X

Ηλεκτρονική ρύθμιση για τα “κόκκινα” χρέη

Σε ψηφιακή πλατφόρμα οι αιτήσεις των οφειλετών. Ποια είναι τα κριτήρια για την υπαγωγή στον μηχανισμό.

Ant1news

Ηλεκτρονική πλατφόρμα για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων επιχειρηματικών χρεών προωθεί  το υπουργείο Οικονομίας. Μέσα από τυποποιημένες διαδικασίες και την on-line διαπραγμάτευση οφειλετών και πιστωτών θα αποφασίζονται οι δόσεις και οι διαγραφές, για τις βιώσιμες και μόνο εταιρείες.

Mετά τις τελευταίες διαπραγματεύσεις ανάμεσα στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης και τους επικεφαλής των θεσμών, σύμφωνα με το Έθνος δρομολογούνται τα εξής για τη λειτουργία του εξωδικαστικού μηχανισμού διευθέτησης των οφειλών μικρών, μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων καθώς και ελεύθερων επαγγελματιών:

1. Σχεδιάζεται ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα όπου ο επιχειρηματίας-οφειλέτης θα υποβάλλει την αίτηση υπαγωγής στον μηχανισμό. Αυτή θα είναι προ-τυποποιημένη και θα συμπληρώνονται στοιχεία της επιχείρησης ή του ελεύθερου επαγγελματία καθώς και τα χρέη ανά πιστωτή (τράπεζα, Εφορία, ασφαλιστικά ταμεία, προμηθευτές και εργαζομένους). Η αίτηση όταν θα μπαίνει στο σύστημα, θα ειδοποιούνται αμέσως οι τράπεζες και το Δημόσιο.

2. Θα υπάρχει ταξινόμηση των επιχειρήσεων ανάλογα με το ύψος των χρεών και ίσως και του κύκλου εργασιών. Οι μικροί θα ακολουθούν τελείως αυτοματοποιημένες διαδικασίες, οι μεσαίοι ένα μεικτό σύστημα, ενώ για τους μεγάλους θα προβλέπονται διαπραγματεύσεις με φυσική παρουσία. Τα όρια είναι συγκεχυμένα μέχρι στιγμής.

3. Οι μικρές επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες όταν υποβάλλουν αίτηση, θα αναμένουν την ανταπόκριση των πιστωτών τους. Αν δεν υπάρχει καμία, τότε θα θεωρείται ότι ο οφειλέτης δεν είναι βιώσιμος.

4. Αφού υποβληθούν οι προτάσεις από τους πιστωτές, τότε θα αναζητείται πάλι μέσα από την πλατφόρμα η επίτευξη συμφωνίας. Εφόσον το 60% των πιστωτών -ως προς το ύψος του χρέους- συμφωνήσουν σε συγκεκριμένη λύση, τότε θα πραγματοποιείται συνάντηση με διαμεσολαβητή, όπου και θα επικυρώνεται το σχέδιο εξυγίανσης. Η διαδικασία αυτή προβλέπει μία συνάντηση και αφορά κυρίως τις μικρές επιχειρήσεις.

 

5. Η διαδικασία της εξεύρεσης λύσης θα διαρκεί μέχρι δύο μήνες. Για αυτό το διάστημα θα παύουν προσωρινά τα όποια καταδιωκτικά μέτρα των πιστωτών προς τον οφειλέτη επιχειρηματία.

6. Στη διορία της δίμηνης διαπραγμάτευσης θα υπάρχει η δυνατότητα της πραγματοποίησης μέχρι τριών συναντήσεων οφειλέτη - πιστωτών υπό τον διαμεσολαβητή.

7. Τα κριτήρια βιωσιμότητας για τους μικρούς επιχειρηματίες (απλογραφικό λογιστικό σύστημα) θα είναι θετικά αποτελέσματα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων και ένα κριτήριο βασιζόμενο στο αριθμητικό αποτέλεσμα της διαίρεσης των συνολικών υποχρεώσεών τους προς τα ως άνω αποτελέσματά τους.

8. Για τις επιχειρήσεις που τηρούν διπλογραφικό λογιστικό σύστημα, προτείνεται η επιλεξιμότητά τους να βασίζεται στο θετικό πρόσημο των αποτελεσμάτων τους προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) και στην αναλογία συνολικών υποχρεώσεων προς EBITDA, όπως τα οικονομικά αυτά στοιχεία απεικονίζονται στον ισολογισμό τους.

9. Ως προς το περιεχόμενο των λύσεων για τις επιχειρήσεις δεν θα υπάρχουν περιορισμοί, καθώς θα μπορούν να αφορούν πολυετείς επιμηκύνσεις της περιόδου αποπληρωμής, διαγραφές μέρους των οφειλών ή και άλλους τρόπους ρύθμισης ή αναδιάρθρωσης του χρέους.

10. Ως προς τις οφειλές προς το Δημόσιο συμφωνήθηκε με τους διαπραγματευτές να θεσπιστούν εξαιρέσεις.

11. Η διάρκεια του νόμου θα είναι προσωρινή. Η ελληνική πλευρά επιθυμεί να έχει ισχύ μέχρι και το 2018.