X

Σενάρια και θεωρίες συνομωσίας για το εξαφανισμένο αεροσκάφος

Τρομοκρατική επίθεση; Έκρηξη στον αέρα; Μηχανική βλάβη; Αεροπειρατεία; Τι συνέβη στο αεροσκάφος των Μαλαισιανών Αερογραμμών, άνοιξε η γη και το κατάπιε;

Ant1news

Οργιάζουν τα σενάρια και οι θεωρίες συνομωσίας για την τύχη του αεροσκάφους των Malaysia Airlines, όσο δεν βρίσκεται ίχνος από το Boeing 777-200, που απογειώθηκε από την Κουάλα Λουμπούρ,  τη νύχτα της Παρασκευής, με προορισμό το Πεκίνο.

Οι έρευνες των αρχών συνεχίζονται με πυρετώδεις ρυθμούς, ενώ κάθε στοιχείο, άσχετα με το αν επιβεβαιώνεται ή όχι, που έρχεται στο φως πυροδοτεί κι ένα νέο σενάριο σχετικά με την τύχη του αεροσκάφους.

Αεροπειρατεία, σαμποτάζ, ψυχολογικά προβλήματα των επιβαινόντων και προσωπικά προβλήματα. Αυτά είναι επισήμως τα σενάρια που εξετάζουν οι αρχές της Μαλαισίας για το «αγνοούμενο»  Boeing, με το δεδομένο ότι η εξαφάνισή του δεν μπορεί να οφείλεται στις καιρικές συνθήκες, οι οποίες ήταν καλές στην περιοχή που πετούσε.

Το σενάριο της αεροπειρατείας ενισχύθηκε από τα στοιχεία από τα ραντάρ σύμφωνα με τα οποία φαίνεται ότι το αεροσκάφος, προτού εξαφανιστεί, πιθανώς είχε αλλάξει πορεία και επέστρεφε στην Κουάλα Λουμπούρ από όπου είχε απογειωθεί. Ωστόσο, οι ειδικοί εκτιμούν πως σε αυτή την περίπτωση οι αεροπειρατές θα το είχαν προσγειώσει ήδη και θα είχαν κάνει γνωστές τις απαιτήσεις τους.

Οι θεωρίες συνομωσίας για το ενδεχόμενο το αεροσκάφος να έγινε στόχος τρομοκρατικής επίθεσης, στηρίζονται σε πολλές και διαφορετικές πληροφορίες. Αρχικά τα σενάρια πυροδοτήθηκαν από το γεγονός ότι δύο από τους επιβάτες είχαν ανέβει στο αεροπλάνο χρησιμοποιώντας κλεμμένα διαβατήρια. Στη συνέχεια η θεωρεία αυτή ενισχύθηκε από την πληροφορία-που σήμερα διαψεύστηκε-ότι πέντε επιβάτες έκαναν check in για την συγκεκριμένη πτήση, αλλά τελικά δεν επιβιβάστηκαν ποτέ στο αεροσκάφος.

Αυτό που προκάλεσε συναγερμό στις αρχές που ερευνούν το μυστήριο είναι ένα email της οργάνωσης «Ταξιαρχία Κινέζων Μαρτύρων» η οποία φέρεται να αναλαμβάνει την ευθύνη για την εξαφάνιση του Boeing 777 της Malaysia Airlines. Ωστόσο, υπάρχει μεγάλος προβληματισμός για την αυθεντικότητα του email, με τις τοπικές αρχές της Μαλαισίας να ισχυρίζονται ότι πρόκειται για μια αρρωστημένη φάρσα.

Το γεγονός ότι το αεροσκάφος δεν εξέπεμψε σήμα κινδύνου, ενισχύει το σενάριο που το θέλει να εξερράγη στον αέρα.  Σε μία απόπειρα ερμηνείας για το τι ακριβώς συνέβη με το αεροσκάφος, πρώην διοικητικό στέλεχος αμερικανικής εταιρείας που ερευνά δυστυχήματα αεροσκαφών, υποστήριξε ότι η απουσία εκπομπής σήματος κινδύνου υποδηλώνει είτε μια εκρηκτική αποσυμπίεση ή την καταστροφή του από εκρηκτικό μηχανισμό.

Οι αρχές εξετάζουν επίσης το ενδεχόμενο της μηχανικής βλάβης, καθώς όπως έγινε γνωστό το άκρο του ενός φτερού του Boeing 777 είχε υποστεί ζημιές σε μια σύγκρουση που είχε σημειωθεί στο έδαφος με ένα άλλο αεροπλάνο στο αεροδρόμιο Παντόνγκ της Σαγκάης. Βέβαια η κατασκευάστρια εταιρεία κατέστησε σαφές ότι η ζημιά στο φτερό είχε αποκατασταθεί.

Εξετάζεται ακόμη το ενδεχόμενο να σημειώθηκε βλάβη και στις δύο μηχανές, αν και οι ειδικοί εκτιμούν ότι σε αυτή την περίπτωση οι πιλότοι θα είχαν προλάβει να εκπέμψουν SOS.

Μια άλλη θεωρεία συνομωσίας, κάνει λόγο για αποζημίωση μαμούθ που είχε εισπράξει ένας εκ των επιβατών από ασφαλιστήριο ζωής, λίγο πριν την πτήση, σενάριο που εξετάζουν οι αρχές της Μαλαισίας.

Στην προσπάθειά τους να ξετυλίξουν το κουβάρι και να βρουν απαντήσεις στο μυστήριο, οι ειδικοί εξετάζουν και την πιθανότητα να αποπροσανατολίστηκε ο πιλότος. Αυτό μπορεί να συνέβη σε περίπτωση που οι κυβερνήτες απενεργοποίησαν κατά λάθος τον αυτόματο πιλότο, βγήκαν εκτός πορείας κι αντιλήφθηκαν το λάθος τους όταν ήταν πια πολύ αργά. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι το αεροσκάφος μπορεί να πέταξε για άλλες 6 ώρες, διανύοντας σχεδόν 5000 χιλιόμετρα από το σημείο που εντοπίστηκε τελευταία φορά από τα ραντάρ.

Το ενδεχόμενο το αεροσκάφος να έχει καταρριφθεί κατά λάθος, εξετάζεται επίσης, καθώς οι ειδικοί θυμούνται ακόμη το περιστατικό του 1983 όταν ρωσικό μαχητικό «έριξε» αεροσκάφος της Korean Air.

Μέσα σε όλα αυτά τα σενάρια δεν αποκλείεται και η αυτοκτονία του πιλότου, όπως είχε συμβεί σε δύο πτήσεις στη δεκαετία του ’90, όταν οι ειδικοί απέδωσαν τις πτώσεις των αεροσκαφών της Egypt Air και της Silk Air στην απόφαση των κυβερνητών να βάλουν τέλος στη ζωή τους.

Η πιο ανατριχιαστική πληροφορία πάντως μέχρι τώρα είναι αυτή που θέλει τα κινητά των 239 επιβαινόντων στην μυστηριώδη πτήση να χτυπούν ακόμη όταν τους καλούν οι συγγενείς τους…