2010 που αφορά στη μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος (Νόμος 3863/2010) ούτε και για την εφαρμογή ή προσαρμογή των κανόνων που ισχύουν για τις επικουρικές συντάξεις αλλά και τις υψηλές συντάξεις όπως έχει συμφωνηθεί το 2012, ώστε να επιτύχουν ανάλογη εξοικονόμηση και να λάβουν επιπλέον μέτρα για βελτίωση του συνταξιοδοτικού συστήματος.



Η Ελλάδα επιμένει ότι η αύξηση του ορίου ηλικίας στα 67 έτη που θα πρέπει να εφαρμοστεί μέχρι το 2022 να ισχύσει για όλους όσοι βγαίνουν στη σύνταξη από τις 31 Οκτωβρίου 2015 αντί της 30ης Ιουνίου του 2015 που ζητούν οι δανειστές.

Σε ο,τι αφορά το ΕΚΑΣ  η Αθήνα προτείνει την σταδιακή αντικατάστασή του για όλους τους συνταξιούχους μέχρι το τέλος του 2018, ενώ οι δανειστές την πλήρη του κατάργηση έως το τέλος του 2019. Επίσης, οι δανειστές ζητούν την μείωσή του από σήμερα για το 20% των «προνομιούχων» χαμηλοσυνταξιούχων, ενώ η Αθήνα δεν έχει σχετική πρόβλεψη.


Σχετικά με την αύξηση των εισφορών υγείας των συνταξιούχων (κύρια και επικουρική σύνταξη) η κυβέρνηση προτείνει αύξηση από το 4% στο 5%, ενώ οι θεσμοί προτείνουν αύξηση στο 6% κατά μέσο όρο.

Στα εργασιακά η ελληνική πλευρά επιμένει στη διαδικασία διαβούλευσης παρόμοια με εκείνη που προβλέπεται για τον προσδιορισμό του επιπέδου του κατώτατου μισθού (άρθρο. 103 του Νόμου 4172/2013) για την αναθεώρηση των υφιστάμενων πλαισίων των συλλογικών διαπραγματεύσεων, λαμβάνοντας υπόψη τις βέλτιστες πρακτικές στην υπόλοιπη Ευρώπη. Σημειώνεται πως οι θεσμοί ζητούν να μην γίνει καμία μεταβολή στις συλλογικές συμβάσεις πριν από το τέλος του 2015 και σε κάθε περίπτωση να μην γίνουν αλλαγές χωρίς τη σύμφωνη γνώμη τους.

Σε ο,τι αφορά τη σταδιακή κατάργηση των χρηματοδοτούμενων εξαιρέσεων και εναρμόνιση των εισφορών όλων των ασφαλιστικών ταμείων με αυτές που ισχύουν στο ΙΚΑ η ελληνική πλευρά ζητά να εφαρμοστεί από την 1η Ιανουαρίου 2016 αντί για την 1η Ιουλίου 2015 που ζητούν οι δανειστές.

Συμφωνεί με τους θεσμούς για ένταξη όλων των επικουρικών ταμείων στο ΕΤΕΑ (δεν αναφέρει τη δέσμευση ότι θα λειτουργεί χωρίς κρατική χρηματοδότηση), επιμένει ότι θα εξαιρεθούν οι περισσότεροι από τους φόρους υπέρ τρίτων, όχι όλοι, και δέχεται ότι θα ληφθούν όλες οι δημοσιονομικές πρόνοιες για την εφαρμογή της απόφασης του ΣτΕ όσον αφορά στην κατάργηση των μειώσεων στις συντάξεις.

Αναφρικά με τις αποκρατικοποιήσεις η ελληνική πλευρά δεσμεύεται να ανακοινώσει συγκεκριμένες ημερομηνίες  για ΟΛΠ και ΟΛΘ το αργότερο έως το τέλος Οκτωβρίου 2015. Δεσμεύεται να προχωρήσει τις εκκρεμείς δράσεις που απαιτούνται για τις ιδιωτικοποιήσεις των περιφερειακών αεροδρομίων, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της Εγνατίας Οδού,  αλλά και του Ελληνικού.

ΟΙ δύο πλευρές ταυτίζονται απολύτως στο μέτωπο του πρωτογενούς πλεονάσματος, καθώς ο πήχης μπαίνει στο 1% φέτος, 2% το 2016 και 3% το 2017 και 3,5% το 2018.

Δείτε εδώ τη νέα ελληνική πρόταση