X

Σύγκρουση κορυφής στην Βουλή

Σε υψηλούς τόνους η πολιτική αντιπαράθεση μεταξύ του Α.Τσίπρα και του Κ.Μητσοτάκη. Οικονομία, τηλεοπτικές άδειες και Παιδεία στο κέντρο της κόντρας.

Ant1news

Την Παιδεία είχε θέμα η σημερινή προ ημερησίας διάταξη στη Βουλή, την οποία είχε ζητήσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης από την 1η Αυγούστου, ωστόσο, η κόντρα μεταξύ του Πρωθυπουργού και του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας κινήθηκε πολύ έξω από αυτήν. Οικονομία, τηλεοπτικές άδειες και οι αλλαγές στην Παιδεία βρέθηκαν στο επίκεντρο της πολιτικής αντιπαράθεσης των δύο αρχηγών.

Ο Αλέξης Τσίπρας ξεκίνησε την τοποθέτησή του αναφερόμενος στην ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης, εκτιμώντας ότι «θα κλείσει στην ώρα της», ενώ τόνισε ότι το ζήτημα του χρέους βρίσκεται για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Όπως είπε, τις επόμενες ημέρες κλείνει η πρώτη αξιολόγηση και θα δοθούν τα 2,8 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα περισσότερα θα πάνε στην αγορά, ενώ τόνισε ότι «η χώρα βρίσκεται σε ανάπτυξη από το γ' τρίμηνο και το 2017 μπορούμε να έχουμε ανάπτυξη κοντά στο 3%. Η ανεργία είναι υψηλή αλλά μειώθηκε τέσσερις μονάδες».

Σύγχρονο πλαίσιο για την εργασία

Προσπαθήσαμε πολύ, με στόχο να προχωρήσουμε αλλά παράλληλα να προστατεύσουμε τα λαϊκά στρώματα.
Στο πλαίσιο της β' αξιολόγησης θα διαπραγματευτούμε για να έχει η χώρα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο προστασίας των εργαζόμενων. Για να αποκατασταθούν οι συλλογικές διαπραγματεύσεις που καταργήθηκαν επί ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, σημείωσε ο πρωθυπουργός.

Ο Αλ. Τσίπρας είπε ότι γνωρίζει πως η αξιωματική αντιπολίτευση θα είναι απέναντι, γιατί έχει προστρέξει να στηρίξει τις πλέον ακραίες θέσεις. Όπως είπε, οι «σαρωτικές μεταρρυθμίσεις» που υποσχέθηκε στη ΔΕΘ προβλέπουν ομαδικές απολύσεις και ξεπούλημα του κράτους. «Εκεί είναι η διαφορά μας», είπε. Εμείς θέλουμε απομείωση του χρέους, χωρίς να προσφέρουμε ανταλλάγματα στους δανειστές.

 

Για τις τηλεοπτικές άδειες

Ο Αλέξης Τσίπρας έβαλε κατά της Αντιπολίτευσης και δη της Νέας Δημοκρατίας, λέγοντας πως έκανε ότι μπορεί για να μην διενεργηθεί και ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, ενώ αναφέρθηκε και στις αποκαλύψεις και καταγγελίες για προνομιακή αντιμετώπιση του επιχειρηματία Καλογρίτσα.

«Μετά είπαν ότι ο διαγωνισμός έγινε για να πάρει άδεια ο Καλογρίτσας για το ΣΥΡΙΖΑ TV, ζήτησε διευκόλυνση δεν του δόθηκε και έφυγε. Σε αυτόν τον τόπο ο νόμος ισχύει για όλους. Πάει κι η καραμέλα αυτή. Τώρα τι έχετε να πείτε;» είπε ο Πρωθυπουργός από το βήμα της Βουλής και συνέχισε: «ρυθμίζεται το τοπίο με έγγραφα προσβάσιμα, με πολλές δικλείδες ασφαλείας, διότι εμείς δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα».

 

"Αποκαταστήσαμε την κανονικότητα στα σχολεία μας"

Απευθυνόμενος στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης ο πρωθυπουργός είπε πως «Όλα όσα εξαγγείλατε στη ΔΕΘ, και δεν το αποκρύπτετε, μάλλον προϋποθέτουν νέες περικοπές στην Παιδεία. Πείτε μας, ποια ευρωπαϊκή χώρα θα έδινε 1,8% του ΑΕΠ της για την Παιδεία και θα ήθελε να ονομάζεται ευρωπαϊκή;» διερωτήθηκε.

«Αποκαταστήσαμε την κανονικότητα στα σχολεία μας, μετά από 7 χρόνια. Πρώτη φορά άνοιξαν χωρίς ελλείψεις σε βιβλία και καθηγήτες» τόνισε ο κ.Τσίπρας, για να προσθέσει πως πρώτη φορά εφαρμόστηκε ο νόμος για προσλήψεις 9100 εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής.

 

Όσο για τα θρησκευτικά, τόνισε ότι το μάθημα δεν μπορεί πια να έχει ομολογιακό χαρακτήρα αλλά ούτε οι ώρες του μειώνονται, ούτε μάθημα επιλογής γίνεται, ούτε χάνεται η αναφορά στο ορθόδοξο θρησκευτικό δόγμα, προσθέτοντας, ωστόσο, ότι στις μέρες μας, που στα σχολεία μας φοιτούν παιδιά που δεν ανήκουν σε ένα μόνο δόγμα, οφείλει να κάνει τους μαθητές να κατανοήσουν τη θρησκευτικότητα ως πτυχή της κοινωνικής πραγματικότητας.

Στη δευτερολογία του μάλιστα πρόσθεσε ότι το τελευταίο που θα ήθελε κανείς να κάνει θα ήταν η σύγκρουση με την Εκκλησία, ενώ συνέχισε την επίθεση προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη.

«Ήταν τιμή μου να συμμετέχω σε κάποιες από τις εξάρσεις του μαθητικού και φοιτητικού κινηματος. Είχα τη δυνατότητα να συμμετάσχω στους μαθητικούς αγώνες του '90-'91 ενάντια σε έναν αυταρχικό νόμο του πατέρα σας, όπως ήταν και τιμή μου να συμμετέχω στο φοιτητικό κίνημα, σε μια εποχή παρακμής του. Όμως αυτοί οι αγώνες πήγαν την κοινωνία μπροστά. Το πρόβλημά μας κ. Μητσοτάκη όταν με κατηγορείτε για τα δικά μου βιώματα, είναι μάλλον τα δικά σας βιώματα, γιατί μέχρι να ασχοληθείτε με την πολιτική δεν είχατε περάσει ούτε απ' έξω από δημόσιο σχολείο, γι' αυτό και δεν μπορείτε να το υπερασπιστείτε. Υπερασπίζεστε μόνο το ιδιωτικό" κατέληξε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, στην δευτερολογία του.

Τα κορυφαία πανεπιστήμια, παγκοσμίως, είναι δημόσια

«Τα κορυφαία πανεπιστήμια, παγκοσμίως, στην πλειοψηφία τους, είναι δημόσια. Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δεν είναι ευρωπαϊκή παράδοση, ο ευρωπαϊσμός σας είναι κούφιος» είπε, απευθυνόμενος στην ΝΔ, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας. Πρόσθεσε ότι όσοι προβάλλουν τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια ως πανάκεια, «έχουν αναρωτηθεί γιατί οι απόφοιτοί μας του κατασυκοφαντημένου δημόσιου πανεπιστημίου είναι περιζήτητοι παντού;»

«Δεν θέλουμε την κοινωνία του 1/3, την κοινωνία της ελίτ και των πληβείων. Θέλουμε μια κοινωνία καθολικής ευημερίας και ισότητας» τόνισε ο κ. Τσίπρας. Ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς για το έργο που παρέχουν σε πολύ δύσκολες συνθήκες, ενώ απευθύνθηκε στα παιδιά με ένα απόφθεγμα του Χαλίλ Γκιμπράν, λέγοντας: «η ζωή προχωρά μπροστά, δεν μένει στο χθες».

Στη δευτερολογία του τόνισε ακόμα ότι το πρόβλημα του κ. Μητσοτάκη δεν είναι ότι υπερασπίζεται την άποψη να υπάρχουν ιδιωτικά σχολεία και πανεπιστήμια, το πρόβλημά του είναι ότι μεροληπτεί υπέρ των ιδιωτικών σχολείων και πανεπιστημίων εναντίον της δημόσιας Παιδείας.

Όσον αφορά στους αιώνιους φοιτητές, τόνισε ότι το ζήτημα δεν είναι να κόψεις τους αιώνιους φοιτητές, το ζήτημα είναι να καταφέρουμε να μη γεννά το πανεπιστήμιο αιώνιους φοιτητές», είπε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, εντοπίζοντας μία από τις αιτίες στο εξεταστικό σύστημα που σπρώχνει φοιτητές να σπουδάζουν σε πανεπιστήμια που δεν αγαπούν. Επίσης κάλεσε τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης να «πει καθαρά στην ελληνική οικογένεια» ότι διαφωνεί με την κατάργηση του εξετασιοκεντρικού σχολείου.

Μητσοτάκης: Σκοπός του κ.Τσίπρα είναι ο διχασμός

 

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης ξεκίνησε την ομιλία του με επίθεση προς τον Αλέξη Τσίπρα, σημειώνοντας ότι, «ο Πρωθυπουργός αφιέρωσε 20 λεπτά της ομιλίας του για την τρέχουσα πολιτική κατάσταση, για να προσθέσει: Φαίνεται ότι ο λογογράφος σας έκανε λάθος και σας έδωσε την ομιλία προ τριών μηνών. Δεν έχετε ακούσε τίποτα το τελευταίο διάστημα για τις άδειες και για τον κ. Καλογρίτσα. Δεν έρχεστε ως κατήγορος στο θέμα της διαπλοκής, αλλά ως απολογούμενος.

Ο αρχηγός της ΝΔ, κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι αναφέρθηκε περισσότερο στα θέματα της επικαιρότητας και της διαπλοκής και λιγότερο στα θέματα της Παιδείας. «Κύριε Τσίπρα ο κόσμος ενδιαφέρεται για τα θέματα της Παιδείας και όχι πως θα ελέγξετε εσείς το τοπίο των Μέσων Ενημέρωσης» είπε ο κ. Μητσοτάκης και υποστήριξε ότι σκοπός του κ. Τσίπρα είναι να διχάσει ακόμη και στο θέμα της Παιδείας. «Σκοπός δικός μας είναι να ενώσουμε» υπογράμμισε.

Αναφερόμενος στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση που ήδη ζήτησε ο πρωθυπουργός για την διαφθορά και την διαπλοκή, ο κ. Μητσοτάκης είπε στη δευτερολογία του: «Τον Μάρτιο του 2016 είχατε ζητήσει συζήτηση για τη διαφθορά και την διαπλοκή. Η συζήτηση αυτή έγινε, και κατά γενική ομολογία υποστήκατε πανωλεθρία. Σε σχέση με τον Μάρτιο του 2016 τα δεδομένα έχουν αλλάξει, γιατί τότε δεν υπήρχε Καλογρίτσας, τράπεζα Αττικής, offshore της Αυγής. Χαίρομαι λοιπόν που κάνατε δεκτή την πρότασή μου για προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για τη διαφθορά και τη διαπλοκή».

Παράλληλα, ο κ. Μητσοτάκης ανέβασε τους τόνους και απάντησε προσωπικά στον Αλέξη Τσίπρα: «Με κατηγορήσατε ότι δεν έχω περάσει έξω από δημόσιο σχολείο. Είχα την δυνατότητα να σπουδάσω σε ένα κορυφαίο αμερικανικό δημόσιο πανεπιστήμιο. Είμαι σίγουρος ότι και εσείς αν μπορούσατε το ίδιο θα κάνατε, σκληρή δουλειά χρειάζεται. Μη με κατηγορείτε όμως ότι δεν έχω περάσει έξω από δημόσιο σχολείο, όταν εσείς στέλνετε τα παιδιά σας σε ιδιωτικό σχολείο. Η δική σας στάση αναδεικνύει την υποκρισία σας».

 

Πρώτη πολιτική προτεραιότητα η μεταρρύθμιση στην Παιδεία

«Η Παιδεία πρέπει να είναι πεδίο εθνικής συνεννόησης. Το μέλλον των παιδιών μας δεν μπορεί να είναι αντικείμενο μικροκομματικών αντεγκλήσεων», τόνισε ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης. «Η προχθεσινή επέτειος της δολοφονίας του Παύλου Μπακογιάννη», σημείωσε, «μας θύμισε πόσο απαραίτητη είναι στη δημόσια ζωή του τόπου η δυνατότητα να παραμερίζουμε τις διαφορές μας, υπηρετώντας το εθνικό καλό. Τότε, η πολιτική ηγεσία βρήκε το σθένος να υψώσει ένα ανάχωμα Δημοκρατίας. Αλλά τότε στη Βουλή και στην ηγεσία της Αριστεράς ήταν ο Χαρίλαος Φλωράκης και ο Λεωνίδας Κύρκος. Σήμερα, είναι ο Αλέξης Τσίπρας και ο Νίκος Παππάς».

«Για τη Νέα Δημοκρατία», υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης, «η μεταρρύθμιση στην Παιδεία αποτελεί πρώτη πολιτική προτεραιότητα… Η δική μας λογική, η δική μας επιλογή συνοψίζεται στο δίπτυχο ‘’ελεύθερο σχολείο’’ και ‘’αυτόνομο Πανεπιστήμιο’’. Σχολεία και Πανεπιστήμια, τα οποία δεν ελέγχονται ασφυκτικά, από το Υπουργείο Παιδείας, αλλά που εποπτεύονται παραγωγικά και με κριτήρια ποιότητας. Που βάζουν πρώτα τον πολίτη – δηλαδή πρώτα τον μαθητή και τον φοιτητή και όχι τον απρόσωπο γραφειοκράτη του Υπουργείου».

Στη δευτερολογία του επανήλθε στο θέμα του μαθήματος των θρησκευτικών σημειώνοντας: «Η απαραίτητη αναμόρφωση, τονίζω απαραίτητη αναμόρφωση, του μαθήματος των Θρησκευτικών πρέπει ή δεν πρέπει να γίνει σε συνεννόηση με την Εκκλησία της Ελλάδος;».

 

Οι έννοιες της αυτονομίας, της αξιολόγησης και της Αριστείας συνθέτουν αξιακά την πρόταση της ΝΔ 

«Μιλάμε συχνά», πρόσθεσε ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας «για τις έννοιες της αυτονομίας, της αξιολόγησης, της Αριστείας. Αυτές οι τρείς έννοιες συνθέτουν αξιακά την πρόταση που θα παρουσιάσουμε στον ελληνικό λαό, για την Παιδεία κατά το προσεχές διάστημα: Αυτονομία, διότι αν και η αυτόνομη λειτουργία των σχολικών μονάδων και το αυτοδιοίκητο των Ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων έχουν θεσμική κατοχύρωση, εντούτοις το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι από τα πιο συγκεντρωτικά στην Ευρώπη… Αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα, διότι η αποκέντρωση και η αυτονομία σε καμία περίπτωση δεν ταυτίζονται με την ασυδοσία, την αναξιοκρατία και την απουσία ελέγχου και λογοδοσίας. Αντίθετα, η αξιολόγηση πρέπει να γίνεται οργανωμένα, χρησιμοποιώντας σύγχρονες τεχνικές και να διασφαλίζει την ορθή και αποδοτική λειτουργία και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Η αξιολόγηση δεν μπορεί να είναι προαιρετική, ούτε απογυμνωμένη από παρεμβάσεις ενθάρρυνσης και επιβράβευσης της πρόσθετης προσπάθειας. Αλλά ούτε και από διορθωτικές παρεμβάσεις - μέσω επιμόρφωσης- όταν και όπου παρατηρούνται υστερήσεις».



Σε ό,τι αφορά την έννοια της Αριστείας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε: «Κατηγορηθήκαμε για τη χρήση αυτής της έννοιας από τη συγκυβέρνηση, ως θιασώτες του ‘’ελιτισμού’’, του ‘’κοινωνικού δαρβινισμού’’, των ‘’ολίγων’’. Η Αριστεία, όμως, δεν αφορά στους λίγους. Αφορά στους πολλούς. Αφορά στο σχολείο και το Πανεπιστήμιο ως μηχανισμούς κοινωνικής κινητικότητας και μηχανισμούς ατομικής προόδου και προκοπής – όπως συνέβη κατά τις τελευταίες δεκαετίες σε όλες τις γωνιές της πατρίδας μας».

Αναφερόμενος, κατόπιν, ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στους βασικούς άξονες της πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, σημείωσε πως «η καρδιά της εκπαίδευσης χτυπά στο δημόσιο σχολείο, στο νηπιαγωγείο, στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Όλα ξεκινούν από την προσχολική αγωγή» και επανέλαβε τη δέσμευσή του ότι «με Κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας κανένα παιδί δεν θα βρεθεί εκτός παιδικού σταθμού».

Επίθεση για την Παιδεία από τα κόμμα της αντιπολίτευσης

Διμέτωπη κριτική άσκησε η επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Φώφη Γεννηματά, σε κυβέρνηση και ΝΔ στα ζητήματα Παιδείας. Υποστήριξε ότι όλες οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση έχουν τη σφραγίδα του ΠΑΣΟΚ και της Δημοκρατικής Παράταξης και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι ξεπέρασε και τη προδιδακτορική Δεξιά στο ξήλωμα των μεταρρυθμίσεων στη Παιδεία και προσπαθεί να εγκαθιδρύσει το δικό της καθεστώς.

«Για τον κ. Τσίπρα η αριστεία είναι ρετσινιά, για τον κ. Μητσοτάκη είναι μέσο αναπαραγωγής της ελίτ, για εμάς τους σοσιαλιστές, είναι προτεραιότητα στην εκπαίδευση», υπογράμμισε η Φώφη Γεννηματά και αναφερόμενη στην διελκυστίνδα για τα θρησκευτικά, είπε ότι ο πρωθυπουργός χρησιμοποιεί τον Φίλη πολλές φορές και σήμερα τον κρεμάει και στα μανταλάκια.

Με τη γνωστή λαϊκή ρήση «το ΄να χέρι νίβει τ΄ άλλο και τα δυο το πρόσωπο», ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας κατηγόρησε κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση ότι προσεγγίζουν το ζήτημα της Παιδείας με τον ίδιο τρόπο.

«Ο πρωθυπουργός έδωσε άριστα 20 στο υπουργείο Παιδείας χωρίς καμία ντροπή, για την επιτυχία να ανοίξουν χωρίς προβλήματα τα σχολεία», είπε ο Δημήτρης Κουτσούμπας και κατηγόρησε την κυβέρνηση για υποκρισία όταν υποστηρίζει ότι τα σχολεία επέστρεψαν στην κανονικότητα. «Έλεος! Η καθημερινότητα για τη λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της είναι πολύ διαφορετική», είπε ο γγ του ΚΚΕ και αναρωτήθηκε σε ποια καθημερινότητα επέστρεψαν τα σχολεία, όταν η λαϊκή οικογένεια, ρημαγμένη από τους φόρους, έχει μπροστά της τα έξοδα για τα φροντιστήρια, τις ξένες γλώσσες, για αθλητική δραστηριότητα και τη σχολική τσάντα που πρέπει να γεμίσει με την περίφημη σχολική λίστα.

Σε υψηλούς τόνους και με επιθετική διάθεση, ο Σταύρος Θεοδωράκης, επέκρινε την κυβέρνηση για την ανατροπή, όπως είπε, της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που είχε γίνει τα τελευταία χρόνια. Ο επικεφαλής του Ποταμιού, ντυμένος με γραβάτα, λόγω της σπουδαιότητας της συζήτησης, όπως δήλωσε, κατηγόρησε όλα τα κόμματα και όχι μόνο αυτά που κυβέρνησαν, για τη σημερινή εικόνα της Παιδείας, λέγοντας:

«Τα σχολεία και ιδιαίτερα τα πανεπιστήμια, ήταν πάντα στα χέρια των κομμάτων, άρα η ευθύνη για το κατάντημα της Παιδείας είναι διακομματική». Παράλληλα αναρωτήθηκε, για ποιά δημόσια εκπαίδευση μιλάμε και τόνισε: «Είμαστε υπερήφανοι που τα παιδιά μας παιδεύονται περισσότερο, οι γονείς πληρώνουν περισσότερο, για να έχουμε το χειρότερο εκπαιδευτικό σύστημα στην Ευρώπη» και κατέληξε λέγοντας: «Η ζημιά που κάνουμε στην οικονομία μπορεί κάποτε να διορθωθεί. Η ζημιά που κάνουμε στην Παιδεία δεν διορθώνεται με νόμους και υπουργικές αποφάσεις».

Με κατηγορίες εναντίον της προηγούμενης κυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ για απαξίωση της Παιδείας και της σημερινής ηγεσίας της ΝΔ, για το πρόγραμμά της, ο πρόεδρος των ΑΝΕΛ, Πάνος Καμμένος, υπεραμύνθηκε του έργου της σημερινής κυβέρνησης, λέγοντας πως κατάφερε πολύ περισσότερα από όσα έγιναν στον τομέα, τα τελευταία 15 χρόνια. Όπως είπε, επί των ημερών Σαμαρά - Βενιζέλου, υπήρξε η δημόσια δέσμευση ότι το 2018 θα φτάσει ο προϋπολογισμός για την Παιδεία στο 1,9% του ΑΕΠ, ενώ η σημερινή κυβέρνηση, διατήρησε στο 2,8% του ΑΕΠ τους πόρους για την Παιδεία.

Σχολιάζοντας την εξαγγελία του Κυριάκου Μητσοτάκη, για είσοδο όλων των παιδιών στους παιδικούς σταθμούς, ο κ. Καμμένος έθεσε το ερώτημα πώς θα συμβεί αυτό, όταν ο πρόεδρος της ΝΔ, αντί να ανακοινώνει αυξήσεις στον προϋπολογισμό για την Παιδεία, ακολουθεί το πρόγραμμα της μείωσης του προϋπολογισμού, που φτάνει στο 1,9% του ΑΕΠ και το μειώνει επιπλέον 800 εκατομμύρια. Ανέφερε δε, πως φέτος μπήκαν 20.000 παιδιά στους παιδικούς σταθμούς, με κονδύλια που εξοικονομήθηκαν από μέρος των ποσών που πλήρωσαν οι τηλεοπτικοί σταθμοί.

«Το θέμα της Παιδείας είναι πολύ σοβαρό και δεν σηκώνει ένας υπουργός να γκρεμίζει ό,τι έκανε ο προηγούμενος ή μία κυβέρνηση να θεωρεί λάθος ό,τι έκανε η προηγούμενη». Αυτό υπογράμμισε ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων, Βασίλης Λεβέντης, δίνοντας έμφαση στη συναίνεση και τη συνεννόηση όλων των πολιτικών κομμάτων, ιδιαίτερα ανάμεσα σε ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ.

«Αν αλλάξουμε το Σύνταγμα, ένας από τους όρους που πρέπει να βάλουμε στα ζητήματα της Παιδείας είναι να χρειάζονται τα 4/5 για να γίνονται αλλαγές», τόνισε ο κ. Λεβέντης. Ταυτόχρονα, ξεκαθάρισε ότι το κόμμα του τάσσεται υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων, αφού όμως πρώτα εξυγιανθούν τα κρατικά πανεπιστήμια από τον κομματισμό.

"Δεν υπάρχει κοινωνική διάκριση στην παιδεία που να μην την έχει υπερασπιστεί ο κ. Μητσοτάκης", σχολίασε η κυβερνητική εκπρόσωπος, Όλγα Γεροβασίλη με αφορμή την ομιλία του προέδρου της ΝΔ για την Παιδεία, στη Βουλή. 

Οι δευτερολογίες των υπόλοιπων πολιτικών αρχηγών: