X

Κόντρες Γαβρόγλου – κομμάτων για τις αλλαγές στις Πανελλαδικές

Οξεία κριτική της αντιπολίτευσης στο νέο πλαίσιο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκ[παίδευση. Πως το υπερασπίζεται ο Υπουργός Παιδείας.

Ant1news

Απάντηση σε οσους κάνουν λόγο για πλήγμα στο αδιάβλητο των εξετάσεων, έδωσε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, μιλώντας στον ραδιοσταθμό «Στο Κόκκινο». Ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε ότι «εκ του πονηρού» υποστηρίζεται ότι υπονομεύεται το αδιάβλητο των εξετάσεων. «Είναι απολύτως πονηρό... Για τα παιδιά που θα μπαίνουν στα τμήματα με πανελλαδικές, δεν θα αλλάξει τίποτα από το σημερινό. Θα μετράει κατά 10% ο βαθμός του απολυτηρίου», είπε και προσέθεσε: «Εμείς λέμε ότι ο βαθμός του απολυτηρίου θα είναι με τις ενδοσχολικές εξετάσεις και στο τέλος με τις απολυτήριες εξετάσεις, όπου ομάδες καθηγητών ανά Δήμο θα βγάζουν τα θέματα για ομάδες σχολείων. 

Σε μία ομάδα π.χ. με τέσσερα σχολεία, θα έρθει ο φυσικός από το ένα, ο φυσικός από το άλλο κτλ., θα βάλουν θέματα, θα γίνει κλήρωση ανάμεσά τους. Τα παιδιά θα γράψουν με κλειστά ονόματα και θα διορθώνονται οι κόλλες από τον καθηγητή άλλου σχολείου, όχι αυτόν που τους κάνει μάθημα. Αν αυτό δεν εξασφαλίζει το αδιάβλητο (σ.σ. του βαθμού) του απολυτηρίου για το 10%, νομίζω ότι τίποτε πια δεν μας σώζει».

Αναφερόμενος στα Λατινικά, ο υπουργός σημείωσε ότι «η άμεση χρήση τους είναι για ελάχιστα τμήματα, ουσιαστικά μόνο για τα φιλολογικά. Σε όλα τα υπόλοιπα, συμπεριλαμβανομένων και των φιλολογικών, θα μπορούσε κάλλιστα να υπάρχει ένα εισαγωγικό μάθημα ενός εξαμήνου στα πανεπιστήμια και το θέμα να λυθεί». Επίσης, τόνισε ότι όπως γίνονται επί χρόνια τα Λατινικά, «είναι μία αποστήθιση, ένα βιβλίο που έχει κείμενα εντελώς ανούσια».

«Από την άλλη», συνέχισε ο κ. Γαβρόγλου, «δεν μπορεί παιδιά που θα πάνε στις ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες να μην διαβάζουν κοινωνιολογία. Η κοινωνιολογία δεν έχει σχέση με την Αριστερά, έχει σχέση με το να καταλαβαίνουμε τις κοινωνίες μας, τις δομές τους, τον προβληματισμό τους, τις δομές της Δημοκρατίας, κτλ. Είναι σε όλο τον κόσμο ένα μάθημα πολύ σημαντικό και κάτι που ενδιαφέρει τους εφήβους και τους νέους».

 

Ο κ. Γαβρόγλου υπερασπίστηκε το προτεινόμενο σύστημα, λέγοντας ότι «είναι πιο απλό» και ότι «επί της ουσίας ευνοούνται οι πάντες». «Τα παιδιά που θα πάνε σε τμήματα χαμηλής ζήτησης, θα πάνε με πολύ καλύτερες προϋποθέσεις έχοντας ένα απολυτήριο πολύ πιο ουσιαστικό», τόνισε.

Τέλος, αναφερόμενος στα σχολεία (ανοίγουν την επόμενη Τρίτη), είπε ότι η κανονικότητα «θα επέλθει πλήρως». «Ανοίγουν τα σχολεία με όλα τα βιβλία στη θέση τους, με όλους τους εκπαιδευτικούς. Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το ίδιο. Πλέον, πρέπει να αρχίσουμε να συζητάμε το θέμα της ποιότητας, καινούργια βιβλία, καινούργια προγράμματα σπουδών, είναι πολύ πιο σύνθετο έργο σε σχέση με αυτά που κάνουμε μέχρι τώρα», σημείωσε.

ΝΔ: «Οι πειραματισμοί στην Παιδεία δεν έχουν τέλος»

Σχολιάζοντας τις αλλαγές που ανακοίνωσε την Δευτέρα η Κυβέρνηση, η Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, Νίκη Κεραμέως, αναφέρει «Έχει περάσει σχεδόν 1,5 χρόνος αντικρουόμενων δηλώσεων από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό και στελέχη της Κυβέρνησης περί κατάργησης ή μη των πανελλαδικών εξετάσεων, και ακόμη οι πειραματισμοί στην παιδεία δεν έχουν τέλος από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, λίγες μόλις μέρες πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.  

Τόση αναμονή, λοιπόν, για να βρεθούμε αντιμέτωποι με τη μεγαλειώδη κυβίστηση της Κυβέρνησης, και από την ολική κατάργηση των πανελλαδικών να επιστρέψουμε στις 4 δέσμες, σε ένα παλιό δηλαδή σύστημα, “στολισμένο” αυτή τη φορά με την ιδεολογική πατίνα του ΣΥΡΙΖΑ. Ένα σχέδιο γεμάτο προβληματικά σημεία.

Ενδεικτικά:

Πρώτον, με τον διαχωρισμό σε σχολές ελεύθερης πρόσβασης και σε σχολές “κατόπιν εξετάσεων”, στην ουσία αυτό που επιτυγχάνουν είναι η “κατηγοριοποίηση” των σχολών σε εκείνες που διατηρούν αυξημένο κύρος και σε εκείνες που ρίχνονται στον Καιάδα της πλήρους απαξίωσης.

Δεύτερον, η αδιαβλητότητα του συστήματος τίθεται εν αμφιβόλω. Το νέο σύστημα θα οδηγεί σε απολυτήριο δύο ταχυτήτων, καθώς, χωρίς τράπεζα θεμάτων, στην οποία ιδεολογικά αντιτίθεται ο ΣΥΡΙΖΑ, πώς θα διασφαλίζεται η ομοιογένεια και ο κοινός βαθμός δυσκολίας των θεμάτων από περιοχή σε περιοχή;

 

Τρίτον, προτείνεται ένα σύστημα που δεν εξασφαλίζει καμία αναβάθμιση του παιδαγωγικού ρόλου του Λυκείου, παρά τους δύο Εθνικούς Διαλόγους που πραγματοποιήθηκαν γι’ αυτόν ακριβώς τον σκοπό, καθώς η Α’ και η Β’ Λυκείου θα εξακολουθήσουν να είναι προθάλαμοι για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση.

Τέταρτον, τα κλασικά γράμματα βάλλονται σφοδρά εκ νέου, αυτή τη φορά με την πλήρη κατάργηση της Λατινικής Γλώσσας και Γραμματείας. Ενώ διεθνώς η παρουσία της κλασικής παιδείας στα προγράμματα σπουδών αναβαθμίζεται, εμείς πάλι καινοτομούμε καταργώντας την.

Πέμπτον, το σχέδιο χαρακτηρίζεται από πολυδαίδαλη δομή, αφήνει πολλά σημεία αδιευκρίνιστα και γκρίζες ζώνες ερμηνείας. Και όλα αυτά θα φανούν αμέσως, με την πρώτη εφαρμογή, που ο Υπουργός φιλοδοξεί να γίνει από την φετινή κιόλας χρονιά, δηλαδή, αυτή που ξεκινά σε λιγότερο από μια εβδομάδα! Ας μας απαντήσουν, λοιπόν, με ποιο τρόπο "σε λίγες μέρες", όπως χαρακτηριστικά είπε ο Υπουργός, μετά την κατάθεση των μηχανογραφικών, τα οποία θα κληθούν να συμπληρώσουν οι μαθητές της Β' Λυκείου φέτος, θα γίνεται η αντιστοίχιση και κατόπιν θα δίνεται η σχετική κατεύθυνση προς τις σχολές ελεύθερης πρόσβασης ή τις άλλες με εισαγωγή μέσω πανελλαδικών; Πώς θα γίνεται η καθοδήγηση, σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα στο οποίο ο σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός δυστυχώς δεν έχει την θέση που του αρμόζει;

Ακόμη μια φορά, παρακολουθήσαμε έναν αμήχανο και απροετοίμαστο Υπουργό Παιδείας -με περισσή αλαζονεία- να προσπαθεί να δικαιολογήσει εις μάτην το αλαλούμ στις κυβερνητικές εξαγγελίες και τον επί μακρόν εμπαιγμό σύσσωμης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Για να καταλήξει στην ανακοίνωση ενός δήθεν νέου σχεδίου χωρίς καμία προωθητική πνοή και χωρίς τις μείζονες τομές που χρειάζεται σήμερα η εκπαίδευση στη χώρα μας. Εάν, παρά τις αντιδράσεις σύσσωμης της εκπαιδευτικής κοινότητας, το σχέδιο αυτό κατατεθεί στη Βουλή, είναι προφανές πως θα το καταψηφίσουμε».

Έντονη είναι η κριτική και άλλων κομμάτων της αντιπολίτευσης για τις αλλαγές στο Λύκειο και τις Πανελλαδικές.