X

Ένα ρομπότ-“οδηγός” στο αεροδρόμιο του Άμστερνταμ

Ποιές πληροφορίες θα δίνει και πως θα βοηθά τους ταξιδιώτες. Σε ποιους επιβάτες θα κρατά συντροφιά. Ποιά «περίεργη» ανάγκη αποτέλεσε αφορμή για την δημιουργία του.

Ant1news

Έναν ξεχωριστό… υπάλληλο θα εντάξει στο δυναμικό του το Διεθνές Αεροδρόμιο Σίπχολ του Άμστερνταμ, καθώς από την Δευτέρα 30 Νοεμβρίου, ένα ρομπότ θα ανήκει στο «προσωπικό» του αερολιμένα. 

Το ρομπότ θα περιφέρεται στους χώρους αφίξεων και αναχωρήσεων του πολυσύχναστου αεροδρομίου, δίνοντας διάφορες πληροφορίες στους επιβάτες και βοηθώντας τους να προσανατολιστούν για να κινηθούν στους χώρους του τεράστιου αερολιμένα.

Ειδικότερα, οι επιβάτες θα μπορούν να ρωτούν και το ρομπότ να τους απαντά πού θα βρουν καροτσάκια για τις αποσκευές τους, πού βρίσκεται το ανταλλακτήριο συναλλάγματος, αλλά και πώς θα φτάσουν στις πύλες αναχωρήσεων.

Εκτός από τις χρήσιμες οδηγίες, το ρομπότ, που έχει προγραμματισθεί να είναι πολύγλωσσο, θα μπορεί «να κρατά παρέα» σε κάποιον επιβάτη που έχασε την πτήση του και αναγκάστηκε να περιμένει την επόμενη. 

 

Πρόκειται για πείραμα του ευρωπαϊκού προγράμματος «Spencer» για τη χρήση ρομπότ σε αεροδρόμια, στο οποίο συμμετέχουν πέντε χώρες. Θα διαρκέσει μια εβδομάδα κι εκτιμάται ότι θα εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα από τις «επαφές» του ρομπότ με το κοινό που θα βοηθήσουν να γίνουν αναγκαίες προσαρμογές στο λογισμικό του, ώστε τον Μάρτιο του 2016 να γίνει το «πραγματικό τεστ», μέσω της συνεχούς παρουσίας του στο αεροδρόμιο.

 

Η ιδέα για το ρομπότ-«οδηγό» προήλθε από την ολλανδική αεροπορική εταιρεία KLM, στελέχη της οποίας παρατήρησαν πόσο εύκολα «αρχάριοι» σε αεροπορικά ταξίδια επιβάτες, έχαναν τις πτήσεις τους, διότι χάνονταν στους χώρους του πολύβουου αεροδρομίου του Άμστερνταμ.