X

“Πυρά” κατά Τσίπρα για την ομιλία του στα εγκαίνια της Κορίνθου - Πατρών

Πώς σχολίασαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης όσα είπε ο Πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του δρόμου.

Ant1news

"Βολές" εναντίον του Πρωθυπουργού για την ομιλία του στα εγκαίνια του νέου οδικού άξονα Κορίνθου - Πατρών εξαπολύουν τα κόμματα της αντιπολίτευσης. 

«Σήμερα, εγκαινιάζεται ένα πολύ μεγάλο έργο. Ένα έργο το οποίο – όπως όλοι γνωρίζουμε – σχεδιάστηκε και ξεκίνησε το 2007. Σήμερα, δε νομίζω ότι είναι η κατάλληλη ημέρα για να μπούμε σε μια αντιπαράθεση με την Κυβέρνηση για το ποιος έκανε τι. Και αυτό, άλλωστε, δεν αφορά και τον κόσμο» αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της ΝΔ Κώστας Καραμανλής.

Όμως, συμπληρώνει ότι «καλό είναι να γνωρίζουμε πως τα έργα αυτά όταν ήρθαν στη Βουλή το 2007 – και ιδίως το συγκεκριμένο έργο – ο ΣΥΡΙΖΑ τότε, δυστυχώς, το καταψήφισε για περιβαλλοντολογικούς λόγους». 

«Ας αφήσουμε, όμως, το χθες, ας δούμε το αύριο κι ας κάτσουμε με προσοχή όλοι μαζί – τόσο ο πολιτικός όσο και ο τεχνικός κόσμος – να εκπονήσουμε, όπως και πριν από 10 χρόνια, ένα σοβαρό σχέδιο υποδομών για την επόμενη δεκαετία. Διότι τελικά αυτό είναι αναγκαίο, και για την ανάπτυξη της χώρας, αλλά και για να φύγουμε επιτέλους από τον φαύλο κύκλο της ύφεσης» καταλήγει ο Κώστας Καραμανλής. 

 

«Η Ολυμπία Οδός που εγκαινιάζετε σήμερα κ. Πρωθυπουργέ, δεν ανήκει σ’ εσάς, ανήκει στον ελληνικό λαό. Το ότι εγκαινιάζετε τον άξονα εσείς είναι μια μικρή λεπτομέρεια. Ως Αντιπολίτευση ξοδεύσατε τόνους μελάνης για να κατηγορήσετε και να καταψηφίσετε στη Βουλή τις Συμβάσεις Παραχώρησης, ενώ οργανώσατε τα κινήματα «δεν πληρώνω» για να εκπροσωπήσουν τη δική σας «λύση» του προβλήματος” αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο υπεύθυνος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για Ενέργεια, Περιβάλλον και Υποδομές, Γιάννης Μανιάτης.

«Οι οδικοί άξονες που σήμερα εγκαινιάζετε» συνεχίζει, «σχεδιάστηκαν και προκηρύχτηκαν με διεθνείς διαγωνισμούς ως συγχρηματοδοτούμενα έργα από τις αρχές του 2001. Μετά από αρκετά χρόνια καθυστερήσεων και δολιχοδρομιών η ΝΔ έφερε τις συμβάσεις παραχώρησης το 2007 που αποδείχθηκαν εκ του αποτελέσματος ατελείς και προβληματικές.
Σήμερα, πανηγυρίζετε με περισσό θράσος για την ελάχιστη συμβολή σας στο έργο της Ολυμπίας Οδού. Οικειοποιήστε τη συστηματική δουλειά των πολιτικών σας αντιπάλων των τελευταίων κυβερνήσεων, με αμετροέπεια και απουσία πολιτικού ήθους, χωρίς να αναγνωρίσετε ότι ουσιαστικά σας πήγε το κύμα από μόνο του στην τελική ολοκλήρωση ενός έργου που το παραλάβατε στο 80% της ολοκλήρωσής του. Προσθέσατε 214 εκατ. € ως αποζημίωση καθυστερήσεων και πριμ επιτάχυνσης σε παραχωρησιούχο και κατασκευαστή, αποτέλεσμα των σοβαρών καθυστερήσεων του έργου λόγω των τραγικών σας διαπραγματεύσεων, του Μνημονίου ΙΙΙ-Τσίπρα και των capital controls».

«Το μόνο έργο της Ολυμπίας Οδού που δρομολογήσατε ήταν ο τεμαχισμός του άξονα «Πάτρα – Πύργος» σε 8 τμήματα, τα 4 από τα οποία έχει ήδη αναλάβει ο δικός σας εργολάβος, ο αρμόδιος επίσης για τις τηλεοράσεις και τα βοσκοτόπια. Σπουδαίο έργο διαφάνειας και ανταγωνισμού!» προσθέτει ο κ. Μανιάτης και καταλήγει:  «αντί για εγκαίνια στα έργα άλλων, έχετε χρέος να στηρίξετε τις αναπτυξιακές πρωτοβουλίες Υποδομών του κατασκευαστικού κλάδου που βρήκατε έτοιμες και με ευθύνη της κυβέρνησής σας καταρρέουν, με την ανεργία να πλησιάζει το 80%».

 

Ο κ. Μανιάτης με άλλη ανακοίνωσή του στρέφει τα βέλη του και προς τον Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη. Όπως αναφέρει «αποτελεί πολιτική και ιστορική απρέπεια, ο Υπουργός των ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ κ. Χρ. Σπίρτζης να ταυτίζει ως εμπνευστές του τον Πρωθυπουργό των δύο μνημονίων, του χρέους των 80 δις € και της εκχώρησης στους δανειστές του συνόλου της εθνικής περιουσίας, Αλ. Τσίπρα, με τον ιστορικό ηγέτη και ιδρυτή του ΠΑΣΟΚ, Ανδρέα Παπανδρέου.Ας αρκεστούν στη  χυδαιότητα των λόγων και πράξεων τους σε βάρος της αισθητικής και του ορθολογισμού της σημερινής γενιάς. Δεν τους επιτρέπεται η πολιτική καπηλεία του ονόματος ενός μεγάλου πολιτικού, που ένωσε τους πολίτες κι έκανε πράξη την εθνική περηφάνια και την κοινωνική αλληλεγγύη».

 

«Οι τέσσερις νέοι οδικοί άξονες που εγκαινιάζονται αυτές τις μέρες, είχαν πει ότι θα μας στοιχίσουν 1.8 δις και τελικά το κόστος τους ξεπέρασε τα 6 δις! Σχεδόν 2 ΕΝΦΙΑ επιπλέον!» αναφέρει σε σχόλιό του στο facebook ο Σταύρος Θεοδωράκης και συνεχίζει:
« Τα στοιχεία που αποκαλύπτονται είναι απίστευτα. Εκτός από τις προφανείς ευθύνες ορισμένων εργολάβων, το κόστος εκτοξεύτηκε κυρίως λόγω της ανικανότητας και της αργοπορίας του… Δημοσίου! Οι υπηρεσίες του δεν κατάφερναν δηλαδή να ολοκληρώσουν απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές ανασκαφές στους χρόνους που είχαν δεσμευτεί και έτσι πληρώσαμε τεράστιες ρήτρες αποζημιώσεων (στους εργολάβους). Βέβαια και εδώ, όπως και σε κάθε άλλη σπατάλη και κακοδιαχείριση δημόσιου χρήματος, δεν θα ψάξουμε για ευθύνες. Όσοι ήταν ανίκανοι, όσοι έκαναν λάθος εκτιμήσεις, όσοι είχαν δόλο, δεν θα αναζητηθούν.

Ούτε για τις καθυστερήσεις θα τιμωρηθεί κανείς. Μαλιακός -Κλειδί και Κόρινθος - Καλαμάτα θα έπρεπε να ήταν έτοιμοι το 2012, ο Ε65 και η Ιονία Οδός το 2013 και το Ελευσίνα - Πάτρα το 2014».

«Να τους χαιρόμαστε, λοιπόν, τους νέους δρόμους. Η Ελλάδα τους είχε ανάγκη. Να θυμόμαστε όμως και τα επιπλέον 4 δις που κάποιοι «πέταξαν». Και πριν κόψουμε τις κορδέλες ας κρατήσουμε ενός λεπτού σιγή για τα χαμένα δισεκατομμύρια» καταλήγει στο σχόλιό του.