X

“Φρένο” στη χρήση mobile apps στο αυτοκίνητο για λόγους ασφαλείας

Η έντονη επιθυμία των καταναλωτών για πρόσβαση σε εφαρμογές για smartphones στο αυτοκίνητο μετριάζεται από τις ανησυχίες για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Ant1news

Η πρόσβαση σε εφαρμογές για smartphones εντός του αυτοκινήτου, είναι μία δυνατότητα που αν και οι περισσότεροι καταναλωτές επιθυμούν να έχουν, ωστόσο ανησυχούν για την ασφάλεια των προσωπικών τους δεδομένων. Σε αυτήν την ανησυχία βρίσκει εμπόδιο, τουλάχιστον μέχρι σήμερα, η περαιτέρω διείσδυση των mobile apps εντός του αυτοκινήτου.

“Η έντονη επιθυμία για πρόσβαση σε εφαρμογές για smartphones στο αυτοκίνητο μετριάζεται από τις ανησυχίες για την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Οι καταναλωτές διστάζουν να μοιραστούν τα δεδομένα που αφορούν την οδηγητική τους θέση, συμπεριφορά και συνήθειες”, διαπιστώνει έρευνα της Strategy Analytics, στοιχεία της οποίας δημοσιεύει το sepe.gr.

Σύμφωνα με το σχετικό report, η πλειοψηφία των καταναλωτών στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Κίνα, συμφωνεί ότι είναι σημαντικό να μπορεί να συνδέει το smartphone με το σύστημα του αυτοκινήτου, ώστε να μπορεί να έχει πρόσβαση σε εφαρμογές και μουσική, μέσα από τους πίνακες ελέγχου και την οθόνη του οχήματος. Ωστόσο, η ίδια έρευνα (“Connected Car Privacy: Consumers Need Assurance on Data Privacy”) διαπιστώνει ότι περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές στις παραπάνω περιοχές δεν επιθυμούν το όχημά τους να συλλέγει δεδομένα που αφορούν στην οδήγηση, ακόμα κι αν παραμένουν ανώνυμα. Επίσης, οι περισσότεροι ερωτηθέντες δηλώνουν ότι θέλουν να είναι βέβαιοι ότι data από το κινητό τους τηλέφωνο δεν παραμένουν στο αυτοκίνητο, όταν οι ίδιοι αποσυνδεθούν.

Ιδιωτικότητα

Σύμφωνα με τους αναλυτές της Strategy Analytics, οι καταναλωτές είναι ενήμεροι ότι θα πρέπει να στερηθούν ένα τμήμα της ιδιωτικότητας τους, αν θέλουν να έχουν πρόσβαση σε μια “πλούσια” γκάμα online υπηρεσιών και εφαρμογών, όταν βρίσκονται στο αυτοκίνητο. Ωστόσο, δεν είναι διατεθειμένοι - στην πλειοψηφία τους - να κάνουν μεγάλες “θυσίες” σε επίπεδο ιδιωτικότητας, προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε αυτές τις υπηρεσίες.

“Οι καταναλωτές θα ήταν πιο δεκτικοί στη συλλογή κάποιων προσωπικών δεδομένων τους, εάν γνώριζαν ποιος συλλέγει αυτά τα δεδομένα, πού φυλάσσονται, πώς προστατεύονται, πού θα χρησιμοποιηθούν και γιατί, ποιος θα έχει πρόσβαση σε αυτά και ποιος θα έχει τον έλεγχο τους”, αναφέρει η ανάλυση της Strategy Analytics.

Όπως, μάλιστα, εξηγούν οι αναλυτές της εταιρείας, το πρόβλημα της προστασίας των δεδομένων θα είναι πολύ πιο έντονο στις περιπτώσεις κοινόχρηστων οχημάτων, μέσω των υπηρεσιών car-sharing. “Λαμβάνοντας υπόψη τις ανησυχίες που μπορεί να έχουν οι καταναλωτές, καθώς και το γεγονός ότι οι άλλοι οδηγοί θα έχουν πρόσβαση στα ίδια τα οχήματα, οι χρήστες θα πρέπει να είναι βέβαιοι ότι τα προσωπικά τους δεδομένα θα εκκαθαρίζονται από το όχημα και δεν θα είναι προσβάσιμα από οποιονδήποτε άλλο”, προσθέτουν οι αναλυτές.