X

Εξαρθρώθηκε σπείρα που έκλεβε πολυτελή τζιπ (φωτο)

Πάνω από 300.000 ευρώ η λεία από τις κλοπές. Πως δρούσε η εγκληματική οργάνωση.

Ant1news

Στην εξάρθρωση εγκληματικής ομάδας, η οποία δραστηριοποιείτο στην κλοπή πολυτελών οχημάτων, κυρίως τζιπ, προχώρησε η ΕΛΑΣ, ύστερα από οργανωμένη αστυνομική επιχείρηση, που πραγματοποιήθηκε στις 25 Ιουλίου, σε περιοχές του κέντρου των Αθηνών, της Δυτικής Αττικής, των νοτίων προαστίων και της Εύβοιας.

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου της ΕΛΑΣ, συνελήφθησαν 9 μέλη της οργάνωσης και συγκεκριμένα, 8 Έλληνες ηλικίας από 28 έως 30 χρόνων και ένας 36χρονος υπήκοος Αλβανίας.

Σε βάρος τους σχηματίστηκε κακουργηματικού χαρακτήρα δικογραφία για τα κατά περίπτωση αδικήματα της συγκρότησης, ένταξης και συμμετοχής σε εγκληματική οργάνωση, διακεκριμένες κλοπές οχημάτων κατ΄ επάγγελμα και συνήθεια και νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες.

Από τις μέχρι τώρα έρευνες έχουν εξιχνιαστεί 11 περιπτώσεις κλοπών και μία απόπειρα κλοπής πολυτελών αυτοκινήτων, ενώ το οικονομικό όφελος που αποκόμισε η συγκεκριμένη εγκληματική ομάδα από την παράνομη δράση της, εκτιμάται ότι υπερβαίνει τις 300.000 ευρώ.

 

Αναφορικά με τον τρόπο δράσης της οργάνωσης, προέκυψε ότι τα μέλη της είχαν κατανείμει μεταξύ τους διακριτούς ρόλους και συγκεκριμένα: Ορισμένα από τα μέλη εντόπιζαν οχήματα, που ήταν εύκολο να αφαιρεθούν, καθώς ήταν σταθμευμένα σε εξωτερικούς χώρους ή σε «ανοιχτούς» ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης (πυλωτές).

Στη συνέχεια, έτερα μέλη προέβαιναν στην αφαίρεσή τους, αφού πρώτα ερευνούσαν το εσωτερικό τους για να διαπιστώσουν εάν ήταν εφοδιασμένα με συστήματα γεωγραφικού εντοπισμού ( GPS ). Επιπλέον, προς διευκόλυνση της δράσης τους, χρησιμοποιούσαν ειδικό τεχνικό εξοπλισμό (laptops με ειδικό λογισμικό και προγράμματα), που συνδέονταν με το διαγνωστικό των οχημάτων, τον οποίο είχαν προμηθευτεί από το εξωτερικό.

Ακολούθως μετέφεραν και στάθμευαν τα οχήματα, για μικρό χρονικό διάστημα (3 έως 4 ημέρες), σε σημεία που παρουσίαζαν περιορισμένη κίνηση, τοποθετώντας σε αυτά κουκούλες και στη συνέχεια είτε τα μετέφεραν σε υπόγειους χώρους στάθμευσης, είτε τα επέστρεφαν στους ιδιοκτήτες τους, (σε περίπτωση μεσολάβησης τρίτου προσώπου), απαιτώντας την καταβολή χρηματικού ποσού.

 

Στη συνέχεια προέβαιναν, είτε στην αποσυναρμολόγηση των οχημάτων ώστε να τα διαθέσουν ως ανταλλακτικά, είτε στην απευθείας διάθεσή τους προς πώληση, αφού προηγουμένως πλαστογραφούσαν τους αριθμούς πλαισίου.

Μάλιστα τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, εισήγαγαν από το εξωτερικό οχήματα ιδίου τύπου, προκειμένου να χρησιμοποιήσουν τα έγγραφά τους για την πλαστογράφηση των οχημάτων ιδίου τύπου που αφαιρούσαν.

Για την απόκρυψη της δράσης τους και την αποφυγή του εντοπισμού τους από τις διωκτικές Αρχές, χρησιμοποιούσαν τηλεφωνικές συνδέσεις, ενεργοποιημένες σε αλλοδαπούς υπηκόους (ghost phones), ενώ συνομιλούσαν με κωδικοποιημένες εκφράσεις και ειδική ορολογία.

 

Σύμφωνα με τον κ. Χρονόπουλο ο τρόπος ζωής των μελών της οργάνωσης ήταν πολυτελής, παρόλο που δεν εργάζονταν, ενώ οι περισσότεροι είχαν συλληφθεί κατά το παρελθόν για παρόμοια αδικήματα.

Οι συλληφθέντες με τη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος τους οδηγήθηκαν στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, όπου παραπέμφθηκαν για τη διενέργεια κύριας ανάκρισης, ενώ η έρευνα συνεχίζεται προκειμένου να εξακριβωθεί το εύρος της παράνομης δραστηριότητας της εγκληματικής οργάνωσης.