X

“Αν γίνει έκρηξη στο πλοίο Andromeda το μισό Ηράκλειο θα μετατραπεί σε έρημο Σαχάρα”

Προθεσμία για να απολογηθούν έλαβαν και τα 8 μέλη του πληρώματος του πλοίου. Τι αποκαλύπτει o διαχειριστής της πλοιοκτήτριας εταιρίας.

Ant1news

Στην Εισαγγελία Πειραιά, για παράβαση του νόμου 2168/93 που αφορά τον εφοδιασμό ομάδων, αλλά και για διατάραξη ασφάλειας πλοίων, οδηγήθηκε σήμερα το πλήρωμα του φορτηγού πλοίου «Andromeda» (δύο Ουκρανοί, πέντε Ινδοί και ένας Αλβανός), το οποίο εντοπίστηκε στα ανοιχτά της θαλάσσιας περιοχής του Αγίου Νικολάου Κρήτης να μεταφέρει 29 εμπορευματοκιβώτια με εκρηκτικές ύλες, που σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα είχαν προορισμό τη Λιβύη.

Σημειώνεται ότι υπάρχει κοινοτική Οδηγία από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία απαγορεύει τη μεταφορά-πώληση όπλων και εκρηκτικών υλικών στη Λιβύη που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εσωτερική καταστολή.

Το πλήρωμα του «Andromeda», το οποίο συνοδευόταν από άνδρες της ασφάλειας του Λιμεναρχείου Ηρακλείου, έφθασε το πρωί στο λιμάνι του Πειραιά με το πλοίο «Κρήτη 2» και στις 10:30 οδηγήθηκε στην Εισαγγελία Πειραιά.

Τελικά και τα 8 μέλη του πληρώματος ζήτησαν και έλαβαν προθεσμία για να απολογηθούν την Δευτέρα 15 Ιανουαρίου. 

Τα εκρηκτικά που μετέφερε το πλοίο έχουν εκφορτωθεί, ήδη, στο λιμάνι του Ηρακλείου και όταν η δέσμευσή τους γίνει δεκτή από τις εισαγγελικές Αρχές αναμένεται να μεταφερθούν σε κάποιο στρατόπεδο με τη συνδρομή του στρατού. 

Το πλοίο που έχει κατασχεθεί διαπιστώθηκε, από την επιθεώρηση, ότι φέρει 102 σοβαρές παρατηρήσεις και ελλείψεις σχετικά με την αξιοπλοΐα του, με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια του πληρώματος. 

 

«Το ΛΣ απασφάλισε μία κινητή βόμβα που θα είχε απρόβλεπτες συνέπειες για τους ανθρώπους και το θαλάσσιο περιβάλλον» τόνισε χθες ο διευθυντής του Κλάδου Ασφάλειας και Αστυνόμευσης του αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος, υποναύαρχος Γιάννης Αργυρίου, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της υπόθεσης.

Πλοίο - “κινητή βόμβα”

Ωστόσο, ανησυχία προκαλούν όσα ανέφερε, μιλώντας στο cretapost.gr, o διαχειριστής της πλοιοκτήτριας εταιρίας Θεόδωρος Ρέλλος, ο οποίος επισήμανε τους κινδύνους που εγκυμονεί η παρουσία τόσο μεγάλης ποσότητας εκρηκτικών στο λιμάνι του Ηρακλείου, ένα λιμάνι όπως επισημαίνει ο ίδιος, κατ’ εξοχήν επιβατικό. Μεταξύ άλλων ο κ. Ρέλλος τόνισε:

«Αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο Ηράκλειο 410.000 κιλά δυναμίτιδας, σε ένα λιμάνι επιβατικό που δεν έχει καν εμπειρία αποθηκών, πόσο μάλλον αποθηκών επικίνδυνων υλικών. Φοβάμαι ότι το ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ θα μείνει για πολύ καιρό εκεί, εφόσον η υπόθεση θα πάρει τον δρόμο της δικαιοσύνης, όπως όλα δείχνουν. Αντιλαμβάνεστε όμως ότι αν γίνει κάποιο ατύχημα το μισό Ηράκλειο θα γίνει έρημος Σαχάρα. Θυμηθείτε την υπόθεση στο Μαρί της Κύπρου το 2011. Εκεί εξερράγησαν δύο κοντέινερ και το ωστικό κύμα έφτασε σε μια απόσταση 3 χιλιομέτρων. Πρέπει να ενημερωθεί και ο δήμαρχος Ηρακλείου για τον κίνδυνο».

 

Το χρονικό

Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει ο κ. Ρέλλος αναφερόμενος στο χρονικό του ταξιδιού του πλοίου ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Το πλοίο φόρτωσε στο λιμάνι του Ισκεντερούν στις 18 Νοεμβρίου, συνολικά 11 φορτηγά τρέιλερ υγραεριοφόρα και στις 23 Νοεμβρίου στη Μερσίνα 29 κοντέινερς εκρηκτικά για τέσσερεις παραλήπτες στην Αθιοπία. Στις 25 Νοεμβρίου το πλοίο ήταν στο Σουέζ έτοιμο να περάσει τη διώρυγα με κατεύθυνση Τζιμπουτί. Οι Τούρκοι ναυλωτές όμως δεν έδειχναν διατεθειμένοι να πληρώσουν ούτε εμάς ούτε για τη διέλευση από τη διώρυγα.

Έπρεπε να καταβάλουν συνολικά 440.000 δολάρια εκ των οποίων τα 175.000 θα ήταν για τη διέλευση από το Σουέζ. Εν ολιγοις η εταιρεία μας έπεσε θύμα ναυταπάτης. Έτσι, από τις 25 Νοεμβρίου έχουμε ένα καράβι που γυρίζει την ανατολική Μεσόγειο χωρίς να μπορεί να πάει πουθενά, λόγω του επικίνδυνου φορτίου του. Καμία χώρα δεν δέχεται την προσέγγιση του πλοίου. Κατ’ εξαίρεση πήγαμε στην Κύπρο, δύο φορές, Λεμεσό και Λάρνακα, αποβιβάσαμε έναν άρρωστο ναυτικό και κάναμε ανεφοδιασμό, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Το πλοίο γύριζε γύρω – γύρω γιατί έπρεπε να βρει αγκυροβόλιο. Στις γιορτές μπορέσαμε να δέσουμε στη Σητεία. Το πλοίο έμεινε πέντε μέρες εκεί και δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα. Στη συνέχεια το έφεραν στο Τελωνείο στο Ηράκλειο όπου οι αρχές το έκαναν ΄΄φύλλο και φτερό΄΄. Όπως αποδείχθηκε όλα ήταν νόμιμα, το φορτίο του, το πλήρωμά του, τα χαρτιά του, όλα. Το πλοίο λόγω του ελέγχου καταστράφηκε. Έβλεπα σε βίντεο πως ξεφόρτωναν τα κοντέινερ με τα εκρηκτικά χρησιμοποιώντας κάτι ΄΄λύκους΄΄ που σκάγανε κάτω…»

 

Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Ρέλλος διευκρίνισε ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία είναι πιστοποιημένη για τη μεταφορά επικίνδυνων φορτίων τέτοιου είδους. «Εμείς είμαστε πιστοποιημένοι γιατί αυτή τη δουλειά, την κάνουμε για χρόνια και λαμβάνουμε μέτρα ασφαλείας. Οι πελάτες μας είναι υπουργεία άμυνας, ορυχεία κ.λ.π».

Στόχος της εταιρείας τώρα, όπως επισημαίνει ο εκπρόσωπος της είναι να διασφαλίσει αφενός τα συμφέροντά της αλλά παράλληλα, να επισημάνει τον κίνδυνο που εγκυμονεί η παραμονή των εκρηκτικών στο λιμάνι του Ηρακλείου. Πιο συγκεκριμένα αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Θέλουν να δώσουν το φορτίο στους Τούρκους ναυλωτές, αλλά αυτό δεν γίνεται χωρίς τη συναίνεση του μεταφορέα και δεν πρόκειται να φύγει από το Ηράκλειο. Θα κάνουμε επίσχεση του φορτίου για να κατοχυρώσουμε τα δικαιώματά μας. Στην Κύπρο είχαμε πολύ καλή αντιμετώπιση, ενώ τώρα είμαστε υποχρεωμένοι να κινηθούμε με τρόπο τέτοιο ώστε να μη χάσουμε τα δικαιώματά μας».