X

Μεγάλες ανατροπές στα τέλη κυκλοφορίας

Σε αυξήσεις αλλά και μειώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων προχωρά το υπουργείο Οικονομικών. Πότε θα ανακοινωθούν οι τελικές αποφάσεις και τι θα κληθούν να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ.

Ant1news

Αλλαγές έρχονται στα τέλη κυκλοφορίας οι οποίες όπως είπε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης θα ανακοινωθούν το αμέσως επόμενο διάστημα.

Ο κ. Αλεξιάδης προανήγγειλε, μέσω του Mega, μεγάλες αλλαγές τονίζοντας ότι «το όλο σύστημα έχει δομηθεί πάνω σε λάθος παραδοχές και σε λάθος προϋποθέσεις» ενώ ταυτόχρονα έκανε λόγο για αυτοκίνητα μικρής εμπορικής αξίας τα οποία επιβαρύνονται με «υπερβολικά τέλη κυκλοφορίας και το αποτέλεσμα είναι ο κόσμος να καταθέτει πινακίδες και να χάνουμε όλοι».

Σύμφωνα με πληροφορίες, με τα νέα τέλη κυκλοφορίας που θα κληθούν να πληρώσουν φέτος εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων κάποιοι θα επιβαρυνθούν ενώ σε κάποιες περιπτώσεις θα γίνουν και μειώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα καταργηθούν τα μηδενικά τέλη για όσα αυτοκίνητα θεωρούνται αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα μειωθεί το όριο των εκπεμπόμενων ρύπων, από 99 γραμμάρια που είναι σήμερα στα 80 γραμμάρια με αποτέλεσμα χιλιάδες ιδιοκτήτες που αγόρασαν αυτοκίνητο, πιστεύοντας ότι δεν θα πληρώσουν τέλη, τώρα να υποχρεωθούν να καταβάλουν περίπου 50 ευρώ το χρόνο.

Όμως υπάρχουν και σκέψεις να μην καταργηθούν εντελώς τα μηδενικά τέλη, αλλά να αφορούν σε αυτοκίνητα μεγάλης αξίας, π.χ. πάνω από 30 χιλ. ευρώ.

Ανάμεσα στα σενάρια που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο είναι οι αυξήσεις των τελών στα ΙΧ μεγάλης εμπορικής αξίας που ταξινομήθηκαν μετά την 1/11/2010 και τα τέλη τους υπολογίζονται αποκλειστικά με βάση το ύψος των εκπεμπόμενων ρύπων. 

Επίσης ανάμεσα στα σχέδια είναι και η μείωση έως 30% των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα που έχουν πρωτοταξινομηθεί πριν τον Νοέμβριο του 2010 και κυρίως αυτών μεγάλου κυβισμού, δηλαδή άνω των 2.000 ή 2.500 κ.ε., προκειμένου να δοθεί κίνητρο στους ιδιοκτήτες τους να πάρουν πίσω τις πινακίδες που έχουν καταθέσει.

Παράλληλα σχεδιάζεται η καθιέρωση ειδικού τέλους δακτυλίου για τα παλαιά ρυπογόνα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν εντός του μικρού δακτυλίου. Το ύψος του ετήσιου τέλους θα εξαρτηθεί από την αντιρρυπαντική οδηγία που πληροί κάθε όχημα και θα κυμαίνεται από 20 έως 70 ευρώ για τα ΙΧ ενώ για τα φορτηγά θα μπορεί να φτάσει ακόμη και στα 300 ευρώ.