X

Τρία χρόνια από την τραγωδία του Norman Atlantic (βίντεο)

Σαν σήμερα γράφτηκε η πολύνεκρη τραγωδία στο Ιόνιο και ακόμα υπάρχουν αναπάντητα ερωτήματα.

Ant1news

Τρία χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την τραγωδία του Norman Atlantic που έλαβε χώρα τα ξημερώματα της 28ης Δεκεμβρίου το 2014, όπου έχασαν την ζωή τους 11 άνθρωποι, ενώ ακόμη 18 αγνοούνται.

Λίγο μετά τις 6 το πρωί (τοπική ώρα) και μισή ώρα μετά την αναχώρησή του οχηματαγωγού πλοίου από την Ηγουμενίτσα, ενδιάμεση στάση, και ενώ βρισκόταν 44 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά της Κέρκυρας και 33 βορειοδυτικά των Οθωνών, μια πυρκαγιά ξέσπασε στο κατάστρωμα των οχημάτων.

Η πυρκαγιά εξαπλώθηκε σε όλο το πλοίο, οι προσπάθειες εκκένωσης ήταν τεράστιες εξαιτίας και της κακοκαιρίας που επικρατούσε, ενώ οι επιχειρήσεις διάσωσης συνεχίστηκαν αδιάκοπα επί 34 ώρες.

Ωστόσο, ακριβώς ένα χρόνο μετά, η ιταλική εφημερίδα Il Fatto Quotidiano προχώρησε σε μια καταγγελία σοκ. Όπως αποκάλυψε η εφημερίδα, «αλυσίδα» ανθρώπινων λαθών και υποεκτιμήσεων καταγράφεται στο πόρισμα των πραγματογνωμόνων  για την τραγωδία του  Norman Atlantic.

Τονίζει ότι η πυρκαγιά οφείλεται τόσο στο μπλακ - άουτ που βύθισε στο σκοτάδι το πλοίο, όσο και σε τρία ανθρώπινα λάθη.

 

Το κυριότερο, όπως γράφει η εφημερίδα , είναι ότι ετέθη σε λειτουργία το αντιπυρικό σύστημα σε λάθος γέφυρα του πλοίου, και με καθυστέρηση, αφού οι σχετικές κινήσεις έγιναν δέκα με δεκαπέντε λεπτά μετά το ξέσπασμα της πυρκαγιάς.

Η “il Fatto Quotidiano”, επικαλούμενη την πραγματογνωμοσύνη, υπογραμμίζει ότι βάσει όλων των προηγούμενων πυρκαγιών που είχαν ξεσπάσει σε πλοία και το πώς είχαν αντιμετωπισθεί, «υπό τις συνθήκες αυτές, οι πιθανότητες περιορισμού της φωτιάς ήταν ουσιαστικά μηδενικές».

Επισημαίνεται δε, ότι «ουδείς ανησύχησε, όταν ένας ναύτης, μετά από τις πρώτες υποψίες, κατέβηκε στο γκαράζ και πρόσεξε ότι από ένα φορτηγό έβγαινε καπνός», κάτι που «φέρεται να δείχνει ότι για τον καπετάνιο και το πλήρωμα, το ότι από κάποια φορτηγά έβγαινε καπνός, δεν αποτελούσε ένα σημαντικό νέο».

«Το μαύρο κουτί του Norman Atlantic είχε ρυθμιστεί με λάθος τρόπο, αλλά περνούσε τα τεστ κάθε χρόνο» αποκαλύπτει, επίσης, η ιταλική εφημερίδα και προσθέτει πως «όχι μόνον το μαύρο κουτί του πλοίου είχε ρυθμιστεί με λανθασμένο τρόπο, αλλά υπήρξε και πρόβλημα για την αποκρυπτογράφηση των στοιχείων του».