X

Μέσα στο βομβαρδισμένο σπίτι του Αϊλάν στο Κομπάνι (ΦΩΤΟ)

Φωτογραφίες από το σπίτι που εγκατέλειψε το 3χρονο παιδί, που έγινε σύμβολο της προσφυγιάς, για ένα καλύτερο αύριο.

Ant1news

Χιλιάδες σπίτια στη Συρία, γειτονιές, δρόμοι, πόλεις ολόκληρες είναι σκέτα συντρίμμια. Ανάμεσα σε αυτά και το σπίτι της οικογένειας του 3χρονου Αϊλάν, που με το θάνατό του έγινε σύμβολο της προσφυγιάς και αφορμή για την ευαισθητοποίηση της Δύσης για το δράμα των προσφύγων.

Η οικογένεια Κούρντι είχε ξεκινήσει  από τη Δαμασκό, όταν εντάθηκαν οι εκεί μάχες και είχε πάει στο Κομπάνι και από εκεί στην Κωνσταντινούπολη. Στόχος της τετραμελούς οικογένειας ήταν να πάει στον Καναδά, όπου ζει τα τελευταία 20 χρόνια η αδελφή του Αμπντουλάχ Κούρντι.

Η οικογένεια ξεκίνησε από τα τουρκικά παράλια να περάσει απέναντι στην Κω, για να συνεχίσει το ταξίδι της, καθώς η Τουρκία δεν της είχε παρέχει τα απαραίτητα προσφυγικά έγγραφα και αναγκάστηκαν να κάνουν το ταξίδι τους παράνομα. Λίγα λεπτά αφού μπήκαν στη βάρκα, μαζί με δεκάδες άλλους πρόσφυγες, τα κύματα σκέπασαν τη βάρκα, ο χειριστής της την εγκατέλειψε και τα δύο παιδιά, 3 και 5 ετών, ο Αϊλάν και ο Γκαλίπ, μαζί με τη μητέρα τους, βρέθηκαν – για πρώτη φορά – στο νερό και πνίγηκαν.

 

 

Ο πατέρας των παιδιών κατηγορεί τον εαυτό του ότι είναι δική του ευθύνη ο θάνατος των παιδιών του. «Τα έπιανα και μου γλίστραγαν από τα χέρια» δήλωσε ο ίδιος. Ο Τούρκος αστυνομικός που εντόπισε το πτώμα του 3χρονου Αϊλάν, σε συνέντευξή του που δημοσιεύεται σήμερα, περιγράφει τη σκηνή της φρίκης. «Θεέ μου, ας είναι ζωντανός» σκέφτηκε μόλις είδε το παιδί που είχαν ξεβράσει τα κύματα.

 

 

Ο τραγικός πατέρας επέστρεψε στο Κομπάνι μαζί με τα πτώματα των δικών του ανθρώπων. Εκεί τους έθαψε κι εκεί σκοπεύει να μείνει μέχρι να πεθάνει. Έτσι κι αλλιώς, όπως λέει, «έχουν όλα τελειώσει» και δεν έχει πια νόημα το ταξίδι για ένα καλύτερο αύριο.

 

 

 

 

Η βρετανική εφημερίδα Daily Mail βρέθηκε στο πλάι του πατέρα, κατά την επιστροφή του στο Κομπάνι.

 

 

 

Ο άνδρας επέστρεψε στο βομβαρδισμένο σπίτι του, ερείπιο πια, το οποίο είναι γεμάτο με τα πράγματα που άφησαν πίσω τους φεύγοντας.

 

 

 

 

Παιχνίδια και παιδικά ρούχα, φωτογραφίες του Αϊλάν και του Γκαλίπ στοιχειώνουν το σπίτι και τον Αμπντουλάχ, ενώ οι εικόνες αποτελούν απάντηση σε όσους αναρωτιούνται γιατί αυτοί οι άνθρωποι εγκαταλείπουν τα σπίτια και τις ζωές τους.