X

Ενστάσεις για τις καταργήσεις φορέων του δημοσίου

Σωρεία ενστάσεων σε βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης για την κατάργηση / συγχώνευση 23 φορέων του δημοσίου, διατυπώνει το επιστημονικό συμβούλιο της Βουλής.

Ant1news

Στην 14σέλιδη έκθεση του για το νομοσχέδιο που συζητείται σήμερα και αύριο στην ολομέλεια της Βουλής, το επιστημονικό συμβούλιο αφήνει να εννοηθεί ότι οι αλλαγές στις δομές της δημόσιας διοίκησης δεν αποτελούν προϊόν εμπεριστατωμένης μελέτης και θέτει θέμα αντισυνταγματικότητας στην μεταβολή στο υπηρεσιακό καθεστώς των δημοσίων υπαλλήλων που έχει συνέπειες στην οργάνωση και λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών, καθώς «δεν συνάδει προς το συνταγματικό πλαίσιο που θεσπίζεται, δια του άρθρου 103 του Συντάγματος, όταν δεν βασίζεται σε προηγούμενο ανακαθορισμό λειτουργιών του κράτους και διοικητικής αναδιοργάνωσής του…».

Μπορεί, όπως αναφέρεται, κριτήριο των επιλογών να είναι δημοσιονομικοί λόγοι, όμως «οι σχετικές ρυθμίσεις πρέπει αφενός να εισάγονται με τήρηση των συνταγματικών αρχών, σύμφωνα με τις οποίες επιβάλλεται να διασφαλίζονται η ορθολογική, αποτελεσματική και διαρκής λειτουργία της διοικήσεως και η παροχή υπηρεσιών που επιβάλλεται να εξασφαλίζονται για τους διοικουμένους στο πλαίσιο του κοινωνικού κράτους δικαίου και αφετέρου να εναρμονίζονται με τις συνταγματικές εγγυήσεις που αφορούν το καθεστώς των δημοσίων υπαλλήλων».

Παρατηρήσεις διατυπώνονται σε ότι αφορά στην αυτοδίκαιη λύση των συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου, χωρίς αποζημίωση, θέτοντας  «ζήτημα συμβατού προς το άρθρο 5 του Συντάγματος, λαμβανομένου υπόψη ότι η ως άνω «αυτοδίκαιη λήξη» των εν λόγω συμβάσεων δεν συνοδεύεται από την καταβολή εύλογης έστω αποζημίωσης», αλλά και στην αυτοδίκαιη λύση συμβάσεων εργασίας αορίστου χρόνου, τονίζοντας πως σύμφωνα με τη νομολογία, μετά την πάροδο εύλογου χρόνου, δεν είναι επιτρεπτή, έστω κι αν κατά το χρόνο μετατροπής τους  δεν συνέτρεχαν οι προβλεπόμενες προϋποθέσεις

Για την αξιολόγηση των υπαλλήλων, προτείνεται «υπό το φως των αρχών της αμεροληψίας και της αξιοκρατίας να προβλεφθεί βαθμίδα για όλη την κλίμακα των βαθμολογιών», ενώ αναφέρεται ότι «δημιουργείται προβληματισμός ως προς το αν η αναγκαιότητα επιβολής των προτεινόμενων ποσοστώσεων για την επιδίωξη του επιδιωκόμενου από τον νόμο σκοπού είναι εμφανής και σαφώς διαγνώσιμη, ώστε να συνιστά αναλογικό, σύμφωνο προς το άρθρο 25 παρ. 1 του Συντάγματος, περιορισμό του δικαιώματος των δημοσίων υπαλλήλων να εξελίσσονται και να αξιολογούνται βάσει σαφώς προσδιορισμένων κριτηρίων επαγγελματικής ικανότητας και καταλληλότητας, σε σχέση προς το αντικείμενο της εργασίας τους και τα καθήκοντά τους…».