X

“Συμμαχία” για την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ και στη χώρα μας

Η ορθή κατανάλωση αλκοόλ είναι ένα ζήτημα που μας αφορά όλους.

Ant1news

Μια συμμαχία, διαφορετική από τις άλλες, η οποία αφορά την υπεύθυνη πώληση οινοπνευματωδών ποτών, ενεργοποιείται και στη χώρα μας, με στόχο την ορθή κατανάλωση αλκοόλ, από τον παραγωγό έως τον καταναλωτή.

Το "Responsibility Alliance" είναι η συμμαχία που ξεκίνησε με πρωτοβουλία όσων παράγουν και διαθέτουν αλκοολούχα ποτά στην Ελλάδα και δημιουργήθηκε για να συμβάλει στην ενίσχυση της κουλτούρας υπεύθυνης κατανάλωσης.

Στην πρωτοβουλία, συμμετέχουν επιχειρήσεις εισαγωγής, παραγωγής και διάθεσης ποτών, και εκπρόσωποι του λιανεμπορίου και της επιτόπιας κατανάλωσης (μπαρ, εστιατόρια, ξενοδοχεία), με το πλεονέκτημα της εμπειρίας και της επιστημονικής γνώσης εξειδικευμένων φορέων σε ζητήματα πρόληψης και δημόσιας υγείας, οι οποίοι συμμετέχουν συμβουλευτικά.

Κατά την παρουσίαση της πρωτοβουλίας, στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκε το ζήτημα της αποτελεσματικής προστασίας των ανηλίκων, καθώς τονίστηκε η κρισιμότητα της ηλικίας έναρξης κατανάλωσης αλκοόλ. Σε αυτό το πλαίσιο, η Καθηγήρια Ελένη Πετρίδου, Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Κοινωνικής Παιδιατρικής και Προαγωγής της Υγείας, ανέφερε ότι εάν η ηλικία έναρξης είναι πριν τα 14 έτη υπάρχει τετραπλάσια πιθανότητα να κάνει κάποιος χρόνια κατανάλωση σε σχέση με κάποιον που αρχίζει να καταναλώνει μετά τα 20 του.

 

«Κομβικό ρόλο παίζουν τα γονεϊκά πρότυπα και ο μηχανισμός του μιμητισμού στην προσχολική ηλικία. Ακολούθως το σχολείο, όπου θέλουμε καλά εκπαιδευμένους δασκάλους» επεσήμανε η κα Πετρίδου..

Ο Αντώνης Πάριος, υπεύθυνος ΚΕΘΕΑ-ΑΛΦΑ, μίλησε για την επίδραση της οικογένειας και του κοινωνικού περιβάλλοντος στην ηλικία έναρξης και σημείωσε ότι η ενημέρωση στα σχολεία πρέπει να ξεκινάει από την Ε' Δημοτικού, ενώ η Πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», Βασιλική Δανέλλη - Μυλωνά, ανέφερε ότι κατεγράφη μείωση κατά 53% των τροχαίων την τελευταία δεκαετία στην Ελλάδα, χάρη στις δράσεις που έγιναν σε προληπτικό επίπεδο.

Ο Γιώργος Πατούλης, Πρόεδρος του Εθνικού Διαδημοτικού Δικτύου Υγιών Πόλεων - Προαγωγής Υγείας, που συμμετέχει στην πρωτοβουλία, αναφέρθηκε στον καταλυτικό ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης στην καλύτερη πληροφόρηση των πολιτών σε θέματα πρόληψης.

Η Αναστασία Αγγελή, Δ/ντρια Εταιρικών Σχέσεων, DiageoHellas, μίλησε για τον κώδικα αυτοδέσμευσης που ακολουθεί από το 2002 η βιομηχανία στη διαφήμιση και την εμπορική επικοινωνία των προϊόντων της, ενώ σχολίασε ότι η νομοθεσία είναι ένα χρήσιμο εργαλείο, η εκπαίδευση όμως των καταναλωτών μπορεί να αποδειχθεί πολύ πιο αποτελεσματική στην υιοθέτηση υπεύθυνης στάσης σχετικά με το αλκοόλ.

 

Ο Βαγγέλης Τακούλας, Δ/ντής Αγορών Αλλοιωσίμων ΜΕΤΡΟ-My Market, στην τοποθέτησή του για τον ρόλο του λιανεμπορίου στην επιτυχία του εγχειρήματος, μίλησε για τις σχεδιαζόμενες δράσεις που στοχεύουν να λειτουργήσουν αποτρεπτικά με ειδικές σημάνσεις και εκπαίδευση του προσωπικού, ενώ παρατήρησε την απουσία νομικού πλαισίου για την πώληση αλκοόλ σε ανήλικους στην on-trade αγορά.

Οι εκπρόσωποι των επικεφαλής της πρωτοβουλίας, Ισίδωρος Ρεβάχ της Ένωσης Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (ΕΝ.Ε.Α.Π.) και Λάμπρος Πάσχος του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων και Αλκοολούχων Ποτών (Σ.Ε.Α.Ο.Π.), μίλησαν για την ανάγκη περαιτέρω ενίσχυσης της κουλτούρας υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ στη χώρα μας.