X

Ελεύθερος ο 77χρονος χειριστής του μοιραίου ταχυπλόου στην Αίγινα

Αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους λόγω διαφωνίας της ανακρίτριας και της εισαγγελέως. Σε 5 μέρες η τελική απόφαση για την προφυλάκισή του ή μη.

Ant1news

Ελεύθερος με περιοριστικούς όρους αφέθηκε τελικά ο 77χρονος χειριστής του ταχυπλόου το οποίο εμβόλισε τη βάρκα στην Αίγινα και στοίχισε τη ζωή τεσσάρων ανθρώπων, μεταξύ αυτών και ενός κοριτσιού 5 ετών.

Η απόφαση αυτή ελήφθη μετά από διαφωνία της ανακρίτριας και της εισαγγελέως αφού η πρώτη είχε ταχθεί υπέρ της προφυλάκισής του ενώ η εισαγγελέας κατά.

Έπειτα από οχτώ ώρες συνεχούς κατάθεσης και απαντήσεων στα ερωτήματα των δικαστικών λειτουργών, ο 77χρονος έφυγε λίγο μετά τις δέκα το βράδυ από την Εισαγγελία Πειραιά και τέθηκε σε κατ' οίκον περιορισμό.

Ωστόσο, μέσα σε 5 ημέρες το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Πειραιά θα λάβει την τελική απόφαση για το αν ο 77χρονος θα προφυλακιστεί ή όχι.

Νωρίτερα με γραπτό υπόμνημα  είχε απολογηθεί, αναφέροντας μεταξύ άλλων: «Ποτέ δεν πίστεψα ότι σκάφος κινούμενο αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου. Η πορεία μου ήταν σταθερή, χωρίς να έχω τον οποιοδήποτε λόγο να πραγματοποιήσω τον οποιοδήποτε αιφνίδιο ελιγμό, αφού άλλωστε μετέβαινε για λόγους αναψυχής με φίλους σε κόλπο της νησίδας Μονής».

 

Σύμφωνα με την απολογία του στην Ε' τακτική ανακρίτρια Πειραιά, ο 77χρονος Θρασύβουλος Λυκουρέζος, η οποία δημοσιεύεται στο Βήμα Online, είπε:

«Η πορεία πλεύσης μου ήταν από βορρά προς νότο και εισερχόμενος στη θαλάσσια ζώνη, που παρεμβάλλεται μεταξύ της νησίδας Μονή και των δυτικών ακτών της Αίγινας, στη θέση Πέρδικα, αντιλήφθηκα μηχανοκίνητο σκάφος να κινείται από τη θέση Πέρδικα προς τη νήσο Μονή, δηλαδή επί πορείας από Ανατολή προ Δύση», περιέγραψε ο ίδιος με βάση το απολογητικό υπόμνημα.

Ο κ. Λυκουρέζος επικαλέσθηκε ότι, τη στιγμή της προσκρούσεως των δύο σκαφών, το ταχύπλοο κινείτο με ασφαλή ταχύτητα, ενώ διέψευσε τις μαρτυρίες, που κάνουν λόγο για μεγάλη ανάπτυξη ταχύτητας και εκτέλεση επικίνδυνων ελιγμών από μέρους του.

 

«Η ταχύτητα με την οποία ταξίδευε το σκάφος «DUENDE» κατά τη στιγμή προ της προσκρούσεως ήταν 21 ν.κ., ήταν δηλαδή ταχύτητα, με την οποία πραγματοποιείτο ασφαλής πλους, αφού με αυτή το σκάφος «πλάναρε», δηλ. ερχόταν σε οριζόντια θέση σε σχέση με την θάλασσα. Άλλωστε το συγκεκριμένο σκάφος, με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και την ισχύ των εγκατεστημένων σε αυτό προωστηρίων μηχανών, την κατάσταση στην οποία βρισκόταν (γάστρα και έλικες ήταν ήδη καλυμμένες με θαλάσσιους οργανισμούς λόγω της πολυήμερης ακινησίας) και τις συνθήκες φορτώσεως της συγκεκριμένης ημέρας (επιβάτες, συμπληρωμένη δεξαμενή καυσίμων, πλήρεις δεξαμενές πόσιμου νερού, εφόδια, εξοπλισμός κλπ), δεν θα μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 28 ν.μ. Ούτε ο ίδιος ανέπτυσσα ποτέ ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που το συγκεκριμένο σκάφος πλάναρε, ήτοι τα 21 ν.κ., διότι, τότε το «DUENDE» πραγματοποιούσε ασφαλείς και άνετους πλόες, τόσο για εμένα ως κυβερνήτη, όσο και για τους επιβαίνοντες σε αυτό και ήταν η συνήθης ταχύτητα, η οποία προβλέπεται για πλου κρουαζιέρας», αναφέρεται στο απολογητικό υπόμνημα.

Επίσης, ο κατηγορούμενος αρνήθηκε ότι τις προηγούμενες ημέρες οδηγούσε το σκάφος του, αναπτύσσοντας επικίνδυνες ταχύτητες, καθώς, όπως είπε αντιμετώπιζε προβλήματα υγείας και λίγες ημέρες πριν από το ατύχημα νοσηλευόταν.

Ως προς την αποχώρηση του από το σημείο του δυστυχήματος και την μη συμβολή του στην υποβοήθηση των επιβατών του δεύτερου σκάφους, ο κ. Λυκουρέζος σχολίασε ότι αυτό δεν κατέστη δυνατό, αφού είχε δημιουργηθεί ρήγμα και στο δικό του σκάφος με κίνδυνο να βυθιστεί. Για την απόδειξη αυτού θα επικαλεστεί μαρτυρίες των συνεπιβατών του, ενός δύτη και ενός ναυτικού που κάλεσε για βοήθεια.

Κύριος στόχος του 77χρονου είναι να μην του αποδοθεί το αδίκημα του «ενδεχόμενου δόλου», που αλλάζει την μορφή της κατηγορίας εναντίον του και οδηγεί στην προφυλάκιση του.

Υπενθυμίζεται ότι ο γνωστός ποινικολόγος και συγγενής του, Αλέξανδρος Λυκουρέζος, παραιτήθηκε από την υπεράσπισή του λόγω της στενής τους συγγένειας και συνήγορός του είναι πλέον ο Γιάννης Ηρειώτης.

Κηδεύονται τα θύματα

Οι φίλοι και οι συγγενείς του καπετάνιου της λάντζας του είπαν χθες το «το τελευταίο αντίο», σε βαρύ κλίμα, αφού ο 58χρονος κηδεύτηκε στην Παναγίτσα της Πέρδικας, σε μικρή απόσταση από μέχρι προχθές έδενε το σκάφος του.

 

 

 

Φωτογραφίες: saronicmagazine.com

Θρήνος στο “τελευταίο αντίο” στην 5χρονη και τον πατέρα της

Χωρίς λόγια και σχόλια τελέστηκε η εξόδιος ακολουθία της 5χρονης και του πατέρα της, που έχασαν τις ζωές τους στο ναυτικό δυστύχημα της Αίγινας.

Θρήνος πλημμύρισε το κοιμητήριο του Σχιστού, όπου οι ακόμα σοκαρισμένοι συγγενείς και φίλοι είπαν το «τελευταίο αντίο» στα δύο από τα τέσσερα μέλη της οικογένειας που μέχρι προχθές έκανε τις διακοπές τους.

Η ατμόσφαιρα βαριά και τα λόγια περιττά μπροστά στην τραγωδία, την οποία συμπληρώσαν τα πρώτα συμπεράσματα του ιατροδικαστή

Το παιδί όταν έπεσε στη θάλασσα ήταν ζωντανό, δεν είχε χτυπήσει πουθενά, παρά πνίγηκε από το νερό της θάλασσας. Ο πατέρας της είχε μικροεκδορές, αλλά κι εκείνος έχασε τη ζωή του από πνιγμό. Με άλλα λόγια, αν τους είχαν πετάξει σωσίβια, ενδεχομένως να είχαν σωθεί.

 

 

Οι έρευνες για τα αίτια και την απόδοση ευθυνών για το τραγικό ναυτικό δυστύχημα, που στοίχισε τη ζωή σε τέσσερις ανθρώπους συνεχίζονται.

Πολιτική κόντρα για την τραγωδία της Αίγινας

Δηλώσεις του Υπουργού Ναυτιλίας, σχετικά με το ναυτικό δυστύχημα, στις οποίας ανέφερε ότι, ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου, φρόντισε να καλέσει τα συγγενικά του πρόσωπα και να μεταφέρει στη στεριά τους συνεπιβάτες του, αφού το σκάφος έμπαζε νερά και το γεγονός ότι ο κατηγορούμενος πρόλαβε να τηλεφωνήσει στους συγγενείς και τον δικηγόρο του, προκάλεσαν πολιτικές αντιδράσεις.

«Έστω με αφορμή το τραγικό συμβάν ο αρμόδιος Υπουργός θα έπρεπε άμεσα και κατά προτεραιότητα να ασχολείται για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου θαλάσσιων συγκοινωνιών και τη διαδικασία χορήγησης και αναθεώρησης των αδειών οδήγησης σκαφών», ανέφερε σε ανακοίνωσή του το ΠΑΣΟΚ, συμπληρώνοντας ότι, «αντί αυτού και ενώ η υπόθεση βρίσκεται στο στάδιο της ανάκρισης, σπεύδει παραβιάζοντας ευθέως την αρχή της διάκρισης των εξουσιών και παρεμβαίνοντας άκομψα στη Δικαιοσύνη ως συνήγορος του κατηγορουμένου».

Ο Σταύρος Θεοδωράκης ζήτησε την άρση του τηλεφωνικού απορρήτου για τους επιβαίνοντες του ταχύπλοου και σε ανάρτησή του στο Facebook, σημείωσε ότι, «πρέπει να μάθουμε τι έγινε και να αποδοθεί δικαιοσύνη» καθώς «οι φημολογίες δεν μπορούν να καλύπτουν την αλήθεια».

 

Υπέρ των αλλαγών στη θαλάσσια νομοθεσία τάχθηκε η Ένωση Κεντρώων, με τον εκπρόσωπο Τύπου του κόμματος, Γιάννη Καλλιάνο να δηλώνει:

«Επιμένουμε στο να αναζητηθούν πλήρως τα αίτια του δυστυχήματος και να υπάρξουν αλλαγές στη νομοθεσία ώστε να επιτρέπονται μικρότερες ταχύτητες στα σκάφη και να δηλώνονται στα αρμόδια λιμεναρχεία όλοι οι επιβαίνοντες σε αυτά».