X

Oι πρώτες φωτογραφίες από τα συντρίμμια του Boeing της EgyptAir

Στη δημοσιότητα έδωσε ο στρατός της Αιγύπτου τις πρώτες φωτογραφίες από τα συντρίμμια του αεροσκάφους και τις αποσκευές των επιβατών.

Ant1news

Τις πρώτες φωτογραφίες των συντριμμιών του αεροσκάφους της EgyptAir που συνετρίβη στη Μεσόγειο, έδωσε στη δημοσιότητα ο στρατός της Αιγύπτου.

Οι φωτογραφίες στις οποίες φαίνεται το χαρακτηριστικό μπλε του αεροσκάφους, καθώς και οι αποσκευές των επιβατών, αναρτήθηκαν από τον στρατό στο Facebook.

Οι έρευνες για τον εντοπισμό του μεγαλύτερων κομματιών του αεροσκάφους και κυρίως των μαύρων κουτιών της πτήσης, βρίσκονται στην τρίτη τους μέρα. 

Το Γαλλικό Γραφείο Ερευνών Δυστυχημάτων πως είχαν εκπεμφθεί αυτόματα μηνύματα για την ύπαρξη καπνού εντός του αεροσκάφους Airbus 320 της EgyptAir, που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Παρίσι-Κάιρο και χάθηκε λίγο μετά την είσοδό του στο αιγυπτιακό FIR.

 

 

 

 

Ωστόσο, κρίθηκε ακόμη πρόωρο να αποτολμηθεί οποιαδήποτε ερμηνεία αυτών των στοιχείων.

Το ΒΕΑ «επιβεβαιώνει πως υπήρξε εκπομπή μηνυμάτων Acars (Aircraft Communication Addressing and Reporting System) που επεσήμαιναν την ύπαρξη καπνού στο πιλοτήριο λίγο πριν την παύση αναμετάδοσης δεδομένων πτήσης», δήλωσε εκπρόσωπος του Γραφείου, μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο.

«Είναι πολύ νωρίς για να ερμηνεύσουμε και να κατανοήσουμε τα αίτια του δυστυχήματος όσο δεν έχουμε εντοπίσει την άτρακτο, ή τα καταγραφικά δεδομένων πτήσης. Η προτεραιότητα στις έρευνες είναι στραμμένη στον εντοπισμό της ατράκτου και των καταγραφέων», πρόσθεσε

Τα μηνύματα ACARS είναι δεδομένα που δημιουργούνται και μεταδίδονται από το αεροσκάφος στη διάρκεια της πτήσης. Τα μηνυματα αυτά μεταδίδονται αυτόματα από το αεροσκάφος και προορίζονται για τις υπηρεσίες συντήρησής του.

Τα στοιχεία αυτά δείχνουν την παρουσία καπνού στην καμπίνα στο ύψος των τουαλετών και κοντά στο πιλοτήριο, εξήγησε ένας ειδικός στο Γαλλικό Πρακτορείο AFP.

 

Ο ιστότοπος Avherald που ασχολείται με θέματα της αεροπορίας είχε αποκαλύψει πως το αεροπλάνο είχε μεταδώσει αυτόματα μηνύματα ACARS σύμφωνα με τα οποία υπήρξε καπνός στις τουαλέτες και μετά στα ηλεκτρονικά και τα ηλεκτρικά συστήματα και τα συστήματα πληροφορικής του αεροπλάνου, που βοηθούν στη διακυβέρνησή του, και στη συνέχεια μια βλάβη του FCU (Flight Control Unit), του πίνακα ελέγχου του αυτόματου πιλότου.

Ενώ υποδηλώνουν μια πιθανή φωτιά, η σχετικά σύντομη διαδοχή των δεδομένων δεν δίνει πληροφορίες για τις προσπάθειες του πιλότου να ελέγξει το αεροσκάφος ούτε δείχνει αν αυτό έπεσε ολόκληρο ή διαλύθηκε εν πτήσει, δήλωσαν στο Reuters δύο εμπειρογνώμονες στην ασφάλεια των πτήσεων.

Όταν ερωτήθηκε σχετικά με τις πληροφορίες αυτές, η Airbus δεν έκανε κανένα σχόλιο.

Την ίδια στιγμή και αμερικανικά έντυπα και τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης επικαλούνται σήμερα πληροφορίες που κάνουν λόγο ότι τα ηλεκτρονικά μέσα του αεροσκάφους Airbus A320 της EgyptAir, που εξαφανίσθηκε από τα ραντάρ κάτω από μυστηριώδεις συνθήκες, απέστειλαν μηνύματα για την ύπαρξη καπνών στη ζώνη του πιλοτηρίου πριν την συντριβή του. Οι πληροφορίες ούτε διαψεύσθηκαν, αλλά ούτε κι επιβεβαιώθηκαν από την αιγυπτιακή κυβέρνηση.

 

Σύμφωνα με την εφημερίδα Ουόλ Στριτ Τζέρναλ, που επικαλείται ενήμερες για τις έρευνες, πλην όμως μη κατονομαζόμενες πηγές, το αυτόματο σύστημα μετάδοσης δεδομένων (ACARS) του αεροσκάφους έστειλαν μηνύματα ύπαρξης «έντονου καπνού που ενεργοποίησε το σύστημα ειδοποίησης στο μπροστινό τμήμα του αεροσκάφους, όπου βρίσκονται εγκατεστημένα τα ζωτικά όργανα των ηλεκτρονικών του συστημάτων».

Κατά την εφημερίδα, οι ενδείξεις τούτες «δεν επαρκούν για να σαφηνίσουν εάν το αεροσκάφος έπεσε θύμα βομβιστικής ενέργειας, ή άλλων ανεξήγητων αιτίων».

Από την πλευρά του, το τηλεοπτικό δίκτυο CNN μετέδωσε πως περιήλθαν στην κατοχή του πληροφορίες ανάλογες, αλλά από αιγυπτιακές πηγές. «Ενεργοποιήθηκαν προειδοποιητικά σήματα κινδύνου από καπνούς στην πτήση 804 της EgyptAir λίγα λεπτά πριν την συντριβή της στη Μεσόγειο», μετέδωσε το δίκτυο.

«Έχουμε λάβει γνώση των πληροφοριών από τον Τύπο. Στο παρόν στάδιο, δεν δύναμαι ούτε να τις επιβεβαιώσω, ούτε να τις διαψεύσω», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο υπεύθυνος του υπουργείου Πολιτικής Αεροπορίας της Αιγύπτου.

Ο εκπρόσωπος του Πενταγώνου Τζεφ Ντέιβις δήλωσε πως οι ΗΠΑ δεν έχουν απτά στοιχεία που θα μπορούσαν να προκρίνουν το ενδεχόμενο ενός ατυχήματος, ή αυτού μίας τρομοκρατικής επίθεσης. «Δεν έχουμε κάποια πληροφορία που να υποστηρίζει κάποια συγκεκριμένη αιτία» για την εξαφάνιση του αεροσκάφους, πρόσθεσε ο ίδιος.

Σε ανάλογο μήκος κύματος κι οι παρατηρήσεις του Γάλλου ΥΠΕΞ Ζαν-Μαρκ Ερό, ο οποίος τόνισε πως καμμία υπόθεση δεν έχει το «προβάδισμα»: «δεν έχουμε παντελώς καμία ένδειξη για τα αίτια» συντριβής, τόνισε.

Τι δείχνουν τα πρώτα συντρίμμια του αεροσκάφους

Τα πρώτα συντρίμμια που εντοπίστηκαν χθες, μαζί με ανθρώπινα μέλη, αποσκευές των επιβατών και καθίσματα του αεροσκάφους, δεν είναι δυνατόν να δώσουν ακόμα μια σαφή εικόνα για τον τρόπο συντριβής.

Οι πρώτοι που μπαίνουν στο μικροσκόπιο των ερευνητών είναι όσοι είχαν πρόσβαση στο αεροσκάφος. Οι υπηρεσίες πληροφοριών, η αστυνομία των αεροπορικών μεταφορών (GTA) και η αστυνομία των συνόρων (PAF) εξετάζουν εξονυχιστικά όλα όσα προηγήθηκαν της επιβίβασης του πληρώματος και των επιβατών, στο Κάιρο.

Το αεροπλάνο είχε κάνει το τρίτο ταξίδι της ημέρας, όταν έφτασε από την Τύνιδα στο Κάιρο για να απογειωθεί με κατεύθυνση στο Παρίσι και να επιστρέψει στο Κάιρο, με την μοιραία πτήση.

 

Στόχος είναι να αναγνωριστούν όλα τα πρόσωπα, επιβάτες, πλήρωμα, προσωπικό ανεφοδιασμού και συντήρησης  και αχθοφόροι. Σε αυτή την έρευνα θα συμβάλει το υλικό από τις κάμερες κλειστού κυκλώματος.

Συγκεκριμένα αναζητείται κάποιο ή κάποια άτομα που έχουν ριζοστικοποιηθεί, όμως όπως αναφέρουν πηγές που συμμετέχουν στην έρευνα, προς το παρόν «δεν υπάρχει κάποιο ύποπτο πρόσωπο».

Κι ενώ όλα τα μέτρα ασφαλείας στο αεροδρόμιο του Παρισιού φαίνεται να λήφθηκαν και να εφαρμόστηκαν σωστά, το σενάριο της τρομοκρατικής ενέργειας δεν έχει αποκλειστεί, αλλά οι έρευνες εστιάζονται σε κάποιο πρόσωπο και όχι σε κάποιον μηχανισμό.

Το γεγονός ότι, το αεροσκάφος πριν τη μοιραία πτήση είχε περάσει από τα αεροδρόμια της Ερυθραίας, της Τύνιδας και του Καΐρου, κάνει ακόμα πιο περίπλοκη την έρευνα.

Οι 400 υπάλληλοι του αεροδρομίου

Μετά τις επιθέσεις στο Παρίσι, τον περασμένο Νοέμβριο, οι Αρχές του Σαρλ ντε Γκολ πέρασαν από το μικροσκόπιο τους 86.000 εργαζομένους του αεροδρομίου, που είχαν πρόσβαση στην «απαγορευμένη ζώνη» του.

Αποτέλεσμα των ερευνών ήταν να ανακληθούν ή να μην αναθεωρηθούν οι άδειες πρόσβασης σε πάνω από 600 ανθρώπους. Μεταξύ αυτών, οι 85 θεωρούνται ύποπτοι για ριζοσπαστικοποίηση, σύμφωνα με τις γαλλικές αρχές.

 

Στο πεδίο των ερευνών, οι αρχές εξετάζουν την παραμικρή λεπτομέρεια. Για παράδειγμα, ένας άνδρας εργαζόμενος που αρνείται να απευθυνθεί σε μια γυναίκα ή να λάβει οδηγίες από αυτήν, μπαίνει στο στόχαστρο και ανακαλείται η άδειά του.

Όπως είναι επόμενο, ήδη από την Πέμπτη όλοι όσοι είχαν προσεγγίσει το αεροσκάφος της EgyptAir δίνουν καταθέσεις.

Στο μικροσκόπιο και οι επιβάτες

Κανένα εμπόρευμα δεν φορτώθηκε στο Σαρλ ντε Γκολ στο μοιραίο αεροσκάφος, ενώ οι αποσκευές των επιβατών είχαν περάσει τον εξονυχιστικό έλεγχο, αποκλείοντας το ενδεχόμενο τοποθέτησης εκρηκτικού μηχανισμού στο αεροπλάνο.

Επομένως, στο μικροσκόπιο των ερευνών μπαίνουν οι επιβάτες. «Είναι πολύ νωρίς να πούμε εάν υπήρξε ή όχι ένα προφίλ που προβληματίζει… κάτι που δεν σημαίνει ωστόσο ότι δεν υπάρχουν υποψίες» τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο μια πηγή προσκείμενη στην έρευνα.