X

Αλαλούμ με την απάντληση του πετρελαίου από το “Αγία Ζώνη ΙΙ”

Από το δεξαμενόπλοιο «Siros» ξεκίνησε τελικά η απάντληση των πετρελαιοειδών του βυθισμένου πλοίου. Αρχικά είχε δοθεί στο «Aegean Breeze I».

Ant1news

Από το δεξαμενόπλοιο «Siros» ξεκίνησε η απάντληση των πετρελαιοειδών του βυθισμένου πλοίου «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» στον Σαρωνικό, νοτιοδυτικά της Αταλάντης, μετά από απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή, παρά το γεγονός ότι με αρχικό του έγγραφο το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, είχε γνωστοποιήσει στην εταιρεία που έχει οριστεί υπεύθυνη για τη διαχείριση του ναυαγίου, ότι το «Aegean Breeze I» θα πραγματοποιήσει τη φόρτωση των καυσίμων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία του «Aegean Breeze Ι» επιθυμούσε να πάρει το φορτίο ως πετρελαιοειδή κατάλοιπα, ενώ η εταιρεία του «Siros» ως κανονικό φορτίο που θα μπορούσε να δοθεί στον ιδιοκτήτη του και μετά από επεξεργασία να πωληθεί.

Και η εταιρεία του βυθισμένου δεξαμενόπλοιου «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» επιθυμεί το φορτίο του βυθισμένου πλοίου να μην πεταχτεί και να δοθεί προς διύλιση, καθώς είναι υποχρεωμένη, σε κάθε περίπτωση, να πληρώσει δασμούς για το φορτίο αυτό.

Slops χαρακτηρίστηκαν τα πετρελαιοειδή που είχαν φορτωθεί στο "Lassea"

Στο μεταξύ, με προσωρινή εισαγγελική παραγγελία τα πετρελαιοειδή που είχαν φορτωθεί από το βυθισμένο «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» στο δεξαμενόπλοιο «Lassea» χαρακτηρίστηκαν ως slops (πετρελαιοειδή κατάλοιπα). Ωστόσο έχουν ληφθεί δείγματα και αν αποδειχθεί ότι τα καύσιμα είναι καθαρά θα μεταφερθούν και αυτά για διύλιση.

Στα ΕΛΠΕ το φορτίο του “Lassea”

Με την παράδοση του φορτίου στα ΕΛΠΕ απομακρύνεται κάθε πιθανός περιβαλλοντικός κίνδυνος και επιτυγχάνεται η ασφαλής αποθήκευση του πετρελαίου που μεταφέρει το δεξαμενόπλοιο και το οποίο απαντλήθηκε από το ναυάγιο του "Αγία Ζώνη 2".

Τα ΕΛΠΕ συμφώνησαν να παραλάβουν το μισό περίπου φορτίο (800 τόνοι διυλίσιμων προϊόντων) που θα αποθηκευτεί σε δεξαμενές του ομίλου για λόγους περιβαλλοντικής προστασίας.

 

Σημειώνεται ότι ο ιδιοκτήτης του δεξαμενόπλοιου «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ», Θεόδωρος Κουντούρης προσήλθε χθες στα δικαστήρια Πειραιά και σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους ανέφερε ότι κατέθεσε στοιχεία στην Εισαγγελία για ενέργειες που γίνονται εις βάρος της εταιρείας του.

Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας που έχει οριστεί υπεύθυνη για τη διαχείριση του ναυαγίου που μίλησαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, όλες οι εργασίες και η απάντληση των καυσίμων στο σημείο του ναυαγίου γίνονται παρουσία στελεχών του Λιμενικού Σώματος.

Σύμφωνα με την εταιρία απορρύπανσης:

Μέχρι και το τέλος της 21/9/17, είχαν παραδοθεί για διαχείριση οι ακόλουθες ποσότητες:

-Πετρελαιοειδή υγρά: 1750 κυβικά μέτρα περίπου

-Ρυπασμένα χώματα και απορροφητικά: 749 τόνοι περίπου

-Νερό με μικροποσότητες πετρελαίου που παραδόθηκαν από το Δ/Ξ «ΑΚΤΑΙΑ OSRV»: 2730 κυβικά μέτρα περίπου

 

Τονίζεται ότι τα πιο πάνω μεγέθη πετρελαιοειδών υγρών δεν αντιστοιχούν σε καθαρές ποσότητες ναυτιλιακών καυσίμων: αυτές, θα προκύψουν μετά την κατάλληλη επεξεργασία και θα προστεθούν στα περίπου 1500 κυβικά μέτρα που έχουν απαντληθεί από το ναυάγιο.

Στις 28 Σεπτεμβρίου η εκδίκαση της υπόθεσης για το «Lassea»

Για τις 28 Σεπτεμβρίου αναβλήθηκε η εκδίκαση από το τριμελές πλημμελειοδικείο Πειραιά της υπόθεσης του δεξαμενόπλοιου «Lassea», που μέχρι πρότινος πραγματοποιούσε την απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο πλοίο «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» στον Σαρωνικό και στις δεξαμενές του είχαν εντοπιστεί από το Λιμενικό Σώμα μίγματα πετρελαιοειδών χωρίς νόμιμα παραστατικά.