X

Ερώτηση της ΝΔ για το επιπλέον μισό δις ευρώ σε εργολάβους

«Μόνον για τρεις αυτοκινητόδρομους η Κυβέρνηση συμφώνησε να δώσει στους εργολάβους επιπλέον 465.000.000 ευρώ», τονίζουν 42 βουλευτές του κόμματος

Ant1news


Η επανεκκίνηση της κατασκευής μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, που διακόπηκε με ευθύνη της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, κοστίζει ακριβά στο Δημόσιο και τους φορολογούμενους, επισημαίνουν 42 βουλευτές της ΝΔ με ερώτηση που κατέθεσαν στους συναρμόδιους Υπουργούς Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. 

Υπογραμμίζουν σχετικά ότι μόνον για τους τρεις αυτοκινητόδρομους (Ιονία Οδός, Ολυμπία Οδός, Κεντρική Οδός) η Κυβέρνηση συμφώνησε να δώσει στους εργολάβους επιπλέον 465.000.000 ευρώ, ενώ εκκρεμεί η συμφωνία για τον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου. 

Καταλογίζουν την ευθύνη για τις καθυστερήσεις  στην Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, «η οποία με την ανικανότητα, τα πισωγυρίσματα, τη ματαίωση διαγωνισμών και την επιβολή κεφαλαιακών ελέγχων, οδήγησε τα έργα σε αδράνεια, με αποτέλεσμα να υπάρχουν ασφυκτικά περιθώρια για την ολοκλήρωσή τους». 

Ταυτόχρονα, τονίζουν ότι «η κατάτμηση του αυτοκινητόδρομου Πύργου – Πατρών και το γεγονός ότι και τα τρία τμήματα του έργου δόθηκαν στον όμιλο Καλογρίτσα (που τυγχάνει να είναι κουμπάρος του κ. Σπίρτζη) εγείρει ζήτημα ηθικής τάξης (δεδομένης και της επικαιρότητας των τηλεοπτικών αδειών), καθώς και σημαντικά ερωτήματα για την ανάγκη και τη σκοπιμότητα κατάτμησης του έργου, που, εν τέλει, το μοναδικό αποτέλεσμα είναι ότι οδήγησε στη σημαντική αύξηση του κόστους κατασκευής του». 

Καταλήγοντας, οι βουλευτές της Ν Δ σημειώνουν ότι «η καθυστέρηση στην κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων, σε συνδυασμό με την αύξηση του κόστους κατασκευής τους, η οποία βαρύνει αποκλειστικά τον κρατικό προϋπολογισμό, έχουν σημαντικές επιπτώσεις τόσο στην οικονομία της χώρας όσο και στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, στη λειτουργία της τοπικής οικονομίας, τη μείωση της ανεργίας και την ανάπτυξη». 

Με βάση τα παραπάνω, οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας ρωτούν τους συναρμόδιους Υπουργούς: 

Ποιο είναι συνολικά το επιπλέον κόστος των συμφωνιών για την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων (Αιγαίου, Μορέας, Ιόνια, Ολυμπία και Κεντρική Οδός) μέχρι τον Μάρτιο του 2017; Ποια επιπλέον ποσά έχουν δαπανηθεί ή θα δαπανηθούν, βάσει των νέων συμφωνιών, για την ολοκλήρωση κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων;

Θα αποδοθούν ευθύνες για τις σημαντικές καθυστερήσεις στα έργα των αυτοκινητοδρόμων που είχαν ως αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση του κόστους κατασκευής τους και την περαιτέρω επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού;