X

Νέα στάση εργασίας στον ΟΑΣΘ

Ταλαιπωρίας συνέχεια για το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης. Οι εργαζόμενοι κήρυξαν νέα στάση εργασίας.

Ant1news

Συνεχίζουν και σήμερα τις κινητοποιήσεις τους οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ). Το Διοικητικό Συμβούλιο του συνδικάτου αποφάσισε σήμερα να προχωρήσει σε νέα στάση εργασίας την, Παρασκευή 5 Οκτωβρίου, από την έναρξη της βάρδιας έως τις 09.00 και από τις 19.00, έως το πέρας της βάρδιας. Έτσι, στην πόλη θα κυκλοφορούν λεωφορεία από τις 9 το πρωί μέχρι τις 7 το απόγευμα.

Επίσης, το ερχόμενο Σαββατοκύριακο τα λεωφορεία θα κυκλοφορήσουν κανονικά και τη Δευτέρα, στις 12 το μεσημέρι το συνδικάτο θα συνεδριάσει εκ νέου, δήλωσε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης.

Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ αντιδρούν στην τροπολογία για την εκχώρηση δρομολογίων στα ΚΤΕΛ, που κατατέθηκε στη Βουλή. Σε ανακοίνωσή του το συνδικάτο καταγγέλλει "τον κατακερματισμό και την εκχώρηση αστικού έργου αποκλειστικής ευθύνης και αρμοδιότητας του ΟΑΣΘ (και του ΟΑΣΑ της Αθήνας) σε ΚΤΕΛ και άλλους ιδιώτες οδικούς μεταφορείς επιβατών".

ΚΚΕ: Ανακοίνωση για την παραχώρηση λειτουργιών του ΟΑΣΘ σε ιδιώτες

Η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με την προχθεσινή «νυχτερινή» τροπολογία του Υπουργείου Μεταφορών, σχετικά με την παραχώρηση δρομολογίων του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ,  αποδεικνύει για ακόμα μία φορά ποια πραγματικά συμφέροντα υπηρετεί. Με την συγκεκριμένη τροπολογία ουσιαστικά η κυβέρνηση απελευθερώνει τις αστικές συγκοινωνίες, προκειμένου να προσφέρει νέα πεδία επενδύσεων στους επιχειρηματικούς ομίλους, θυσιάζοντας στο βωμό της κερδοφορίας τους τις πιο στοιχειώδεις λαϊκές ανάγκες.

Και όλα αυτά, όταν στη Θεσσαλονίκη η τιμή του εισιτηρίου παραμένει τσουχτερή, τα δρομολόγια συνεχώς μειώνονται, οι καθυστερήσεις γίνονται  μεγαλύτερες, ενώ τα λεωφορεία, που κυκλοφορούν, είναι λιγότερα από τα αναγκαία, γιατί  λείπουν τα κονδύλια για ανταλλακτικά και πρόσληψη τεχνικών. Αποτέλεσμα είναι μεγάλο μέρος του στόλου να παραμένει ακινητοποιημένο ή στην καλύτερη περίπτωση να χαλάει στο πρώτο δρομολόγιο.

Αυτή είναι η πραγματικότητα και δεν πρόκειται να αλλάξει όσο παραμένει «ζωντανή» η αιτία που τη δημιουργεί και αυτή δεν είναι άλλη από την λειτουργεία των αστικών  συγκοινωνιών με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια , με τη λογική κόστους-οφέλους.

Γι’ αυτό από την πρώτη στιγμή σαν ΚΚΕ βρεθήκαμε απέναντι στην λεγόμενη «κρατικοποίηση» - που μόνο τέτοια δεν ήταν - του ΟΑΣΘ.

Γι’ αυτό καλούμε για ακόμα μία φορά τους εργαζόμενους και το λαό της Θεσσαλονίκης να διεκδικήσει:

  • μείωση της τιμής του εισιτηρίου στο μισό
  • κατοχύρωση της δωρεάν μετακίνησης των ανέργων
  • δωρεάν μετακίνηση των εργαζομένων και των μαθητών τις ώρες που μετακινούνται από και προς τη δουλειά και τα σχολεία
  • συντήρηση του στόλου από μόνιμο προσωπικό
  • προσλήψεις εργαζομένων με πλήρη δικαιώματα
  • αξιοποίηση των εγχώριων δυνατοτήτων για κατασκευή νέων οχημάτων
  • συχνές, τακτικές αστικές συγκοινωνίες με ανθρώπινες συνθήκες
  • κάλυψη της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό