X

#Egyptair: Το χρονικό της εξαφάνισης του Airbus και τα σενάρια

Ο πιλότος ήταν ευδιάθετος και ευχαρίστησε στα ελληνικά. Πότε δόθηκε το τελευταίο στίγμα του αεροσκάφους. Τα σενάρια για την εξαφάνιση του Airbus.

Ant1news

Του Γιώργου Παπακωνσταντίνου

Τα στίγματα του αεροσκάφους της Egyptair, που τα ίχνη του χάθηκαν από τα ραντάρ τα ξημερώματα, και οι τελευταίες επαφές του πιλότου δίνονται στη δημοσιότητα από την ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. 

Σύμφωνα με τον ελληνικό έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας στις 02.55  ήταν η τελευταία επαφή με το αεροσκάφος πάνω από την Κέα. Στις 03.37 δόθηκε σήμα ότι το αεροσκάφος βρίσκεται σε φάση αβεβαιότητας και στις 03.41 δόθηκε σήμα ότι είναι σε κατάσταση κινδύνου.

Όπως δήλωσε  στο "Καλημέρα Ελλάδα" ο Διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Κωνσταντίνος Λιντζεράκος, "οι Έλληνες ελεγκτές προσπάθησαν να επικοινωνήσουν με τον πιλότο 10 μίλια πριν εξέλθει από το ελληνικό FIR, ο πιλότος δεν ανταποκρινόταν και συνέχισαν να τον καλούν μέχρι τις 3.29 όπου το αεροσκάφος χάθηκε από το ραντάρ".

Αμέσως δόθηκε εντολή και απογειώθηκε αεροσκάφος C-130 με κατεύθυνση την περιοχή 130 ν.μ. νοτιανατολικά της Καρπάθου, ενώ άμεσα έπλευσε προς την περιοχή και η φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού, Νικηφόρος Φωκάς.

Στις 05.15 με ΝΟΤΑΜ, και μετά από συνεννόηση με τις Αιγυπτιακές αρχές, δεσμεύτηκε η περιοχή που εκτείνεται έως και 40 ν.μ. από το σημείο που ήταν το τελευταίο στίγμα. Σύμφωνα με τη ΝΟΤΑΜ το ελληνικό Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και διάσωσης που εδρεύει στον Πειραιά, αναλαμβάνει τον συντονισμό των ερευνών, και όλα τα μέσα που συμμετέχουν στην επιχείρηση εντοπισμού θα αναφέρονται σε αυτό. 

"Ο πιλότος ήταν ευδιάθετος και ευχαρίστησε στα ελληνικά"

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ελληνικής ΥΠΑ «η πτήση MSR 804, A320 των Αιγυπτιακών Αερογραμμών, που εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι-Κάιρο εισήλθε στο FIR Αθηνών στις 02:24 πμ τοπική ώρα. Αναγνωρίσθηκε και εξουσιοδοτήθηκε από τον αρμόδιο ελεγκτή εναερίου κυκλοφορίας, για την πορεία της πτήσης του. Στις 02:48 πμ μεταβιβάζεται στον επόμενο τομέα ελέγχου και εξουσιοδοτείται από τον αρμόδιο ελεγκτή, για το σημείο εξόδου από το FIR Αθηνών. Ο πιλότος ήταν ευδιάθετος και ευχαρίστησε στα ελληνικά. 

Στις 03:27 πμ το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών προσπάθησε να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος για μεταβίβαση επικοινωνίας και ελέγχου από το FIR Αθηνών στο FIR Καΐρου. Παρά τις επανειλημμένες κλήσεις το αεροσκάφος δεν ανταποκρίθηκε, οπότε ο ελεγκτής εναερίου κυκλοφορίας κάλεσε στη συχνότητα κινδύνου, χωρίς απόκριση από την πλευρά του αεροσκάφους. Στις 03:29 βρίσκεται πάνω στο σημείο εξόδου. Στις 03:29:40 πμ χάνεται το στίγμα του αεροσκάφους από το ραντάρ περίπου 7 ΝΜ νότια/νοτιοανατολικά από το σημείο ΚUMBI, εντός του FIR Καΐρου. Άμεσα ζητήθηκε η συνδρομή των ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας για πιθανό εντοπισμό στόχου, χωρίς αποτέλεσμα. Στις 03:45 πμ ενεργοποιήθηκαν οι διαδικασίες έρευνας και διάσωσης μέσω ΕΚΣΕΔ, ΕΚΑΕ και ΚΕΝΑ, με παράλληλη ενημέρωση του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Καΐρου».

Συμμετοχή των Ενόπλων Δυνάμεων στην επιχείρηση έρευνας – διάσωσης   

Εκτός από την Φρεγάτα Νικηφόρος Φωκάς, και το C-130 που είναι πλω κινούμενη προς την θαλάσσια περιοχή, 130 ναυτικά μιλια, νοτιανατολικά της Καρπάθου, στην επιχείρηση έρευνας - διάσωσης, συμμετέχει αεροσκάφος εγκαίρου προειδοποιήσεως ΕΜΒ-145Η. Ακόμη δυο ελικόπτερα, SUPER PUMA και ένα S-70 έχουν μετασταθμεύσει στην Κάρπαθο και είναι σε ετοιμότητα.

Τα σενάρια για την εξαφάνιση του Airbus  

Οι αναλυτές του αμερικανικού ινστιτούτου στις πρώτες εκτιμήσεις που κάνουν αποκλείουν τη μηχανική βλάβη. Εκτιμούν ότι μια μηχανική βλάβη θα εκδηλωνόταν κατά την προσγείωση ή την απογείωση, χωρίς να απορρίπτουν ενδεχόμενη αιφνίδια βλάβη 

Παράλληλα, δεν αποκλείουν την πιθανότητα το αεροσκάφος να έχει δεχθεί πυραυλική επίθεση με πύραυλο αέρος. Εκτιμούν όμως ότι οι παραστρατιωτικοί που δρουν στην περιοχή δεν έχουν πρόσβαση σε πυραύλους ικανούς να χτυπήσουν στα 37.000 πόδια που πετούσε το αεροσκάφος. 

Μεγαλύτερη πιθανότητα δίνουν στην έκρηξη ενός αυτοσχέδιου εκρηκτικού μηχανισμού, αν και υπογραμμίζουν ότι η πτήση προερχόταν από το αεροδρόμιο του Παρισιού που είναι αυξημένα τα μέτρα ασφαλείας.