X

Ποιοι χάνουν και ποιοι κερδίζουν από τα νέα τέλη κυκλοφορίας

Αλλαγές στις κλίμακες υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας. Ποιοι θα πληρώσουν με βάση τις εκπομπές αερίων ρύπων και ποιοι με βάση τον κυβισμό.

Ant1news

Με στόχο την είσπραξη τουλάχιστον 1,1 δισ. ευρώ  το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει σειρά αλλαγών στις κλίμακες υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας. 

Η διαδικασία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος Οκτωβρίου καθώς τον Νοέμβριο θα πρέπει να εκδοθούν τα σχετικά ειδοποιητήρια έτσι ώστε οι ιδιοκτήτες οχημάτων να καταβάλουν τα ποσά που τους αναλογούν μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου. 

Τα νέα σενάρια που εξετάζονται περιλαμβάνουν αλλαγές στις κλίμακες υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, με το ατελές όριο εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα να πέφτει από τα 90 g/km στα 85 g/km,

Το άλλο σενάριο που εξετάζεται είναι όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας προγενέστερη του 2007 να πληρώνει τέλη με βάση τον κυβισμό, ενώ όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας μεταγενέστερη του 2007 και όχι μετά τον Νοέμβριο του 2010, όπως ισχύει σήμερα, να πληρώνει με βάση τις εκπομπές αερίων ρύπων.

Όσον αφορά τις συνέπειες που θα έχει στην τσέπη εκατοντάδων χιλιάδων οδηγών το νέο σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, αναμένεται να είναι οι εξής, σύμφωνα με την Ναυτεμπορική:

* για τα Ι.Χ. με κυβισμό από 1.072 έως 1.357 κυβικά εκατοστά, γλιτώνουν έως 53 ευρώ οι οδηγοί με οχήματα που εκπέμπουν γύρω στα 90 γραμμάρια ρύπων (είναι εξαιρετικά σπάνια, αν όχι ανύπαρκτα, καθώς όλα αυτά τα οχήματα ανήκουν στην κατηγορία Euro4). Επιβαρύνονται οι οδηγοί των οχημάτων που εκπέμπουν πάνω από 120 γραμμάρια ρύπους. Οι επιβαρύνσεις ξεκινούν από τα 10 ευρώ και ξεπερνούν ακόμη και τα 150 ευρώ για τα πιο ρυπογόνα οχήματα.

* για τα Ι.Χ. με κινητήρες από 1.358 έως 1.548 κ.εκ., επιβαρύνονται οι έχοντες όχημα που εκπέμπει πάνω από 140 γραμμάρια. Από τα 160 γραμμάρια και πάνω οι επιβαρύνσεις ξεπερνούν τα 140 ευρώ.

* από τα 1.549 έως τα 1.738 κ.εκ. το σημείο καμπής είναι τα 152 γραμμάρια. Πάνω από αυτό το όριο υπάρχουν επιβαρύνσεις.

* από τα 1.739 έως τα 1.928 κ.εκ. προκύπτουν ελαφρύνσεις ακόμη και για τα οχήματα που εκπέμπουν έως 160 γραμμάρια ρύπους. Από αυτό το όριο και πάνω υπάρχουν επιβαρύνσεις.

* στα οχήματα με κυβισμό από 1.929 έως 2.357 κ.εκ., οι ελαφρύνσεις είναι σημαντικές ακόμη και για αυτοκίνητα που εκπέμπουν πάνω από 200 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Το σημείο καμπής ορίζεται στα 227 γραμμάρια όριο, αρκετά αυξημένο.