X

Απροειδοποίητες αυξήσεις στα εισιτήρια των μέσων μεταφοράς

Παρά τις διαβεβαιώσεις  Σπίρτζη, αυξήθηκε χωρίς καμία προειδοποίηση η τιμή συγκεκριμένων τύπων καρτών σε όλα τα μέσα.

Ant1news

Οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που είχαν προγραμματιστεί να ισχύσουν από την Πρωτοχρονιά δεν έχουν υλοποιηθεί ακόμη, αλλά τους επιβάτες και μάλιστα  τους συστηματικούς περίμενε σήμερα μια δυσάρεστη έκπληξη.

Η αύξηση στο εισιτήριο από 1,20 σε 1,40 οφείλεται στο ότι ο ΦΠΑ στις μεταφορές ανέβηκε στο 23% από το 13% που βρισκόταν το Σεπτέμβριο, αλλά ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων είχε δεσμευθεί ότι δεν πρόκειται να επιβαρυνθούν οι συστηματικοί χρήστες των ΜΜΜ, καθώς θα παραμείνει αμετάβλητη η τιμή των καρτών απεριορίστων διαδρομών.

Παρ’ όλα αυτά το υπουργείο προχώρησε στην αιφνιδιαστική αύξηση της τιμής συγκεκριμένων τύπων καρτών και ειδικότερα εκείνων που αφορούν σε όλα τα μέσα και για διαδρομές μέχρι και το αεροδρόμιο, αλλά και τις 6μηνιαίες και ετήσιες για όλα τα μέσα (εκτός αεροδρομίου).

Η 6μηνιαία κάρτα για όλα τα μέσα (εκτός αεροδρομίου) κοστίζει πλέον 170 από 165 ευρώ και η ετήσια 330 από 320 ευρώ. Οι αντίστοιχες μειωμένες κάρτες έχουν αυξηθεί σε 85 από 83 ευρώ και 165 (από 160 ευρώ).

Η τιμή της μηνιαίας κάρτας για όλα τα μέσα και το αεροδρόμιο ανέρχεται σε 49 από 45 ευρώ (25 από 23 ευρώ η μειωμένη), η 3μηνιαία σε 142 από 130 ευρώ (71 από 65 ευρώ η μειωμένη), η 6μηνη σε 250 από 230 ευρώ (125 από 115 ευρώ) και η αντίστοιχη ετήσια κάρτα σε 490 από 450 ευρώ (245 από 230 ευρώ η μειωμένη). 

Η ανακοίνωση του ΟΑΣΑ

Τίθεται σε εφαρμογή από την 1η Φεβρουαρίου 2016, η Νέα Τιμολογιακή Πολιτική των Συγκοινωνιών Αθηνών. 

A. ΓΕΝΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Με τη νέα τιμολογιακή πολιτική τροποποιείται η τιμολόγηση των τύπων κομίστρου, με άξονα την προσφορά συγκοινωνιακού έργου με το χαμηλότερο δυνατό κόστος για τους επιβάτες και τον εκσυγχρονισμό του Δημόσιου Συστήματος Αστικών Συγκοινωνιών, δεδομένης της επιβληθείσας από το καλοκαίρι αύξησης του ΦΠΑ στο 23%. 

Η νέα τιμολογιακή πολιτική σχεδιάστηκε στοχευμένα, διατηρώντας σταθερές είτε μειώνοντας τις τιμές που αφορούν στα βασικά προϊόντα κομίστρου, που αφορούν την συντριπτική πλειοψηφία των συμπολιτών μας που μετακινούνται με τη δημόσια συγκοινωνία.  Παράλληλα οι νέες τιμές στις ειδικές κατηγορίες πολιτών, που ορίζονται με κοινωνικά κριτήρια, ουσιαστικά μειώνονται

Παράλληλα με την προστασία των ειδικών ομάδων πληθυσμού, που τους παρέχεται χαμηλού κόστους μετακίνηση, με τη νέα τιμολογιακή πολιτική οι μόνιμοι χρήστες των μέσων, που ως τώρα επέλεγαν να μετακινηθούν με εισιτήριο, έχουν τη δυνατότητα να στραφούν στην αγορά μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών, η οποία παρέχει απεριόριστες μετακινήσεις με  1 ευρώ την ημέρα ή 0,5 ευρώ την ημέρα, καθώς η τιμή του βασικού αυτού προϊόντος παραμένει αμετάβλητη στα 30 / 15 ευρώ και αφορά το 97% των καρτών. 

Η νέα πολιτική κομίστρου εξειδικεύεται ως εξής: 

Β. ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 

Τιμή βασικού εισιτηρίου 1,40 ευρώ και μειωμένου εισιτηρίου 0,60 ευρώ.

Η τιμή του βασικού εισιτηρίου τροποποιείται από 1,20 ευρώ σε 1,40 ευρώ με παράλληλη όμως αύξηση του χρόνου ισχύος του στα 90 λ. Η αποτίμηση της αύξησης του χρόνου ισχύος σε αξία δεν ενσωματώνεται εξολοκλήρου στην νέα τιμή, δίνοντας τη δυνατότητα στους πολίτες να πραγματοποιούν περισσότερες συνδυασμένες μετακινήσεις. Συγκεκριμένα ενώ η αποτίμηση της αύξησης του χρόνου ισχύος αντιστοιχεί σε τιμή εισιτηρίου 1,54 ευρώ, η νέα τιμή καθορίστηκε προς όφελος των επιβατών σε 1,40 ευρώ.

Η τιμή του βασικού μειωμένου εισιτηρίου παραμένει 0,60 ευρώ, ενώ ο χρόνος ισχύος του αυξάνεται από 70 σε 90 λεπτά. Η αποτίμηση της αύξησης του χρόνου ισχύος δεν ενσωματώνεται  καθόλου στην νέα τιμή, η οποία παραμένει αμετάβλητη προς όφελος των πολιτών δίνοντας τους τη δυνατότητα να πραγματοποιούν περισσότερες συνδυασμένες μετακινήσεις. Συγκεκριμένα ενώ η αποτίμηση της αύξησης του χρόνου ισχύος αντιστοιχεί σε τιμή εισιτηρίου 0,77 ευρώ, η νέα τιμή παρέμεινε προς όφελος των επιβατών σε 0,60 ευρώ.

Συνεπώς για τις ομάδες που μετακινούνται με μειωμένο εισιτήριο έχουμε ουσιαστικά μείωση. 

Σημειώνεται ότι οι άνεργοι συμπολίτες μετακινούνται από το καλοκαίρι του 2015 δωρεάν. 

Τιμές της βασικής μηνιαίας / τριμηνιαίας κάρτας και των αντίστοιχων μειωμένων (αφορούν περίπου το  98,32 % των καρτών) : Παραμένουν αμετάβλητες στα 30 και 15 ευρώ οι μηνιαίες και στα 85 και 43 οι τριμηνιαίες.

Η τιμή της βασικής μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών και της αντίστοιχης μειωμένης τιμής

που αντιπροσωπεύουν το 97,97% του συνόλου των καρτών που πωλούνται σε ετήσια βάση και απευθύνονται στην μεγάλη κατηγορία των τακτικών χρηστών των μέσων μεταφοράς και ισχύουν για συνδυασμένες μετακινήσεις κατά τη διάρκεια ενός μήνα, παραμένουν αμετάβλητες στις προνομιακές τιμές των 30 ευρώ και 15 ευρώ αντίστοιχα, δίνοντας τη δυνατότητα στους επιβάτες να μετακινούνται με όλα τα Μέσα (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ) με 1 ευρώ και 0,50 ευρώ την ημέρα. Οι μηνιαίες κάρτες αξίας 30 ευρώ αφορούν κυρίως τους εργαζόμενους και οι μηνιαίες κάρτες μειωμένης τιμής αξίας 15 ευρώ αφορούν κατά κύριο λόγο ιδιαίτερες κατηγορίες πολιτών, όπως οι  φοιτητές, τα άτομα κάτω των 18 και άνω των 65 ετών και οι πολύτεκνοι. Αντίστοιχα διατηρούνται οι τριμηνιαίες κάρτες.

Το ποσοστό επί του συνόλου των καρτών των προϊόντων αυτών ανέρχεται σε 98,32%, σε ετήσια βάση. 

Κάρτες και εισιτήρια Αεροδρομίου

Οι τιμές για τις κάρτες αεροδρομίου και τα εισιτήρια  που αντιπροσωπεύουν το 1,68 % και το 2,82% αντίστοιχα, διαμορφώνονται σε 49 ευρώ η μηνιαία κάρτα (όλα τα μέσα) και σε 10 ευρώ/ 5 ευρώ το απλό εισιτήριο του μετρό και σε 6 /3 ευρώ τα εισιτήρια των λεωφορείων του Αεροδρομίου.

Ετήσιες / ετήσιες μειωμένες κάρτες

Οι ετήσιες κάρτες για όλα τα μέσα διαμορφώνονται στα 330 / 165 ευρώ, αντίστοιχα, ενώ οι αντίστοιχες του αεροδρομίου σε 490 / 245 ευρώ . 

Εξαμηνιαίες /  μειωμένες εξαμηνιαίες κάρτες

Οι εξαμηνιαίες κάρτες για όλα τα μέσα διαμορφώνονται στα 170 / 85 ευρώ, , ενώ οι αντίστοιχες του αεροδρομίου σε 250 / 125 ευρώ αντίστοιχα. 

Σε περιπτώσεις μαζικών πωλήσεων ετησίων ή εξαμηνιαίων καρτών προς δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς,  ακολουθείται  συγκεκριμένη εκπτωτική πολιτική. 

Τουριστικά/ ημερήσια/ εισιτήριο πέντε ημερών 

Τα ειδικά αυτά εισιτήρια απευθύνονται κυρίως σε περιπτωσιακούς χρήστες και διαμορφώνονται ως εξής: Το τουριστικό τριών ημερών 22 ευρώ, το ημερήσιο σε 4,5 ευρώ και το εβδομαδιαίο (πέντε ημερών) μειώνεται η τιμή του στα 9 ευρώ. 

Τέλος τα εισιτήρια μεταξύ των σταθμών Παλλήνη – Κάντζα – Κορωπί – Αεροδρόμιο του μετρό που εξυπηρετούν τους κατοίκους των περιοχών αυτών, παραμένουν αμετάβλητα (6 / 3 ευρώ). 

Για διευκόλυνση των συμπολιτών μας επισυνάπτεται πινάκας με τις νέες τιμές κομίστρου. 

ΠΑΣΟΚ: Αν δεν μπορούν, ας βγάλουν επιτέλους εισιτήριο χωρίς επιστροφή

Η ανικανότητα της παρέας ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ χτυπάει κόκκινο. Όχι όμως το κόκκινο της ντροπής από τα συνεχή τους ψέματα, αναφέρει σε δήλωσή του ο Γιάννης Μανιάτης υπεύθυνος της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης (ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) για ενέργεια, περιβάλλον και υποδομές για τις αυξήσεις στα εισιτήρια αστικών συγκοινωνιών. 

Παράλληλα, ο κ. Μανιάτης αναφέρει: "Ο κ. Σπίρτζης αυξάνει το καθημερινό κόστος των μετακινήσεων των εργαζομένων. Μετά την «ηρωική» διαπραγμάτευση του μνημονίου Τσίπρα που αύξησε το ΦΠΑ στα εισιτήρια από 13% σε 23%, ο κ. Σπίρτζης καθησύχασε τους .. κατά την άποψη του ιθαγενείς ότι θα αυξήσει μόνο τα απλά εισιτήρια που χρησιμοποιούν συνήθως οι τουρίστες (!!!) και όχι τις κάρτες που χρησιμοποιούν οι τακτικοί επιβάτες.

Τώρα αυξάνει ΚΑΙ τα εισιτήρια ΚΑΙ τις κάρτες.

 Λογικό ακούγεται, αφού πρέπει να βρεθούν επιπλέον έσοδα για να συντηρηθούν οι διπλές διοικήσεις (ΚΑΙ πρόεδρος ΚΑΙ διευθύνων σύμβουλος) με τις οποίες αντικαθιστά τις μονοπρόσωπες διοικήσεις σε όλους τους φορείς που εποπτεύει (ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΜΕΤΡΟ, κ.ά.). Διπλοί επικεφαλής, διπλοί σύμβουλοι, διπλές γραμματείες, διπλά ρουσφέτια.

Η ανικανότητα και η ασχετοσύνη είναι τελικά οι πιο σκληρές ταξικές πολιτικές σε βάρος της κοινωνίας.

Αν δεν μπορούν, ας βγάλουν επιτέλους εισιτήριο χωρίς επιστροφή. 

Δεν θα λείψουν σε κανέναν!"