X

Παραδόθηκε η τοξωτή γέφυρα της Τσακώνας

Έχει μήκος 390 μέτρα, 260 μέτρα από τον ένα αρμό του τόξου στον άλλο και ύψος τόξου 45 μέτρα.

Ant1news

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία χθες το μεσημέρι, από την κατασκευάστρια εταιρεία, παρουσία των αντιπεριφερειαρχών, Αρκαδίας Βαγγέλη Γιαννακούρα και Μεσσηνίας Ελένης Αλειφέρη, η μεγάλη τοξωτή μεταλλική γέφυρα Τ4 της Τσακώνας, επί του αυτοκινητοδρόμου Τρίπολης - Καλαμάτας. Πρόκειται για μια γέφυρα που κατασκευάστηκε στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης του αυτοκινητοδρόμου το χειμώνα του 2003 κι ένα από τα πιο δύσκολα έργα.

Έχει μήκος 390 μέτρα, 260 μέτρα από τον ένα αρμό του τόξου στον άλλο και ύψος τόξου 45 μέτρα.

Ο διευθυντής της Ειδικής Υπηρεσίας Κατασκευής Έργων με Σύμβαση Παραχώρησης Πελοποννήσου και Βορείου Ελλάδος του υπουργείου Υποδομών Ιωάννης Καρνέσης, σε δηλώσεις του κατά την παράδοση της γέφυρας ανέφερε ότι «η γέφυρα της Τσακώνας είναι ένα στολίδι για τον αυτοκινητόδρομο Καλαμάτας. Ένα έργο εξαιρετικής πολυπλοκότητας, ίσως η σημαντικότερη γέφυρα στην Ελλάδα, μετά τη γέφυρα στο Ρίο-Αντίρριο, που κατασκευάστηκε από Έλληνες τεχνικούς, τόσο στη μελέτη της, όσο και στην κατασκευή της».

 

«Είμαστε υπερήφανοι, σαν υπουργείο, που το παραδίδουμε» πρόσθεσε ο κ. Καρνέσης και υπογράμμισε πως οι μελέτες κράτησαν αρκετά χρόνια, ήταν και τεχνικά και κατασκευαστικά δύσκολο έργο, αφού υλοποιήθηκε πάνω σε ένα σημείο που είχε συμβεί μία μεγάλη κατολίσθηση που είχε φθάσει τα 6 εκατ. κυβικά μέτρα.

 «Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος σήμερα που είμαστε πάνω στη γέφυρα της Τσακώνας και ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Τρίπολη - Καλαμάτα» υπογράμμισε ο αντιπεριφερειάρχης Αρκαδίας Βαγγέλης Γιαννακούρας. «Η Καλαμάτα, το στολίδι της Πελοποννήσου, σήμερα έρχεται πιο κοντά και στην Τρίπολη και στην Αθήνα και θα παίξει οπωσδήποτε καθοριστικό ρόλο για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Αισθάνομαι υπερηφάνεια γιατί ανήκω στην περιφερειακή αρχή του Πέτρου Τατούλη, που το 2011 έλαβε την απόφαση να χρηματοδοτήσει το έργο, δεσμεύοντας πενήντα εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Χωρίς εκείνη τη χρηματοδότηση δε θα υπήρχε σήμερα η γέφυρα» τόνισε.

 

Επιπλέον σημείωσε πως «το έργο αυτό αποδεικνύει ότι οι Έλληνες μπορούμε όταν θέλουμε και από πλευράς απόφασης και από πλευράς τεχνολογίας, να κατασκευάσουμε εντυπωσιακά έργα» κι ευχαρίστησε τον κ. Καρνέση για όλη την προσπάθεια ολοκλήρωσης των οδικών αξόνων στην Πελοπόννησο.

 

Ο Βαγγέλης Γιαννακούρας δήλωσε χαρούμενος γιατί πριν το Πάσχα θα παραδοθεί και το Λεύκτρο - Σπάρτη και η παρακαμπτήριος της Μεγαλόπολης και τόνισε πως «η Πελοπόννησος είναι πλέον μια ανοικτή πόλη. Αποκτά ένα πάρα πολύ καλό και ασφαλές οδικό δίκτυο, που θα μας βοηθήσει ώστε να υπάρξει ανάπτυξη».

Η αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας Ελένη Αλειφέρη σε δηλώσεις της σημείωσε ότι «είναι μία ξεχωριστή μέρα, είναι πολύ μεγάλη η σημασία της παράδοσης αυτού του έργου. Όλοι αναγνωρίζουν πως για χρόνια η Μεσσηνία περίμενε την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου που θα συμβάλει στην ανάπτυξη του τόπου.Η Μεσσηνία αισιοδοξεί αφού με την παράδοση του έργου αυτού κλείνει και ένας κύκλος κακών πρακτικών και στέλνει ένα μήνυμα πως μπορούμε να τα καταφέρουμε».

 

Αξίζει να αναφερθεί πως επισημάνθηκε ότι η κατολίσθηση είναι ενεργή και για τον λόγο αυτό στο ένα άνοιγμά της η γέφυρα είναι 300 μέτρα, ώστε αν ενεργοποιηθεί η κατολίσθηση, να περάσει από κάτω σαν ένα χωμάτινο ποτάμι και να μην επηρεαστεί, ούτε η γέφυρα, ούτε η ασφάλεια του δρόμου.

Τέλος, ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης, κατά την ενημέρωση των μελών της Μόνιμης Επιτροπής των Περιφερειών της Βουλής, για το στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας Πελοποννήσου, αναφέρθηκε στην ολοκλήρωση της γέφυρας της Τσακώνας υπογραμμίζοντας: «είναι ιδιαίτερη η ικανοποίησή μου γιατί σήμερα παραδόθηκε στην κυκλοφορία η γέφυρα της Τσακώνας, ένα κρίσιμο τμήμα του οδικού άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, ένα έργο δύσκολο, αλλά και ένα έργο κόσμημα για την Πελοπόννησο και τη χώρα». 

 

Και πρόσθεσε: «Πρόκειται για τη 2η μεγαλύτερη τοξωτή γέφυρα στην Ελλάδα από πλευράς ανοίγματος και ένα έργο άρτιο, το οποίο κατασκευάστηκε από ελληνικές εταιρείες και με το οποίο προσφέρεται ήδη τεχνογνωσία σε πανεπιστήμια και εταιρείες του εξωτερικού».