X

Τηλεφωνικός κλοιός της Εφορίας στους οφειλέτες

Εντείνονται οι τηλεφωνικές οχλήσεις των υπηρεσιών της ΓΓΔΕ προς τους οφειλέτες. Πιέζουν για την εξόφληση ή ρύθμιση χρεών. Τι λέει η ΓΓΔΕ.

Ant1news

Με στόχο να συγκεντρώσει 4 δισ. ευρώ από παλαιά και νέα ληξιπρόθεσμα οι υπηρεσίες  της ΓΓΔΕ του υπουργείου Οικονομικών, επικοινωνούν τηλεφωνικά με φορολογούμενους που έχουν οφειλές στην εφορία ζητώντας την άμεση εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους.  

Μέσω τηλεφωνικού κέντρου οι υπηρεσίες της Διεύθυνσης Φορολογικής Συμμόρφωσης της ΓΓΔΕ καλούν αυτές τις ημέρες, σε σταθερά και κινητά τηλέφωνα, χιλιάδες φορολογούμενους οι οποίοι δεν υπέβαλαν εμπρόθεσμα δηλώσεις ΦΠΑ ή Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών ή άφησαν απλήρωτα βεβαιωθέντα ποσά ΦΠΑ, φόρου εισοδήματος ή άλλων φόρων.

Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, οι υπάλληλοι της αρμόδιας υπηρεσίας υπενθυμίζουν στους φορολογούμενους ότι δεν έχουν υποβάλει εμπρόθεσμα δηλώσεις ή ότι δεν έχουν εξοφλήσει εμπρόθεσμα κάποιον φόρο. Οι υπάλληλοι ρωτούν όσους είναι οφειλέτες εάν σκοπεύουν να προχωρήσουν άμεσα ή όχι στην αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων χρεών τους ή εάν προτίθενται να τα ρυθμίσουν.

Πολλοί οφειλέτες διαβεβαιώνουν ότι σύντομα θα τακτοποιήσουν τις οφειλές τους φοβούμενοι μήπως στοχοποιηθούν για κατασχέσεις εισοδημάτων, καταθέσεων και περιουσιακών στοιχείων.

Εκτιμάται ότι οι φορολογούμενοι που θα δεχθούν αυτά τα τηλεφωνήματα ξεπερνούν τις 83.000.

Τι λέει η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων

Διευκρινίσεις σχετικά με το δημοσείευμα δίνει η ΓΓΔΕ. Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση:


- Πρόκειται για διαδικασία, η οποία εφαρμόζεται από τον Απρίλιο του 2012 κι έχει περιληφθεί και σε προηγούμενα Επιχειρησιακά Σχέδια της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.


- Οι κλήσεις πραγματοποιούνται από υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών και μόνο.


- Ο σκοπός των κλήσεων είναι να υπενθυμίσει στους φορολογούμενους την υποχρέωση υποβολής δηλώσεων, τις τυχόν ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις τους, αλλά και να τους συμβουλεύσει για το πώς θα τις τακτοποιήσουν. Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί μέσο απειλής και πίεσης προς το φορολογούμενο. Οι κλήσεις διενεργούνται σε συγκεκριμένο πλαίσιο ευγένειας και ενημέρωσης και δεν έχουν καμία σχέση με φαινόμενα εκφοβισμού, όπως αναφέρουν τα δημοσιεύματα.


- Πρόκειται για μία διαδικασία, η οποία βοηθάει (εκ του αποτελέσματος) τους πολίτες να τακτοποιούν τις οφειλές τους, αφού τα στοιχεία του πενταμήνου Ιανουαρίου-Μαΐου δείχνουν ότι έχει τακτοποιηθεί το 65% του ληξιπρόθεσμου χρέους, στο οποίο στοχεύουν οι συγκεκριμένες οχλήσεις (κλήσεις και e-mail).