X

Στάση εργασίας στον Ηλεκτρικό τη Δευτέρα

Συνεχίζεται η κόντρα Σπίρτζη - εργαζομένων για το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Ποιές ώρες θα ακινητοποιηθούν οι συρμοί. Τι υποστηρίζουν ΝΔ, ΔΗ.ΣΥ και ΚΚΕ.

Ant1news

Με ανακοίνωση της η ΣΤΑΣΥ ενημερώνει ότι την προσεχή Δευτέρα 9 Οκτωβρίου, οι εργαζόμενοι στον Ηλεκτρικό θα προχωρήσουν σε στάση εργασίας από τις 12:00 ως τις 15:00, ζητώντας να ανακαλέσει ο Υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, τις απειλές σε βάρος των εργαζομένων, μετά την απόφαση τους να αναστείλουν την έκδοση ηλεκτρονικών εισιτηρίων.

Ταυτόχρονα, ταλαιπωρία περιμένει και τους επιβάτες του τραμ την Κυριακή, λόγω διεξαγωγής αθλητικής διοργάνωσης.

Οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑΣΥ, επισημαίνουν ότι υπάρχουν 5 «ανοιχτά» θέματα στο ηλεκτρονικό εισιτήριο που θα γίνουν αιτία ταλαιπωρίας, τονίζοντας μεταξύ άλλων:

Κατά την πρώτη ημέρα λειτουργίας του νέου συστήματος έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου στο δίκτυο της ΣΤΑ.ΣΥ, σύμφωνα με τις εντολές του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρ. Σπίρτζη, η ταλαιπωρία των επιβατών ήταν πολύ μεγάλη και οι εντάσεις και οι διαπληκτισμοί με τους εργαζόμενους συνεχείς.

Ενδεικτικά, αναφέρουμε ορισμένα από τα ζητήματα, που θέσαμε και πρέπει άμεσα να αντιμετωπιστούν.

1.Δεν υπάρχει καμία προετοιμασία για την αντικατάσταση στο τέλος του μηνός εκατοντάδων χιλιάδων χάρτινων καρτών με ηλεκτρονικές στα 15 σημεία πώλησης.

2.Δεν έχουν γίνει από τα αρμόδια Υπουργεία οι αναγκαίες ενέργειες για την ελεύθερη μετακίνηση των δικαιούχων (ΑΜΕΑ, άνεργοι κ.α)

3.Δεν έχει γίνει προμήθεια του αναγκαίου αριθμού ηλεκτρονικών εισιτηρίων για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες της απλής διαδρομής. Έτσι, οι επιβάτες θα είναι αναγκασμένοι να αγοράσουν ημερήσιο εισιτήριο, που κοστίζει πολύ ακριβότερα.

4.Δεν έχουν ενημερωθεί οι επιβάτες για τη λειτουργία του νέου συστήματος.

5.Δεν έχει τοποθετηθεί  σύστημα ηλεκτρονικών πληρωμών POS σε όλα τα εκδοτήρια.

Είναι προφανές ότι μετά απ’ αυτές τις παρατηρήσεις μας η ευθύνη για την ταλαιπωρία των επιβατών θα βαρύνει αποκλειστικά και προσωπικά τον κ. υπουργό, που εμμένει στη βιαστική λειτουργία του νέου συστήματος αδιαφορώντας για τις συνέπειες σε επιβάτες και εργαζόμενους.

 

ΝΔ: να σταματήσει η ταλαιπωρία των πολλών για χάρη των λίγων

Ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, Κώστας Καραμανλής, αναφερόμενος στο ζήτημα που προέκυψε με το ηλεκτρονικό εισιτήριο δήλωσε.

«Το φιάσκο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που αντιμετωπίζει αυτές τις μέρες το επιβατικό κοινό, αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι αυτή η Κυβέρνηση δεν μπορεί να χειριστεί ούτε το πιο απλό θέμα.  

Επί μήνες καλούσαμε το Υπουργείο να ξεκινήσει σταδιακά τη λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος, αλλά δυστυχώς δεν βρήκαμε καμιά ανταπόκριση.  

Κι ενώ επί τόσο καιρό δεν έκαναν τίποτα, χωρίς την παραμικρή προεργασία, αποπειράθηκαν, μέσα σε ένα βράδυ, να ξεκινήσει η λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου... Χωρίς να έχει προηγηθεί ούτε η απαραίτητη εκπαίδευση και ενημέρωση των αρμοδίων υπαλλήλων, ούτε η ελάχιστη εξοικείωση του επιβατικού κοινού.  

Οι εσωτερικές κόντρες του Υπουργείου με τους συνδικαλιστικούς φορείς δεν απασχολούν το επιβατικό κοινό.

Αυτό που ενδιαφέρει τους πολίτες είναι η εύκολη και γρήγορη προμήθεια εισιτηρίου και η απρόσκοπτη και ασφαλής λειτουργία των μέσων μαζικής μεταφοράς.  

Πρέπει, επιτέλους, να σταματήσει η ταλαιπωρία των πολλών για χάρη των λίγων».

 

Δημοκρατική Συμπαράταξη: εξιτήριο για Τσίπρα και Κυβέρνηση

Ο υπεύθυνος της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για Ενέργεια, Περιβάλλον, Υποδομές, Γιάννης Μανιάτης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Απίστευτος τραγέλαφος εκτυλίσσεται με το ηλεκτρονικό εισιτήριο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σταθερής τροχιάς. Ένα ακόμη αποτέλεσμα της κυβερνητικής ανικανότητας και της έλλειψης στοιχειώδους προετοιμασίας. Οι συνδικαλιστές δείχνουν ως υπεύθυνο τον υπουργό Μεταφορών, ο κ. Σπίρτζης τους συνδικαλιστές και οι επιβάτες δοκιμάζονται. Εγκαινιάσθηκαν τα ηλεκτρονικά εισιτήρια, αλλά δεν διατίθενται ακόμη ούτε σε κεντρικά εκδοτήρια.

Τα εκδοτήρια συνεχίζουν να διαθέτουν τα χάρτινα, παρά την επίσημη ανακοίνωση για κατάργησή τους. Πολλές ηλεκτρονικές πύλες δεν έχουν ενεργοποιηθεί, με κίνδυνο να μεταβληθούν σε παγίδες για τους επιβάτες.

Μετά τις ζημιές εκατομμυρίων που προκάλεσαν οι δήθεν φιλολαϊκές τους πολιτικές, μετά το ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντί πινακίου φακής, τώρα καταστρέφουν και το τελευταίο κομμάτι των αστικών δημοσίων συγκοινωνιών. Κυβέρνηση και Υπουργός πρέπει επιτέλους να σεβαστούν τους πόρους των φορολογουμένων πολιτών και να αντιμετωπίσουν υπεύθυνα το πρόβλημα, ως όφειλαν εξ αρχής.

Μετά το κίνημα «δεν πληρώνω», την ανοχή στις επιθέσεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και την τρομοκράτηση των ελεγκτών, προχωρούν ακάθεκτοι στη διάλυση του συστήματος της δημόσιας συγκοινωνίας. Γιατί σε όλες τις περιπτώσεις η κυβέρνηση είναι αυτή που οφείλει να διασφαλίζει όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την πετυχημένη εφαρμογή ενός μέτρου, που με δική της ευθύνη έχει καθυστερήσει αδικαιολόγητα για πολλούς μήνες.

Ασυδοσία, ασέβεια, ανασφάλεια, ανικανότητα, αναποτελεσματικότητα, είναι μερικές εκδοχές από το στερητικό «Α» που ταιριάζουν στις καταστροφικές παραπολιτικές επιλογές του κου Σπίρτζη και της κυβέρνησης Τσίπρα για τις συγκοινωνίες. Κύριε Τσίπρα, εσείς και οι Υπουργοί σας το μόνο που μπορείτε πια να κάνετε είναι να παραδώσετε το εξιτήριο σας από τη διακυβέρνηση της χώρας προς όφελος της κοινωνίας.

 

ΚΚΕ: αγώνας για να μην εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Σε ανακοίνωση του το ΚΚΕ τονίζει ότι «η θέσπιση του ηλεκτρονικού εισιτήριου, με τον τρόπο που επιχειρεί να το εφαρμόσει η κυβέρνηση, πέρα από τα υπαρκτά πρακτικά και τεχνικά προβλήματα, για τα οποία έχει την ευθύνη, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την αύξηση της τιμής του κομίστρου και της μείωσης των δρομολογίων, καθώς και το μαζικό φακέλωμα εκατοντάδων χιλιάδων επιβατών, που μετακινούνται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Συγκεκριμένα, η προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα, που προορίζεται να αντικαταστήσει τη σημερινή κάρτα απεριορίστων διαδρομών, η οποία απευθύνεται στους επιβάτες που χρησιμοποιούν συστηματικά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (εργαζόμενοι κλπ.), περιέχει υποχρεωτικά τον ΑΜΚΑ, με όλα τα προσωπικά στοιχεία του επιβάτη. Έτσι, θα μπορεί να καταγράφεται αναλυτικά και να ελέγχεται, μέσω της βάσης δεδομένων που έχει δημιουργηθεί, κάθε μετακίνηση καθενός επιβάτη ξεχωριστά.

Τα προσωπικά αυτά δεδομένα, θα είναι στη διάθεση και θα μπορούν να αξιοποιούνται, με κάθε τρόπο, από επιχειρηματικούς ομίλους, κρατικούς φορείς, υπηρεσίες, κλπ. Καταργείται δηλαδή ουσιαστικά το δικαίωμα της ελεύθερης, ανώνυμης μετακίνησης των επιβατών, με αποτέλεσμα να εκτίθεται επικίνδυνα η κοινωνική δραστηριότητα και η ιδιωτική ζωή τους. Πρέπει να σημειωθεί μάλιστα, ότι ο ΟΑΣΑ δε συμμορφώθηκε πλήρως ούτε με τις υποδείξεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, που είχε επισημάνει αυτό το σοβαρό κίνδυνο, γι’ αυτό και είχε απορρίψει αρχικά το αίτημά του.

Παράλληλα, προετοιμάζεται το έδαφος, στο όνομα του «εξορθολογισμού» και με εργαλείο το ηλεκτρονικό εισιτήριο, για την αύξηση της τιμής του κομίστρου, όπως και τη μείωση ή και κατάργηση δρομολογίων, αφού αυτά θα εξαρτώνται από την απόσταση της διαδρομής και τον αριθμό των επιβατών αντίστοιχα.

Το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα, να αγωνιστούν για να μην εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο, όπως το προωθεί η κυβέρνηση, για μείωση της τιμής του εισιτηρίου κατά 50%, δωρεάν μετακίνηση ανέργων, φοιτητών, μαθητών, σπουδαστών, ΑμεΑ, συνταξιούχων, πλήρη κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των αστικών συγκοινωνιών από τον κρατικό προϋπολογισμό, που θα καλύπτει τις ανάγκες για μετακίνηση του λαού της Αττικής.