X

ΣτΕ: αύριο ο δεύτερος γύρος για τις τηλεοπτικές άδειες

Υψηλοί τόνοι μεταξύ των ανώτατων δικαστών κατά την χθεσινή πεντάωρη συνεδρίαση που έγινε κεκλεισμένων των θυρών.

Ant1news

Περίπου πέντε ώρες διήρκησε η πρώτη διάσκεψη του Συμβουλίου της Επικρατείας, όπου εξετάζεται η συνταγματικότητα ή μη του νομοθετικού πλαισίου του διαγωνισμού για τις τηλεοπτικές άδειες ενώ αύριο θα συγκληθεί εκ νέου η Ολομέλεια.

Σύμφωνα με πληροφορίες στη διάσκεψη κεκλεισμένων των θυρών επικράτησαν υψηλοί τόνοι μεταξύ των ανώτατων δικαστών.

Το πρώτο θέμα που απασχολεί τη διάσκεψη της  Ολομέλειας είναι η εξέταση του παραδεκτού ή μη των προσφυγών των τηλεοπτικών σταθμών, και εφόσον κριθούν παραδεκτές τότε οι δικαστές του Ανωτάτου Δικαστηρίου θα μπουν στην ουσία των προσφυγών.

Οι Σύμβουλοι της Επικρατείας καλούνται να αποφασίσουν αν το νομοθετικό πλαίσιο, βάσει του οποίου περιορίστηκε σε τέσσερις ο αριθμός των τηλεοπτικών αδειών εθνικής εμβέλειας και διενεργήθηκε ο πρόσφατος διαγωνισμός για την χορήγηση τους, είναι συνταγματικό ή αν πρέπει να καταργηθεί.

Οι συνεδριάσεις ορίστηκαν από τον πρόεδρο του ΣτΕ, Νικόλαο Σακελλαρίου, μετά τη ματαίωση της συνεδρίασης της 30ής Σεπτεμβρίουμε δική του πρωτοβουλία λόγων «κλίματος», όπως είχε τότε ανακοινώσει.

Στις δύο διαδοχικές διασκέψεις συμμετέχουν 30 μέλη, ενώ εκτός του προέδρου μετέχουν και τρεις αντιπρόεδροι, σύμβουλοι Επικρατείας και τρεις πάρεδροι του ΣτΕ, οι τελευταίοι χωρίς δικαίωμα ψήφου.

Νέα ρύθμιση στο “τοπίο”

Με γοργούς ρυθμούς επεξεργάζεται η Κυβέρνηση την θέσπιση αυστηρότερων κανόνων στο νέο τηλεοπτικό τοπίο.

Με την ρύθμιση θα απαγορεύεται στην DIGEA να μεταδίδει πρόγραμμα καναλιών χωρίς άδεια και θα προβλέπονται αυστηρά πρόστιμα για κάθε παράβαση. Ακόμη, η ΕΡΤ θα εξαιρεθεί από την διαφήμιση και θα αποκλειστούν εμμέσως από αυτήν και τα κανάλια χωρίς άδεια, καθώς δεν θα αναγνωρίζονται φορολογικά οι συναλλαγές διαφήμισης.

Παράλληλα, προωθείται η αποκλειστική, ενιαία διαχείριση των διαφημίσεων μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας υπό το Υπουργείο Επικρατείας, με την επιβολή ενός νέου φόρου 10% επί των διαφημίσεων, ο οποίος θα προστεθεί στον υπάρχοντα φόρο 20% συν τον ΦΠΑ, που αυξάνουν την τελική τιμή των προϊόντων, τα πληρώνει δηλαδή ο καταναλωτής.