X

EgyptAir: Αντίστροφα μετά ο χρόνος για τον εντοπισμό των μαύρων κουτιών

Σε "πολλές τοποθεσίες" εντοπίστηκαν συντρίμμια της ατράκτου του μοιραίου αεροπλάνου που συνετρίβη τον περασμένο μήνα.

Ant1news

Συντρίμμια της ατράκτου του αεροσκάφους της εταιρείας EgyptAir που συνετρίβη στη Μεσόγειο στις 19 Μαΐου εντοπίστηκαν σε «διάφορες τοποθεσίες», ανακοίνωσε η επιτροπή έρευνας της Αιγύπτου, υπενθυμίζοντας παράλληλα ότι ο χρόνος μετράει αντίστροφα για τον εντοπισμό και την ανέλκυση των μαύρων κουτιών, που θα πάψουν να εκπέμπουν το ειδικό ηχητικό σήμα εντοπισμού τους την 24η Ιουνίου.

Μόνο οι αναλύσεις των δύο καταγραφέων των δεδομένων της πτήσης θα επιτρέψουν να εξιχνιαστούν τα αίτια της συντριβής του Airbus A320 των αιγυπτιακών αερογραμμών, το οποίο κατέπεσε σε μια θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στην Κρήτη και τις βόρειες ακτές της Αιγύπτου με 66 επιβαίνοντες, λίγα  δευτερόλεπτα αφότου χάθηκε από τις οθόνες των ραντάρ.

Το πλοίο John Lethbridge που συμμετέχει στις επιχειρήσεις για τον εντοπισμό του μοιραίου αεροσκάφους, «εντόπισε πολλές τοποθεσίες όπου βρίσκονται συντρίμμια της ατράκτου», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η επιτροπή έρευνας της Αιγύπτου.

Δεν είναι σαφές ποια ακριβώς τμήματα του αεροσκάφους που εκτελούσε την πτήση MS804 εντοπίστηκαν, ούτε το εάν τα μαύρα κουτιά βρίσκονται στις τοποθεσίες που υποδείχθηκαν. Στα A320, ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης και ο αποτυπωτής συνομιλιών πιλοτηρίου βρίσκονται κοντά στην ουρά.

Οι έρευνες είναι ιδιαίτερα δύσκολες γιατί ο βυθός στην περιοχή βρίσκεται στα 3.000 μέτρα.

 

Την 1η Ιουνίου πλοίο του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού, είχε εντοπίσει τον ήχο της συσκευής εντοπισμού του ενός από τα μαύρα κουτιά. Όμως δεν είναι γνωστό εάν η συσκευή είναι ακόμα συνδεδεμένη πάνω στο κουτί.

Την περασμένη Δευτέρα η επιτροπή έρευνας επιβεβαίωσε αυτό που είχαν ήδη ανακοινώσει οι αρχές της Ελλάδας, ότι το μοιραίο αεροσκάφος έκανε μια στροφή 90 μοιρών προς τα αριστερά και κατόπιν μια πλήρη αναστροφή 360 μοιρών προς τα δεξιά πριν συντριβεί.

Η υπόθεση ότι το airbus κατέπεσε λόγω επίθεσης, που είχαν αρχικά διατυπώσει οι αρχές της Αιγύπτου, μοιάζει να υποχωρεί και να κερδίζει έδαφος η εκδοχή της τεχνικής βλάβης: το αεροπλάνο εξέπεμψε αυτόματα σήματα κινδύνου δύο λεπτά πριν συντριβεί, υποδεικνύοντας την ύπαρξη καπνού στο πιλοτήριο αλλά και μια βλάβη του υπολογιστή που διαχειρίζεται τις εντολές των δύο πιλότων.